Kledingmaat

quote: mama van devran reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-08-2006 18:20:37'));

hallo,

nou als hij 90 cm is en er zit een jaar tussen dan vind ik niet dat jou zoontje te groot is hoor!
ik was laatst eenkeer bij de dokter en we kregen het zo over mijn zoontej zijn gewicht ohh zegt ze 16 kilo dat is voor een kindje van 4 normaal is hij wel een beetje zwaar nou als j eme zoontje ziet hij is niet dik hij is wel wat lang en dan voor de rest eenbeetje hielig vind ik dan denk ik wat zi eje dan liever een uitgemorgeld kind of eenkindje wat het goed heeft en wat zwaarder is mijnneefje is nog zwaarder als me zoontje die is al rond de 19 kilo en de zelfde leeftyd dat vind ik zwaar bij zulke kinderen moet je opletten wat ze eten en snoepen!
als jij het goed vind hoe je kindje er uit ziet daar gaat het om niet waar dan!
maar zoals ik het lees is jou zoontje niet te groot!

mvg jamie


Dag Jamie,
Ik weet niet hoe oud jouw kind is, maar over grote kinderen gesproken, mijn zoontje is over een maand 3 en weegt 21,8 kg! Jawel , en hij is 105 cm lang. Net als zijn moeder is het een stevig compact mannetje en ja wij letten daarom erg op voeding. Toch is hij iets te zwaar. Op het consulatiebureau is hij dus met 2 jaar ook direct als obesitas bestempeld door zo'n net afgestudeerde dame. Dit terwijl kinderen wel vaker weer iets dikker worden om vervolgens de lengte in te gaan.....
De keer daarop was ik er weer en was hij nog steeds iets zwaarder dan hij lang is, maar had ik iemand anders. Die gaf aan dat hij wel iets zwaarder is, maar niet te zwaar. Ik heb toen ook aangegeven dat ik best begrijp dat er tegenwoordig op wordt gelet, maar dat men niet moet overdrijven.
Het feit dat ik overgewicht heb wil niet zeggen dat wij slecht eten, ik ben daardoor juist wel heel bewust met voediing. Tuurlijk eten wij ook wel eens de verkeerde dingen, maar overwegend eten wij heel gezond. En af en toe iets verkeerds eten moet kunnen.

Je kunt je kind beter leren hoe het goed varieert en af en toe snoept dan helemaal niet snoepen.

By the way, afhankelijk van de modellen en merken heeft mijn kind broeken 104/110 en boven 116. Maar ja bij de geboorte was hij ook al heel groot 4400 gr en 56 cm!!

Dus als ze maar gezond zijn!
gr Sandra




 
hallo sandr d

ik bedoelde het niet verkeerd hoor ik wilde geen mensen aanvallen met dat ze zwaar zijn om ze dan goed in de gaten te houden ik weet het van me neefje die is best klein en dik en die moet je ook echt remmen
het is alleen maar goed dat jij gezond en gevarieerd eet en ja een kind moet ook snoepen!
mijn zoontje is geen snoepkont wel is hij een kaas en worst eter! dat heb ik ook liever dan snoep al vind ik snoep moet ook kunnen sosm heetf hij dagen laat hij zich lekker gaan en ik laat hem lekker gaan!

ik had het gevoel dat jou mijn tekst niet zo aanstond omdat ik zei dat als kinderen zwaarder zijn dan zoveel kilo dat je ze dan in de gaten moet houden dat wil niet zeggen dat ze geen snoep of eenkeer lekkere patat of wat vets mogen hebben maar je hoeft ze ook niet de hele dag door te laten eten dat bedoelde ik er mee ja want later heb je je kindje ermee die heeft er last van en sommige kinderen hebben nou eenmaal aanleg voor dik worden en daar verander je niets aan maar zolang ze gezond zijn is dat het belangrijkste!

gr jamie
 
quote: mama van devran reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-08-2006 19:21:41'));

hallo sandr d

ik bedoelde het niet verkeerd hoor ik wilde geen mensen aanvallen met dat ze zwaar zijn om ze dan goed in de gaten te houden ik weet het van me neefje die is best klein en dik en die moet je ook echt remmen
het is alleen maar goed dat jij gezond en gevarieerd eet en ja een kind moet ook snoepen!
mijn zoontje is geen snoepkont wel is hij een kaas en worst eter! dat heb ik ook liever dan snoep al vind ik snoep moet ook kunnen sosm heetf hij dagen laat hij zich lekker gaan en ik laat hem lekker gaan!

ik had het gevoel dat jou mijn tekst niet zo aanstond omdat ik zei dat als kinderen zwaarder zijn dan zoveel kilo dat je ze dan in de gaten moet houden dat wil niet zeggen dat ze geen snoep of eenkeer lekkere patat of wat vets mogen hebben maar je hoeft ze ook niet de hele dag door te laten eten dat bedoelde ik er mee ja want later heb je je kindje ermee die heeft er last van en sommige kinderen hebben nou eenmaal aanleg voor dik worden en daar verander je niets aan maar zolang ze gezond zijn is dat het belangrijkste!

gr jamie

Dag Jamie,
Ik heb het ook niet zo opgevat hoor, sorry als ik zo overkom. Het is alleen zo dat men tegenwoordig zo op de ouders is gericht met het gewicht van het kind, dat ik denk dat het doel voorbij geschoten wordt. Daarnaast weet ik uit eigen ervaring dat ik echt dikker werd in de pubertijd door te snoepen met klasgenoten, daar konden mijn ouders niets aan doen. Daarom probeer ik mijn kind te leren om met mate te snoepen, maar het is en blijft een kind dat af en toe een snoepje wil of iets anders.
Dus no hard fealings hoor!

gr Sandra




 
hallo sandra,

oke dan is het goed ik wist even niet hoe ik het op moest vatten en inderdaad als ouder zijnde heb je er niet altyd grip op!
denk al wou je niet beledigen maar dan si het goed dat je het zo niet bedoelde!

gr jamie
 
hallo,
hebben jullie nog het groei boekje van het conculatie-bureau?
hier staan achterin gewichten en de lengte van een kind in.
natuurlijk verschil het ook hoeveel het bij de geboorte woog en hoe de ouders zelf zijn.
grt,jerico.
 

hoi

mijn zoontje is nu 3 jaar en bijna 3 maanden en heeft voor shirts /truien 110/116 en broeken 104. hij is een paar maanden terug gemeten en was toen precies 100cm dus zal nu wel iets van 102of 103 cm zijn. mijn zoontje heeft in verhouding met zijn bovenlichaam kortere benen en dat is altijd al zo geweest. ook was hij al va 5 maanden een dikkertje(vooral toen ik met flesvoeding begon en later de fruithap groeide hij dicht) ik had altijd op het ccb veel gezeur daarover iedere keer. toen hij ca 2.5 jaar was veranderde dat ineens,nu is hij volslank met zijn 15.5 kilo. bij de meeste kids gaat het er vanzelf weer vanaf want gaan zo veel meer bewegen zodra ze op een psz of kleuterschool zitten. ik heb me er nooit druk overgemaakt en achteraf maar goed ook want had voor niets geweest!

groetjes van esther
 
Mijn zoon die in oktober vijf wordt weeg 15 kilo en is ongeveer 1.03 lang. Hij zit op kleding maat 104 en soms nog 98. Zijn broertje die in oktoner 2 wordt weegt 13 kilo en is ongeveer 92 centimeter lang en heeft maat 92/98 van kleren  
 
Nou jullie kunnen allemaa gerust zijn hoor
Elk kind groeit in zijn of haar eigen tempo, zelf heb ik 3 meiden en de oudste was met 2,5 jaar 99 cm en 16 kilo en dat is zeker voor een meisje best groot
de middelste daarin tegen was met 2 jaar en 3 maanden maar 91 cm en 12,5 kilo
de derde is nu pas 14 weken maar het ziet er naar uit dat ze de oudste achterna gaat
ze is nu al 3 kilo zwaarder en 12 cm gegroeid en ach we zien wel weer waar ze eindigd

als je je echt zorgen maakt moet je maar eens kijken hoe groot je kind was toen het 2 jaar was en dat keer 2 doen, je kunt dan redelijk schatten hoe groot je kind word en dan valt het meestal wel mee. zeker als de ouders ook niet klein zijn

wij zijn 1.87 (mijn man) en 1.85 ( dat ben ik) dus grote kinderen

groetjes trees
 
Terug
Bovenaan