Kleertjes maat 50

Hoi,
thanks voor alle reacties!
Ik heb zelf ook wat van H&M gekocht en vond dat er idd vrij groot uitzien. Ik denk dat ik het idd iets van 6 setjes in huis ga halen. heb nog tijd zat haha. En idd wat bij bestellen is zo gedaan.

Het is per baby ook weer verschillend, mijn dochter paste maat 56 niet toen ze was geboren omdat ze te lange benen heeft. Dusmaat 50 was ook te klein van veel pakjes wat ik had gekocht.
Eigenlijk nog steeds, ze heeft nu maat 62 waarvan de bovenkant van setjes precies goed zitten maar de broekjes zijn altijd te klein. 
Als je voor weinig leuke kleertjes wil zou je bij de primark kunnen kijken. 

Mijn zoontje heeft 2 maanden maatje 50 aan gehad! Ik had zelf ook maar 3 setjes. Toen het bleek dat 56 echt veel te groot was (broekjes zakten gewoon af en in een shirt/trui kon hij zwemmen. Te grote kleding is overigens wel makkelijk naar niet goed. Ze verliezen dan teveel van hun warmte!) heb ik mijn schoonmoeder wat extra rompertjes en kleding laten halen!
Kortom je weet van tevoren nooit welke maat je baby heeft, ze kunnen ook zomaar maar 50 overslaan! Ik zou het bij 3 setjes houden, je hebt zo bijgehaald! 
En in de week van de kraamzorg doen ze toch elke dag de was! En een pasgeboren baby kleed je niet te vaak om, is het nog schoon dan kun je er prima 2 dagen mee doen! 

Ik zou van tevoren geen maat 50 kopen, mocht je kindje idd toch klein zijn, dan is het snel gekocht. En anders is het toch zonde van je geld. Ons zoontje heeft nooit maat 50 aangehad en zit nu met 4 weken al in maat 62 (hij is groot, maar ik vind het ook prettiger dat de kleren wat losser zitten). Mijn ervaring is ook dat veel mensen na de geboorte je vragen wat je nog kan gebruiken als kraamcadeautje, dus dan kan je altijd nog om extra kleertjes vragen :)

Ons zoontje was 54cm en 4085 gram bij de geboorte. Gelukkig had ik maar 2 setjes maat 50 want hij paste t niet. Na een maand had ie 62. Ik had ook mega veel 56 en ook niet alles aangehad. Ze kunnen als t goed is bijna aan t eind wel een schatting maken wat je kindje zal wegen bij de verloskundige

Terug
Bovenaan