Ik had maar een paar setjes in maat 50 en de rest 56. Mijn zoontje heeft nog best lang in maat 50 gepast, maar maat 56 kon ook wel als ik de mouwtjes omsloeg. In het ziekenhuis deden ze hem ook meteen 56 aan. Ik wilde eerst nog maat 50 bij kopen, maar de kraamzorg (heb er 3 gehad) raadden dat allemaal af. Ze zeiden dat maat 56 wel zo fijn is, dat zit dan wat losser maar kleed makkelijker aan en uit. Bovendien is het voor je baby comfortabeler omdat die natuurlijk nog geen kleertjes gewend zijn.
Zelf ben ik uiteindelijk blij dat ik niet heb bijgekocht. Ik heb echt lang plezier gehad van de kleding in maat 56. Dus daar zou ik lekker voor gaan shoppen. En dan inderdaad 2 of 3 setjes in maat 50, voor het geval je baby toch een mini blijkt te zijn. Bijkopen is eventueel zo gedaan!
En nog een tipje: koop lekker zachte, losse kleding voor je kleintje. Liefst kleding die mee rekt. Spijkerbroekjes die ik had gekregen heeft hij nooit aan gehad. Zit voor geen meter bij zo'n kleintje. Hou er ook rekening mee dat hij/zij altijd ligt. Dus capuchon of knoopjes op de rug, daar ligt je baby dan altijd op. Dat is ook niet zo comfortabel.