Kleertjes ‘drama’ ;)

Eerste baby is op komst (begin mei) en vind het hele kleertjes gebeuren een lastige. Wil liever niet te veel onnodige dingen kopen, maar hoe weet je nou wat je wel echt nodig hebt? ;)

Heb op dit moment vooral rompertjes met lange mouw in de maten 50 en 56. Daarbij in elke maat een stuk of 3 leggings. Ook heb ik een paar dunne truitjes en vestjes, maar die zijn op één hand te tellen. Daarnaast nog een paar boxpakjes, maar wat trek je daar onderaan? Romper met korte mouw?

Lang verhaal kort van deze nieuwe moeder: wat heb ik nou écht (nog) nodig en hoeveel?

Lastig idd ik probeer niet teveel te kopen want ervaring leert dat je ook vaak best veel nog krijgt na geboorte alleen bij mij was dit veelal maat 62,68. ik had eigenlijk niks in 50 en alleen in 56 zelf een en ander gekocht waar mijn dochter eerste dagen in verzoop. Vind dat je al best wel hoop hebt aangeschaft. Je kan makkelijk de eerste dagen door en als je toch nog echt iets mist kun je altijd nog iets bijkopen toch? Ook sonde als je veel kleertjes hebt die ze vervolgens nooit dragen omdat ze zo snel groeien ;)

Vooral niet teveel! Je komt er in de eerste week achter dat je toch andere dingen leuk/schattig/handig vindt dan je eerder had bedacht (en daar wil je dan meer van), het is zo besteld, het is zo gewassen en tenzij je kind echt enorm spuugt, doet het in het begin gerust 2/3 dagen met een outfit, omdat je die kleine freubeltjes helemaal niet steeds wilt omkleden.

Ik doe zelf altijd lange mouw rompers aan een een broekje. Wij hebben een goed geïsoleerd huis, dus 2 laagjes was niet nodig afgelopen winter. ( geboren aug) Ik heb een buikslaper, dus denk eraan geen rompers met knoopjes te doen.
Ik denk dat je met 5 rompers wel genoeg hebt, en 3 of 4 broekjes is ook echt voldoende. Mijn 2e dochter had 1 maand 50 1 maand 56 1 maand 62 en 2 maanden 68 en toen al 74. Ze is wel een lange tante ( geboorte 50cm)

Echt, als ik vinted had gehad bij mijn eerste kindje had ik me heeeel veel geld bespaard Hihi
Staan echt leuke dingen op, en zo verkoop ik ook weer alles.

Vooral niet te veel kopen, evt bijkopen kan altijd nog!
Ons eerste kindje werd te vroeg geboren en had wel 4 weken maat 50 en daarna nog zeker 2 maanden 56 (was echt een kleintje, nu nog)
Ons tweede kindje is nu 10 weken en zit al in maat 62. Je kunt er dus niks van zeggen..

Ik ben het eens met "niet te veel" haha! Ons kindje was geen spugen dus kon kleertjes wel vaker aan dan 1 dag. En daar was ik heel blij om want verkleden vond ze drama. Wij zouden het gered hebben met in maat 50 en 56 elk 3 a 4 setjes kleding. 
Boxpakjes heeft ze hier nooit aangehad. Die babykleertjes zijn zo zacht, die had ze gewoon dag en nacht aan in het begin. Ik stap nu pas over naar een echte pyjama en ze is 1.5 nu. 
Ik vond overslagrompers overigens echt een uitkomst! Oh en ik had best veel gekocht tijdens de zwangerschap maar ik was vergeten dat je met een newborn ook veel wandelt en je dan ook nog best vaak iets leuks wilt kopen haha ? 

Mijn zus kreeg vorig jaar een kindje in mei en vond dat ze veel te veel warme kleren had die haar zoontje nauwelijks gedragen heeft omdat het juist warm buiten was. Ze legde haar zoontje wel vaak gewoon in een romper. Rompers heb je nooit genoeg heb ik bij allebei de kids gemerkt met alle ongelukjes?

Die maanden zijn zo vervelend qua kleding want heb je een kindje met een goed gewicht en warme dagen, kan alleen een romper al genoeg zijn... 
Heb je zoals ons een kindje van 2.5 kilo in een hittegolf ben je alsnog met kruiken bezig en die je 3 lagen over elkaar aan de eerste maand. Het is zo moeilijk. 
En inderdaad je merkt snel wat je fijn vind. Ik vond boxpakje vreselijk in de nacht. Al die knoopjes in het donker proberen dicht te doen... bah echt vreselijk. Hebben we dus hooguit 2x aangehad en doei boxpakjes.. 
Misschien dat rompers met korte mouw nog handig zijn coor als het een warme periode word maar die heb je ook zo gekocht/besteld. 

Terug
Bovenaan