Kleertjes voor de a.s. baby wassen ja/nee?

wat ik nog even kwijt wil heel veel kindjes/mensen zijn allergisch voor wasverzachter ik raad het niet aan bij een baby maar als je dat liever wel heb moet je het zelf weten maar kan jeuk veroorzaken.

hoi,

ik ga zoveel mogelijk lekker wassen strax, heb ik mij Mart ook gedaan.
en ik was altijd met Dash oceaan fris of zomer fris.

groetjes Simone

mv Mart en zw 15 wk

Hoi,

Ik heb alles van te voren gewassen. De kleertjes, bekleding van de wieg, dekens enz enz. Ik ben hiermee begonnen dat ik met zwangerschapsverlof ging dus met week 34.
Iedere keer 1 wasje tussendoor.

groetjes Masja
(38 wkn, 6 dgn)

Ja moet je wel doen ja!
Alles, ook beddegoed!
Baby's hebben een heel gevoelige huid,
nieuwe kledingstukken zijn vaak door 'zuurmiddel' gehaald, als azijn,
daar kan je baby allergische reacties op ontwikkelen,
lekker even wassen dus!

Hoi,

Ik heb alles gewassen in mijn zwangerschapsverlof (vanaf 36 weken). Het was toen zomer en ik had alle kleertjes etc. op de waslijn gehangen, was een erg leuk gezicht. En ik heb normale wasmiddel gebruikt namelijk witte reus. Dat hebben wij altijd.
 Ik vind de geur van nieuwe kleertjes niet zo heel lekker. Van wasmiddel ruiken de kleertjes heerlijk

Groetjes Sonja

Altijd wassen!!
Je weet nooit wie er in de winkel aan je kleertjes heeft gezeten
En of diegene zijn handen wel heeft gewassen na toiletbezoek
Ik gruwel bij het idee om het niet te wassen
En bij rompertjes ed haal je de krimp er meteen uit, zodat het niet meteen te klein is als je hetgewassen hebt
Als je een goede kraamverzorgende heb zal deze je ook adviseren om eerst alles te wassen

Ik zeg ook: wassen! Even dat nieuwe spulletje eruit wassen. En zonder wasverzachter! Dat kan slecht zijn voor het babyhuidje.
En wat ook zo is: je baby ruikt van zichzelf ontzettend lekker. Is toch zonde om die natuurlijke geur te  vervangen door zo'n kunstmatige wasverzachter?

Jolien

Terug
Bovenaan