Kleding maat

Mijn dochter was een maand vroeg, maar toch best groot al. 47 cm en 3500 gr. Ze heeft wasbare luiers en dat neemt wat ruimte in in haar broek. Maat 50 zat een week goed. Daarna ben ik op 56 overgestapt, en daar was ze met een maand ook weer uit gegroeid. Weetje, je kan op die leeftijd ook vrij makkelijk nog de mouwtjes en broekspijpjes wat omslaan.
Ik zou hooguit 3 pakjes kopen, want je wast ook heel veel. Als het te weinig is bestel je even wat bij. Soms heb je een veelspuger en dan kan het wel fijn zijn wat meer te hebben. Vooral niet teveel geld aan uitgeven. Mooie merkpakjes komen wel vanaf maat 62 ofzo. Dan kun je er langer van genieten. 
Ik vond hema gewoon normaal vallen. HM groot, C&A klein. 
En ik vond het juist wel fijn als pakjes een beetje ruim vielen. Niet veels te groot, maar gewoon wat ruimer. Veel minder gepruts met aankleden. Alles rekbaar ook om die reden. En overslag of rits/knoopjes, zodat je niet steeds over het hoofdje hoeft.

Ons kindje heeft maat 50 toch wel een week of 6 gedragen. Was tot de laatste eeken heel gemiddeld maar bleef toen achter in groei en werd met minder dan 2700 gram geboren. Ik had maar 1 pakje in maat 50, ook zo van "daar passen ze zo kort in dan maar even een maatje 56 die wat ruimer zit".
Werd hij geboren bleek hij van kruin tot teen in 56 te passen, dus dat ene pakje maat 50 gebruikt. Was alleen van prenatal en dat valt super groot, bijna als 56 dus als je dan toch 50 koopt beter een ander merk doen. Ik heb toen bijbesteld en dat was de volgende dag binnen (toen had de post het iets minder druk) maar op veel van de eerste fotos staat hij nu in zo'n lelijke reservekleertjes die ik gekregen had. Heb daar toch wel spijt van. 

onze jongste was 57cm bij de geboorte, ging direct in maatje 62. Ik zou je adviseren geen maat 50 te kopen. Mocht je toch nodig te blijken, zijn ze snel aangeschaft

Onze eerste (3385 gr.) heeft voor de eerste foto's een maat 50 pakje aangehad, daarna gemixt met 56 gedragen, daar sla je dan een mouwtje van om en dan zit het ook goed, kunnen ze toch wat langer mee doen/voelt wat minder zonde.
Bij de tweede (3884 gr.) kon ik gelukkig de pakjes van de eerste weer gebruiken (unisex kleuren) en daar was hij binnen een week al uit. Was heel blij dat ik de mooiere kleertjes die mama en schoonmama hadden gegeven in een grotere maat had gevraagd.
Dus mijn advies, 1 of 2 pakjes in 50 (in unisex kleuren als je aan nog een gup denkt;)) leuk voor de eerste foto's als alles mooi aan zit, rest lekker wat groter (ook 56 zijn ze redelijk snel weer uit, dus duurdere/mooiere kleertjes vroeg ik in 62/68). 

Hoi,

Onze zoon paste bij geboorte denk ik in maat 44, maar heb het nooit geprobeerd. Hij ws 6 pond bij de geboorte en werd met 38 weken geboren. Hij heeft een maand of 2 in maat 50 gelegen en dan soms de mouwtjes of broekspijpjes omgeslagen. Had 3 pakjes voor hem in maat 50 en het jasje in maat 56, omdat ik het zonde vond als hij daar binnen no time uitgegroeid was. De broekjes die ik in maat 50 had, voelen echt heel erg groot. H&M zit echt vaak ruim, hema en Prenatal zitten goed.
Als je een paar dingetjes hebt, zeker van die dubbele maten zoals van de hema (50\56) dan komt het wel goed!

Is ook lastig. N paar (2) pakjes en overslagtompertjes in mt 50 zou ik adviseren. De rest 56. Als t nodig is heb je t online toch nog snel besteld.
Ik had in eerste instantie alleen t eerste pakje in 50. Zoontje zou wat groter zijn. Toen mijn bloeddruk steeg, steeg ook de kans dat hij eerder zou komen. Ik kocht toch nog wat extra in 50. Hij kwam ruim 3 weken te vroeg en heeft weken mt 50 aan gehad.
T is maar net wat je wil. Ik vond t n fijn idee om genoeg te hebben, met t risico dat t maar n paar keer gedragen zou worden. Dat vond ik dan weer niet erg. Dat getwijfel van mezelf vond ik vervelender.

Wij hebben twee dagen met maat 50 gedaan voor onze mini. Hij woog 4210 en was 54 cm lang. Randgevalletje dus. Koop niet teveel kleins. Wassen kun je (en moet je!) toch. En kleertjes zijn zo gekocht. Met maat 56 hebben we ruim anderhalve maand kunnen doen. Babies hebben kleertjes ook liever iets ruimer.

Hallo, 
Overtijd zegt niet veel..
Wij zijn beide klein, dat was onze dochter dus ook..41+1 (dus 8 dagen overtijd) 44 cm en 3002 gram.. (we verwachten nu een zoon volgens de groeiecho gemiddeld maar kortere bovenbeentjes..)
Ik had toen (bij onze dochter) wat setjes 44 te leen, 50 die klein viel, wat 50 groot, combi 50/56 en wat 62 (we kregen ook super veel kleding, we waren met meerdere zwanger en als iemand dan een doos kleertjes van iemand kreeg was het eerst zelf uitzoeken en dan doorgeven)
Dirkje-primark-c&a vallen klein/gemiddeld..
Ik lees dat je kindje (waarschijnlijk) korte beentjes heeft.. misschien kan je dan beter een setje kleding kopen voor eerste kleertjes dan boxpakje.. dan kan je het broekje eventueel in 50 en truitje dan maat 50 of 56 (als je je eerste pakje in beide maten koopt kunnen ze ene maatje met de andere combineren)..
Verder was het bij onze dochter een beetje gemiddeld een maat per maand (ook bij anderen gezien/gehoord) dus 44/50 de eerste 2 weken toen maat 50 een maand, 50/56 voor de overgang, 56 maand, 62 maand, vanaf 68/74 +/- 2-3 maanden vanaf 80/86 ongeveer half jaar maat 92 ongeveer half half jaar tot jaar toen 92/98 en nu begint ze 98/104 te krijgen (ze is nu 2 jaar 10 maanden) 
Maar het ligt ook aan het kindje (ik zit nu de maanden te tellen en zie dat het niet helemaal precies uit komt van toen naar nu maar zat soms een overgangsfase tussen)..
Ik keek vaak ook wat past nu goed en dan legde ik er van dezelfde en maat groter naast.. soms is iets een maat groter volgens het label maar valt het even groot als dat maatje kleiner (ik had bijv. Pas wat rompers 44 besteld bij h&m omdat ik die 2/3 achter de hand wilde hebben, ik vond ze op zicht vrij groot dus pakte ik rompers die ik nog had 50 en daarvan vielen sommige gelijk/kleiner, heb die rompers dus terug gestuurd)
Je kan wel wat maatje 50 in huis halen en als je het dan niet gebruikt verkopen op marktplaats of je besteld wat vlak voor je uitgerekende datum zodat het nog binnen de retourtermijn valt zodat je het naar de winkel kan terug sturen en je je geld terug krijgt (kan niet met eerste pakje want je kan/mag die kleertjes,volgens mij, niet meer terug sturen nadat je het gewassen hebt)..
Hoop dat je hier wat aan hebt!
Succes nog met de zwangerschap en fijne dag

Terug
Bovenaan