Kleertjes maat 50

<p>Hoi ik lees overal dat je maar weinig nodig hebt in maat 50. Maar stel je baby past maar een weekje in die maat dan heb je toch al snel meer dan 3 setjes nodig lijkt me? (dit is wat op de uitzet lijst staat) </p><p>Ik ga er van uit dan een baby 1 of 2 setjes nodig heeft per dag? ??‍♀️</p><p>Iemand met ervaring? Ik ben pas in september uitgerekend maar wil me zelf toch een beetje inhouden qua koopgedrag? Maar het is zo verleidelijk om los te gaan! Want ooh zo schattig! </p>

Ik dacht ook dat ik niet zoveel nodig zou hebben, omdat ze dachten dat onze zoon een flinkerd zou zijn. Nou, dat was hij niet. Ik had zelf 3 setjes en heb uiteindelijk best veel geleend van een vriendin. Dus ik denk dat ik zo'n 10 setjes tot mijn beschikking had. Hij heeft het zo'n 4 weken aangehad. 

Ik had maar een paar setjes in maat 50 en de rest 56. Mijn zoontje heeft nog best lang in maat 50 gepast, maar maat 56 kon ook wel als ik de mouwtjes omsloeg. In het ziekenhuis deden ze hem ook meteen 56 aan. Ik wilde eerst nog maat 50 bij kopen, maar de kraamzorg (heb er 3 gehad) raadden dat allemaal af. Ze zeiden dat maat 56 wel zo fijn is, dat zit dan wat losser maar kleed makkelijker aan en uit. Bovendien is het voor je baby comfortabeler omdat die natuurlijk nog geen kleertjes gewend zijn. 
Zelf ben ik uiteindelijk blij dat ik niet heb bijgekocht. Ik heb echt lang plezier gehad van de kleding in maat 56. Dus daar zou ik lekker voor gaan shoppen. En dan inderdaad 2 of 3 setjes in maat 50, voor het geval je baby toch een mini blijkt te zijn. Bijkopen is eventueel zo gedaan!
En nog een tipje: koop lekker zachte, losse kleding voor je kleintje. Liefst kleding die mee rekt. Spijkerbroekjes die ik had gekregen heeft hij nooit aan gehad. Zit voor geen meter bij zo'n kleintje. Hou er ook rekening mee dat hij/zij altijd ligt. Dus capuchon of knoopjes op de rug, daar ligt je baby dan altijd op. Dat is ook niet zo comfortabel.

Ons zoontje kwam 4 weken te vroeg en kon daarom wel 5/6 weken in maatje 50. Wij hadden een paar kleertjes in maat 50, en hebben gewoon na de bevalling bijgekocht/gevraagd aan de visite. Ik zou van tevoren inderdaad maar 2-3 setjes kopen, het is fijner als je wat extra moet halen (als dat al nodig is, ons mannetje deed gerust 2-3 dagen met 1 setje), dan dat je de helft ongedragen in de kast moet laten liggen ;)

Het verschilt vooral per merk.. Hema valt heel groot dus zal je best wat weken in 50 kunnen.. Wibra valt ook heel groot dus kan je ook langer met maatje 50..
Persoonlijk vind ik boxpakjes sneller te klein worden dan losse broek en shirt..
Ik had zelf 1 pakje maat 50 gekocht, ja die kon hij aan, maar had met name 56 gekocht.. mouwtjes omslaan, helemaal prima.. is het aankleden ook niet zo’n gevecht met zo’n kleintje 

Mijn moeder heeft in de kraamweek extra kleertjes gekocht. Ik had zelf 4 setjes en daar zwom ze in (3200 gram). Ze heeft de shirtjes ruim 6 weken aangehad en de broekjes past ze nog (nu 11 weken). 

Het verschilt heel erg merk. Prenatal en zeeman vind ik wat kleiner uitvallen. En h&m en hema vallen ruim. 

Mijn zoon was 52 cm en 3900 gram bij de geboorte en heeft 4 weken maat 50 gedragen. Van prenatal maar 2 weken. 
Vond 56 vaak nog net te groot dan kroop hij zo met zn beide benen in een broekspijp .. 
Ik had iets van 6 pakjes maat 50. En rompers kocht ik bij de zeeman in maat 50/56 die vallen wel ruim en dat is wel prettig met die dikke luiers ;) 

gewoon lekker gaan shoppen hoor ! 

Ik heb 56 veel gebruikt en omgeslagen. Best kans dat je kindje het niet of maar kort aan kan. Zonde van het geld vond ik zelf. Plus: als je kindje toch klein blijkt, is online zo wat bijbesteld. Ik had 2 setjes in maat 50, de rest sloeg ik de mouwen en broekspijpen van om. Maat 56 heeft ze wel lang aan gehad, maar ook dat hangt van de kindje af.. 

Terug
Bovenaan