Kleding om in te slapen

Mijn zoontje van 6 weken gaat nu langzamerhand van maat 56 naar 62. Nu heb ik tijdens de kraamperiode allemaal leuke stoere  kleding gekregen met spijkerbroekjes en dergelijke. Kan ik hem hierin ook gewoon laten slapen? Ook 's nachts? Het lijkt mij nl. helemaal niet lekker zitten, maar om hem nou steeds om te kleden lijkt me ook niet de bedoeling. Tot nu toe draagt hij allemaal 'katoenen' broekjes, die zijn lekker zacht. Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen.
 
hoi,

ik heb mijn dochter na een paar weken overdag in dezelfde kleding laten slapen en s'avonds deed ik altijd een pyama aan.
ik liet haar niet in spijkerbroekjes enzo slapen, alleen zachte kleding.. en als ze dat wel aanhad dan deed ik dr broek uit en sliep ze in dr slaapzak.

groetjes Carli
 
Even hoor: haha grappig: een mama van Britt en een mama die zelf Britt heet ;)

Ik doe mijn zoontje Jelte ook in een slaapzak, spijkerbroek oid gaat uit. Vanaf morgen gaan we met een avondritueel beginnen - douchen met papa of mama - en dan krijgt hij een pyjama aan.
 
Bedankt voor de ideeen. Ik kon me al niet voorstellen dat dat lekker slaapt in zo'n 'harde' broek. Ik wist overigens niet dat er al slaapzakjes voor die hele kleintjes zijn. Ik moet me beter laten adviseren / meer op zoek. Ga morgen gelijk kijken.

Mama Britt, hoe oud is jouw zoontje Jelte dan (van het verhaal van het avondritueel)?
 
Ik heb nl. begrepen dat ze met een vast programma voor het slapen gaan beter slapen. Maar of dat op deze leeftijd al is - geen idee?! Maar goed, we gaan het maar proberen. Vannacht was weer drama  - slaapzak en speen gingen goed, maar hij had last van zijn darmpjes, ondanks de Cinababy. Dus vandaag maar weer even rustig aan voor allebei ;)
 
Hoi,
Mijn zoontje heeft heel lang maat 50/56 aangekund. Dat waren allemaal van die lekker
zachte babypakjes. Dat was lekker warm en zacht. Daar heb ik hem ook gewoon
'snachts in laten slapen. Een slaapzak heeft hij pas sinds hij 4 maand was, anders
kreeg hij het veel te warm en dat is ook niet de bedoeling. Sinds hij maat 62 heeft
krijgt hij 's nachts een pyamaatje aan. Eerst in bad en tandenpoetsen (13 mnd), pyama aan en dan lekker de laatste fles, boertje doen knuffelen en dan naar bedje.
Ik dacht gewoon ik wil ook niet in een stugge broek of een trui met capuchon slapen
dus dan wil ik ook niet dat hij erin slaapt.... Dan kun je het bij jezelf nagaan en dat
lijkt me een prima graadmeter,
Succes ermee en groetjes Melanie mmv Quinten
 
He mama Britt,

De rust en regelmaat zijn volgens mij ook nu al heel belangrijk. De tijden van de voedingen kunnen nog wel eens wisselen, maar het ritueel rondom het voeden probeer ik altijd hetzelfde te houden. En inderdaad op hetzelfde 'tijdstip' van de dag. Ik doe Wouter 's morgens na het voeden in bad (of alleen wassen), dat is rond 8.00 uur. Ik weet dat je het beter voor het eten kunt doen, maar dat krijg ik met hem niet voor elkaar. Hij is zo vreselijk bewegelijk, zeker vlak voordat hij eten krijgt. En om hem nou wakker te maken om in bad te gaan, dat vind ik ook niks. Overigens is dit wel lastig als er eens opa's en oma's komen die hem zo graag een keer in bad willen doen. Wat doe je dan? Vraag je of ze 's morgens vroeg al voor je neus staan? Of doe je ze dan maar een keer wat later in bad (met als gevolg dat je hele schema in de soep loopt). Ik vind dat soort dingen lastig. Aan de ene kant vind ik dat Wouter ook eens moet wennen aan 'als het niet helemaal volgens plan loopt', maar aan de andere kant heb ik er zelf het meeste last van. Want als hij uit z'n ritme raakt, is ie niet te genieten en loopt ik tussen de voedingen door alleen maar met hem rond om 'm in slaap te krijgen (om vervolgens na 15 minuten weer wakker te worden en van voren af aan te beginnen). Ben wel eens benieuwd hoe anderen dit doen. Misschien doe ik er wel veel te moeilijk over.
 
Terug
Bovenaan