Kledingmaat

Hallo,

Ik heb een zoontje van 2,5 en op dit moment koop ik de kledingmaat 104 voor hem. Maar nu las ik ergens dat 104 meestal  pas vanaf 3 jaar wordt gedragen. Naar mijn idee is mijn kind niet overdreven groot, maar ik krijg hierdoor het idee dat hij groter is dan gemiddeld. Ik vraag me dan ook af welke kledingmaat de gemiddelde maat is voor deze leeftijd.

Gr,
Hermelien
 
hallo hermelien,

mijn zoontje is 3,4 jaar en hij heeft 104/110 toen hij rond de 2,5 jaar was had hij rond de 98 soms ook wel eens 104 nu heeft hij soms 104 als het groot uitvalt en anders 110 dus het ligt ook aan de kleding die je koopt het 1 valt groter als de ander of juist kleiner ik vidn niet dat jou kindje een overdreven grote maat heeft hoelang is hij dan als ik vragen mag en hoe zwaar?
 
mijn zoontje is tussen de 16 en 16,5kg dat verschilt heel erg zo komt hij aan en dan valt hij weer af! en hij is 1.05m!

ik spreek je nog wel!

met vriendelijke groet jamie mama van devran 3,4 jaar
 
Hij is 90 centimer en weegt ongeveer een kilo of 12 a 13 (weet het niet precies meer). Hij draagt voor bovenkleding echt alleen 104, kleinere maten zijn hem echt te klein. Alleen voor de broeken moet ik dan wel de broekspijpen oprollen, maar dat staat juist wel stoer.
 
hallo,

nou als hij 90 cm is en er zit een jaar tussen dan vind ik niet dat jou zoontje te groot is hoor!
ik was laatst eenkeer bij de dokter en we kregen het zo over mijn zoontej zijn gewicht ohh zegt ze 16 kilo dat is voor een kindje van 4 normaal is hij wel een beetje zwaar nou als j eme zoontje ziet hij is niet dik hij is wel wat lang en dan voor de rest eenbeetje hielig vind ik dan denk ik wat zi eje dan liever een uitgemorgeld kind of eenkindje wat het goed heeft en wat zwaarder is mijnneefje is nog zwaarder als me zoontje die is al rond de 19 kilo en de zelfde leeftyd dat vind ik zwaar bij zulke kinderen moet je opletten wat ze eten en snoepen!
als jij het goed vind hoe je kindje er uit ziet daar gaat het om niet waar dan!
maar zoals ik het lees is jou zoontje niet te groot!

mvg jamie
 
Hoi hermelien.

Mijn zoontje is 2jr en 3 maanden en dvoor hem  koop ik zelfs soms al 110/116 voor (als het niet te groot valt) over het algemeen zit hij ook in 104 a 110...maar hij weegt ruim 15 kg en is 94cm dus wel iets groter dan de meeste leeftijdsgenootjes...ach alle kinderen verschillen denk ik, de een is iets groter en de andere iets kleiner....

groetjes San...mama van rowan
 
hallo allemaal
ik heb een dochtertje van 3,2jaar.ze ze weegt 12,5 kilo.en zij heb van broeken
mat 92 en bovenkleding 98soms 104.hangt er vanaf hoe klein het valt
 
Hoi,

Het ligt er ook heel erg aan waar je de kleding koopt. Bij de hema bijvoorbeeld vallen de maatjes nog al klein uit en van de H&m ook geloof ik, terwijl bij zeeman of wibra ze weer "normaal"" zijn Je moet gewoon kijken wat goed zit en staat en niet naar de maat kijken.
Bij jezelf scheelt het ook in welke winkel je kleding koopt!?

Groetjes Son
Zoontje 3.5jr mt 98/104 zoontje 2 jr mt 92/98 (ongeveer)
 
Terug
Bovenaan