kleding

Ik heb even een vraagje. Ik ben nog maar heel pril in mijn zwangerschap (ongeveer 9 weken) maar ik pas nu al niet meer in veel van mijn kleren. Nu liep ik net snel even promiss binnen om te kijken voor positie kleding, maar die zijn zooooo groot. Zijn daar verschillende maten in, ik bedoel afhankelijk voor hoe lang je zwanger bent? En heeft iemand zo vroeg ook kleding gekocht en wil je mij jou ervaringen vertellen?
En dan nog iets. Is het nu te vroeg om een buikband te dragen? Als ik verder ben in de zwangerschap wil ik mijn buik wel showen, maar nu is hij nog niet mooi. Maar inhouden gaat ook niet. Dus dacht ik, dan maar een buikband. Of is dat stom om dat zo vroeg al te doen?
 
Je zit inderdaad in een rotfase, te kleine buik voor positie en te grote buik voor je normale kleding. Wat ik zo lang mogelijk heb gedaan is een elastiekje door mijn knoopsgat zodat de broek wat wijder ging zitten. Met een week of 14 lukte dit niet meer en toen moest ik echt aan de positiekleding.
Je neemt de maat die je normaal ook hebt.
Dus heb je normaal maat 40 (ik noem maar iets) dan is je positiekleding ook maat 40. En ja een buikband ben ik nu pas gaan dragen rond 20 weken. Maar je moet doen waar je je goed bij voelt en wat je zelf mooi vind. Het is jou buik en jou zwangerschap. Gewoon lekker genieten.
 
Volgens mij zijn er geen verschillende maten voor verschillende zwangerschapsduur. Veel positiemode is helemaal elastisch of heeft een elastisch stuk rond de buik en rekt dus gewoon mee als je buik groeit.

Andere kleren (bv broeken van linnen ofzo) hebben een elastiek dat je op maat kunt stellen. In het elastiek zitten allemaal knoopsgaatjes en met een knoopje aan de binnenkant van de broek stel je dat elastiek dan af op je buikomvang.

Als ik jou was, zou ik gewoon nog even doorlopen in de kleren die je nog wel past, tenminste als je op z'n minst iets kunt afwisselen daarin. En dan over een paar weken nog eens verder kijken bij de positiemode. Misschien kom je er dan beter in.

Met een buikband, doel je dan op zo'n sierband die je in allerlei kleurtjes bij Prenatal, Miss Etam etc kunt krijgen? Die moet je gewoon omdoen als je dat leuk vindt. Dat is nooit stom, gewoon doen als je je er zelf prettig bij voelt. Steun heb je er overigens niet echt aan hoor.

Een wel ondersteunende buikband is erg duur en moet je, voor zover ik begrepen heb, alleen dragen als je dat echt nodig hebt. Daar zou ik met 9 weken zeker nog niet aan beginnen! Dat is meer iets om met je verloskundige te overleggen als je bv last krijgt van je bekken ofzo.

Succes!

Groetjes,
Marjo (28 + 2)
 
Beste S,
Misschien kan je ergens een paar broeken aanschaffen met elastiek erin en een maatje groter. Dat heb ik in het begin ook gedaan nl. En een buikband, dat moet je zelf weten. Ik persoonlijk vindt 9 weken erg vroeg. Het is pas leuk als je een échte dikke buik hebt, dat staat gewoon erg leuk.Ik wilde het ook wel met 9 weken al hoor, maar heb het niet gedaan.
ps. ik heb nog wel een fijne spijkerbroek te koop voor je hoor,kan je dragen tm maand 6 ;-)
geniet van je zwangerschap !!
 
Dat is inderdaad een hele vervelende periode. Probeer om zo min mogelijk verschillende maten te kopen, dwz je kunt nu wel gewone kleding een paar maten groter kopen en dan later echte positiekleding, maar dan blijf je aan de gang. Probeer zoveel mogelijk verstelbare en rekbare kleding te vinden, daar heb je het langst plezier van. Is heel lastig te vinden en vaak ook duur. Probeer het bij de H&M, bij de meeste vestigingen hebben ze een afdeling positiekleding en daar ben ik geslaagd voor het grootste deel van mijn positiegarderobe. Als je nog andere goede winkels met betaalbare, praktische kleding vindt hoor ik het graag. Succes!
 
Hey S.

Ik heb twee weken geleden een spijkerbroek besteld bij www.future-maman.nl.
Het is hele hoge broek die helemaal over je zwangere buik moet vallen, maar een redelijk laag model met bovenaan een ca. 6 cm brede band die, zeg maar, naar buiten gaat staan als je buik dikker wordt.
Ik ben nu ruim 14 weken en hij zit echt heerlijk. Ik heb ook al broeken gekocht bij de H&M, maar daar voel ik me zo in opgesloten.
Kijk even op de site. Het is niet heel goedkoop, maar zit echt helemaal super. Ze hadden de broek volgens mij ook in het zwart. Ik weet zeker dat je je er lekker in zult voelen.

Laat even weten wat je ervan vond!??!!

lfs. Monique
 
Terug
Bovenaan