Kledingkast van de kindjes.

A

Anoniem

Guest
Na aanleiding van de topic van de kast van Fabio een tijd geleden en de "spelen" topic even deze.
Ik heb namelijk gisteren de kast van Roos bekeken voor het najaar en kwam tot de ondekking dar ze helemaal niet zoveel meer nodig heeft.
Dat betekend dus dat ze al heel veel nieuw heeft hangen, begin dit jaar in de winter  sale leuke dingen gekocht, en vorig jaar paste de winterjassen van het jaar daarvoor nog dus die van vorig jaar gaan nu weer aan. En al veel nieuwe collectie gekocht.
Linde moet nog wat setjes hebben maar als ze in dit tempo doorgaat kan ze ook nog de winterkleertjes van Roos aan maat 86.
Ik hoop het want daar zitten een heleboel leuke dingen tussen en het zou fijn zijn als ze nog een keertje worden gedragen.
Ik moet nu ook echt wel toegeven dat het kopen van kleertjes voor de kinderen een echte verslaving is geworden.
En mezelf vergeet ik dan wel eens omdat die kleine maatjes zoveel leuker zijn dan mijn maat 44.
Zijn er meer mama's die dit herkennen???

groetjes Daniëlle.

ps. meiden-mama's bij de Jola hebben ze echt hele leuke kleertjes die ook heel betaalbaar zijn, voor de mannen onder ons ook vast wel maar die afdeling zie ik niet eens...hahaha...ik ga voor de rokken, jurken en capri-broekjes!!!

JA!!!! Heel herkenbaar!!!!

Max-Friso zijn kast puilt al redelijk uit, met een mix van merkkleding (gaastra, Pointer, Salty Dog, Eager Beaver) en H&M of Hema. De merkkleding is vrijwel altijd gekocht in de uitverkoop. Ik vind merkkleding prachtig en ik merk het vaak ook wel dat de kwaliteit beter is, maar ik kan het nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om 50 euro voor een broek of 130 euro voor een winterjas uit te geven.

Ik vind het vooral belangrijk dat kleding blijft zoals het is. Een beetje slijtage of een lichte verkleuring door het vele wassen, daar kan ik nog wel mee leven. Maar broekspijpen moeten niet plotseling een verschillende lengte krijgen (al 2x bij Villa Happ), shirtjes moeten niet de vorm van wiebertjes krijgen en overhemden moeten vrij makkelijk weer glad te strijken zijn.

Voor Liselotte ben ik gek op Noppies en sinds kort op de broekjes van vingino. Veel koop ik dan in de uitverkoop, soms op Marktplaats. Af en toe Barbara Farber vind ik ook leuk, als ik in een romantische bui ben. En voor haar slaag ik ook wel bij Villa Happ (in Leeuwarden zit een outlet store met collecties van vorig jaar). Verder ben ik vooral te vinden bij Hema, want de H & M is dit seizoen net niet mijn smaak. En ik mag natuurlijk rainbowbabies niet vergeten, voor de maillots, de rompers met lange mouwen en de jurkjes.

Waar ik vroeger ook nog vaak slaagde bij prenatal, vind ik daar de kwaliteit van de kleding heel hard achteruit gegaan. Bovendien vond ik de laatste collecties niet zo mooi.

Eigenlijk vind ik het het belangrijkste dat het er goed uitziet. Dus niet verwassen, met vlekken die er niet meer uit willen of  uit model. Dan gaat het hier altijd direct weg, want ik trek het toch niet meer aan. En dat er een merke op zit is heel leuk hoor, maar absoluut geen must.

Groetjs,
Tamara

Fijn dat je 2 meiden hebt dan kunnen ze de leuke kleertjes nog doorgeven. Wij hebben ook wel 2 meiden maar daar zit dus 7,5 jaar verschil tussen en dat vind ik wel erg lang om kleren te bewaren. Van Hessel en Evy vind ik het ook zonde als iets niet meer past en ik het dan weg moet gooien. Maar ze hebben hun kast nog vol liggen. Veel past nog van vorig jaar en ze hebben veel vesten en jasjes enzo. Dus valt goed te combineren met een dunner shirt eronder ofzo.

Tyche... pff daar blijf ik voor aan het kopen. Leuk leuk leuk. Ook haar kast ligt vol.. en die van mama... uhm o ja die moet ook nog! Maar is inderdaad minder leuk!

Even om op de mama van Max-Friso en Liselotte te reageren (sorry weet je eigen naam niet zeker meer, Tamara dacht ik)..
Tyche heeft het meeste kleren van Zeeman of Hema. Ook H&M maar niet echt merk. Ik vind het echt zonde om zoveel geld uit te geven en dat ze er zo is uitgegroeid.
En ze ziet er echt altijd heel leuk uit hoor.
En is er een vlek in of verwassen of........ dan hup de prullenbak in en een nieuw. Maar ik ben dan echt nog niet zoveel geld kwijt als dat ik merkkleding zou kopen.

Ik merk wel bij de 2 oudste dat ik vaker al iets duurders koop of eventueel merk kleding omdat ze er langer mee kunnen doen. Maar die mogen ze niet aan om zomaar mee te spelen. Dat zijn dan wel hun 'goeie' kleren.

Ach ja, zo ieder zijn ding natuurlijk.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Hahaha over kledingkasten gesproken.....Hjerres kast is nog redelijk leeg. Ik zie voor hem niet zo snel wat leuks, meestal vind ik het te stoer. Maar over de nieuwe kleines kast....mijn kleine meisje wat nog in mijn buik zit....jeetje, ik mag wel een tweede kast gaan aanschaffen. Ongelofelijk wat hangt die al voor met al die minikleertjes......Nou maar hopen dat ze ze ook echt kan gaan dragen en niet al ' groot ' is bij de geboorte......

Trouwens, waar vindt je leuke, niet te stoere jongenskleertjes ( behalve zeeman)

Groetjes Hanneke die over 5 weken spruitje 2 verwacht

Bij van de ven hebben ze leuke jongenskleding.
Maar weet niet of die bij jullie zit

als ik dit zo lees komt Lorenzo er maar karig vanaf wat
kleding betreft
ik vindt al die kleertjes ook zo schattig maar te nuchter
en prakisch om zoveel aante schaffen als het niet nodig
is ga ik niet winkelen dat geldt trouwens vooralles
het moet echt stuk zijn of te klein dan ga ik weer op pad eerder niet

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Froukje is nog alleen en alle kleertjes gaan dus in een grote doos. Vind het altijd weer zo jammer dat ze die al niet meer aan kan! Hopelijk word de tweede een zusje! Er zijn nog zoveelmooiekleertjes bij!!   (En hopelijk worden we snel zwanger; Mijn man stelde voor om te blijven proberen tot over een half jaar . We zijn 'al' 5mnd ' bezig'...)
Ik denk dat ze veel gegroeid is de laatste tijd dus moeten we voor de winter nog nieuwe dingen hebben. Ik ga vaak naar de hema en prenatal, soms H&M. End e rest komt overal vandaag waar ik maar langs kom. Ben niet dol op bepaalde merken en wil niet enorm veel geld uitgeven aan iets wat ze toch maar een paar maandjes aan kan. Gelukkig zal ze het komende jaar niet zoveel groeien...!
Esther

Terug
Bovenaan