Kledingmaat 2 jaar

Mijn zoon is 2 jaar en 4 maanden en draagt maat 92. Hij gaat nu wel richting 98. Hij is gemiddeld van lengte, en iets bovengemiddeld qua gewicht. 

Maat 86 correspondeert met 12-18 maanden, maat 92 met 18-24 maanden en maat 98 met 2-3 jaar. Dit zijn echter gemiddelden.

Bij mijn kind klopt bovenstaande meestal wel, maar sommige merken vallen kleiner/groter dan andere. Het is dus soms een gokje, wanneer je iets vooruit koopt.

Wat betreft je laatste vraag: toen mijn kind 86 cm was, ging ik inderdaad over naar maat 92. Maat 86 is nl. in theorie bedoeld voor kinderen t/m 86 cm. En maat 92 voor kinderen t/m 92 cm. Helpt dat?

Mijn dochter had toen ze 2 jaar was maat 98. Ze is langer dan gemiddeld. Ze is nu 3 jaar en 4 maanden en heeft maat 116/122. Dus hier kloppen die gemiddelde maten totaal niet.

[quote quote=10526397]Maat 86 correspondeert met 12-18 maanden, maat 92 met 18-24 maanden en maat 98 met 2-3 jaar. Dit zijn echter gemiddelden. Bij mijn kind klopt bovenstaande meestal wel, maar sommige merken vallen kleiner/groter dan andere. Het is dus soms een gokje, wanneer je iets vooruit koopt. Wat betreft je laatste vraag: toen mijn kind 86 cm was, ging ik inderdaad over naar maat 92. Maat 86 is nl. in theorie bedoeld voor kinderen t/m 86 cm. En maat 92 voor kinderen t/m 92 cm. Helpt dat?[/quote]
Ja dit vroeg ik me dus al die tijd al af ??

Hier een flinke dame, die tot het laatste cb bezoek op de 2,5 + lijn zat. Geen idee hoe dat nu is. 21 mnd oud en shirtjes 92 of 98, hangt van het merkje af, en broekjes 98. 

De lengte van je kind bepaald grotendeels ook de kledingmaat.

Er zijn natuurlijk altijd kindjes die een grotere maat nodig hebben ivm gewicht, maar dat is meer uitzondering denk ik.

Mijn dochter is erg lang. Zat met 2 jaar in maat 98/104 geloof ik. Inmiddels met 4 jaar in 116.

Terug
Bovenaan