Ohh poeh, nou ik weet dat het helemaal hip is om te zeggen dat je niet zoveel koopt, of zo goedkoop mogelijk koopt, want babies groeien zo snel blabla... maar ik heb veel te veel dus he! haha
Daar kom ik gewoon voor uit, en ik vind het ook gewoon ontzettend leuk om kleertjes voor mijn meisje uit te zoeken.
56, 62 en 68 viel nog wel mee. Daar had ik niet meer als 7 setjes kleding van en nog een romper of 6 en 3 pyjama's.
Maar vanaf maat 74 ging de tijd dat ze het aan kon omhoog. Ze heeft 4 maanden in maat 80 gelopen en gaat nu over op 86, ze is morgen 1. In de eerste maanden was ze een veelspuger, maar de machine draaide ook 2 keer per week, dus het was toen voldoende. Ik verschoonde ook echt niet bij elk golfje spuug. Nu spuugt ze veel minder, maar kliedert ze weer enorm met eten en speelt ze buiten in het zand enzo. Aan het eind van de dag geniet ik ervan als ik zie hoe ze onder de vlekken, hondenharen, zand etc. zit, en moe en voldaan is.
In maat 80 heb ik
4 jurkjes met maillot, 9 broekjes, 4 truien, 2 vesten, 5 longsleeves, 2 boxpakjes, 3 pyjama's, 8 korte mouw rompers, 3 leuke met lange mouw, en 6 witte lange mouw, 1 winterjas, 1 softshellpak, 2 paar slofjes.
Niet alles is in een keer gekocht, en ik heb hier en daar wat verloren wegens onuitwasbare vlekken of gaten/scheuren.
In maat 86 heb ik op zomerweer gefocust, dus ik heb:
3 jurkjes, waarvan 1 met legging
6 tshirts
2 blousjes
1 kort boxpakje, en 2 lange boxpakjes allen met korte mouwen
1 tuinbroek met 3 leuke korte mouwenrompers
2 korte broeken
5 longsleeves
stuk of 7 lange broekjes/leggings
3 vestjes (1 van maat 80 die groot valt)
8 witte korte mouwen rompers en 3 met spaghettibandjes, 3 lange mouwen.
1 pyjama die ruim valt van maat 80 nog, hoop dat ze in rompers in de slaapzak kan snel.
1 spijkerjasje, 1 sofshellpak
1 paar eerste loopschoentjes en 1 paar sandalen
En er gaat vast wel wat verloren, en dan koop ik weer wat bij. Zo gaat dat sinds ze kruipt, loopt, eet etc.
Ik koop het meeste betaalbaar bij Hema, HM, C&A. Maar ik heb ook best wel wat leuke merkjes hoor. En als je een beetje op sales let, dan lukt dat best. Ik vind Frugi, Blade & Rose, Sense Organics, 4FunkyFlavours, Name It, Next, Noppies, Dirkje, Gap, en Cotton On voor pyjama's erg leuk. Mijn dochter doet het goed in felle kleuren en ik hou van kinderlijke motiefjes. Ik vind van elk merk en elke winkel wel een aantal dingen leuk, maar veel ook niet. Er is niet 1 merk waar ik alles leuk vind.
Dus hoeveel je hebt, wat je hebt, waar je het koopt. Het ligt aan hoe je baby is, maar ook hoe je zelf bent. Vind je het oke als je kind nog even rondloopt in zn besmeurde shirtje? Verschoon je bij ieder beetje spuug? Wil je afwisseling? Vind je het gewoon heel erg leuk? Hoe vaak was je? Hoeveel permanente vlekken en gaten vind je oke? Ik merk dat het bij mij gewoon erg zit in het leuk vinden, en dingen die kapot gaan, daar hou ik niet van.