Kleertjes wassen

Hoe lang van te voren wassen jullie de kleertjes?
Ik heb geen flauw idee wanneer ik dat zal gaan doen.
En gebruiken jullie dan een wasmiddel zoals Neutral of kan ik het bijvoorbeeld ook met Ariel sensitive wassen?
Wasverzachter dat mag niet heb ik altijd begrepen, dus dat doe ik ook niet.
En het bedje opmaken, wanneer doe je dat eigenlijk, of doet de kraamverzorgster dat na de bevalling, het staat natuurlijk wel leuker om dat al vooraf te doen.

Ik ben benieuwd, voor mij is het allemaal de eerste keer.

Alice
31w3d

Hoi Alice,

Ik ben al rustig aan begonnen met het wassen van de kleertjes. Het is mijn 2de, dus er liggen wel flink wat kleertjes. En als je het op kan bergen in een kledingkast, is het geen probleem.
Het bedje zou ik opmaken zodra je verlof in gaat. Dan kan je het gewassen en gestreken gelijk in het bedje leggen.
Ik was de spulletjes met Neutral. Daar heb je ook wasverzachter van. Trouwens, volgens mij kan het ook met die Ariel Sensetive, ook daar heb je wasverzachter van. Het gaat erom dat er geen parfum in je wasmiddel zit.
Succes met wassen .

Mylène
31 wkn en 5 dgn zwanger

Hoi Alice,

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik alles rond de 36 weken gewassen en toen ook het wiegje opgemaakt. Ik vond dat gewoon leuk om klaar te hebben zodat ik elke dag even bij het wiegje kon kijken. Nu denk ik ook dat ik het rond die tijd ga doen.
Groetjes Nienke

Ik ga nu langzaam wat kleertjes wassen. Gewoon met de normale was mee om de machine op te vullen. Zodra ik een wieg heb, maak ik in mijn verlof op. Het bedje mag de kraamzorg doen.

Miriam

Ik heb het bedje nu al wel opgemaakt maar alleen omdat ik het leuk vind om het bedje opgemaakt te zien. Alles moet nog wel gewassen worden. Ik denk er aan om dat te gaan doen zodra ik met verlof ga. Dat is ongeveer 4 weken voor de uitgerekende datum.

Ik heb de babykleertjes al gewassen, maar dat komt eigenlijk omdat ik bepaalde dingen moest wassen en ik het zonde vond dat de wasmachine dan half leeg was. Ik deed er dan gewoon een lading babykleertjes bij.

Ik gebruik mijn gewone wasmiddel en geen neutral oid. Wel spoel ik het achteraf een keertje extra, zodat alle wasmiddel er goed uit is. Dat is wel belangrijk, want mijn oudste twee kinderen waren ook erg gevoelig voor wasmiddel die achterbleef in kleding. Ze kregen er echt uitslag van.

Het bedje heb ik ook maar opgemaakt, omdat dat gewoon leuk staat. Ik weet dat de kraamverzorgster straks er toch alles weer af trekt om te zien of hij wel goed is opgemaakt.

Groetjes Paula
33,3 weken

O dat meen je niet! Ik heb alle kleertjes 3 weken geleden gewassen en wist niet dat je geen wasverzachter of geparfumeerd wasmiddel mocht gebruiken. Moet ik nou alles opnieuw wassen??

Hoi staartmees,

Volgens mij hoef je niet alles opnieuw te wassen. Ik zou het voor alle zekerheid even navragen bij de kraamhulp. Misschien dat je in elk geval de rompertjes opnieuw zou moeten wassen omdat die direct tegen de benen en armen aan zitten.
Af en toe zet ook ik mijn vraagtekens bij het ongeparfumeerde wasmiddelenverhaal. Want als je dat niet mag gebruiken, waarom mag je dan wel Zwitsal-spulletjes gebruiken. Hier zit ook parfum in, hoewel ze wel eens beweren van niet (hoe kan het anders dan dat het zo lekker ruikt?!)

Dus voor alle zekerheid even navragen voordat je alles weer opnieuw gaat wassen en strijken lijkt mij een leuke oplossing
Succes in elk geval!

Groetjes Mylène
34+4 wk

Terug
Bovenaan