Kleding om in te slapen

De rust en regelmaat zijn volgens mij ook nu al heel belangrijk. De tijden van de voedingen kunnen nog wel eens wisselen, maar het ritueel rondom het voeden probeer ik altijd hetzelfde te houden. En inderdaad op hetzelfde 'tijdstip' van de dag. Ik doe Wouter 's morgens na het voeden in bad (of alleen wassen), dat is rond 8.00 uur. Ik weet dat je het beter voor het eten kunt doen, maar dat krijg ik met hem niet voor elkaar. Hij is zo vreselijk bewegelijk, zeker vlak voordat hij eten krijgt. En om hem nou wakker te maken om in bad te gaan, dat vind ik ook niks. Overigens is dit wel lastig als er eens opa's en oma's komen die hem zo graag een keer in bad willen doen. Wat doe je dan? Vraag je of ze 's morgens vroeg al voor je neus staan? Of doe je ze dan maar een keer wat later in bad (met als gevolg dat je hele schema in de soep loopt). Ik vind dat soort dingen lastig. Aan de ene kant vind ik dat Wouter ook eens moet wennen aan 'als het niet helemaal volgens plan loopt', maar aan de andere kant heb ik er zelf het meeste last van. Want als hij uit z'n ritme raakt, is ie niet te genieten en loopt ik tussen de voedingen door alleen maar met hem rond om 'm in slaap te krijgen (om vervolgens na 15 minuten weer wakker te worden en van voren af aan te beginnen). Ben wel eens benieuwd hoe anderen dit doen. Misschien doe ik er wel veel te moeilijk over.



 
Mijn dochter emma-louise is bijna 11 weken enik heb haar na de eerste week sávonds in een pyama gekleed. Ik heb het er samen met mijn kraamhulp over gehad en vond het een goede manier om al vroeg tijdig te beginnen met een dag en nachtritme. na de laatste fles soms de  1 na laatste al  krijgt ze haar pyama aan. Ik merk aan haar slaapgedrag ook dat ze na dit ritueel veel dieper slaapt, alsof ze weet dat het dan nacht is en ze moet slapen.

Mijn inziens kan je er beter maar zo vroeg mogelijk mee beginnen.
 
Terug
Bovenaan