Kleertjes wassen?

Ivm een eventuele  uitslag bij gevoelige huid  wordt aangeraden zonder wasverzachter te wassen, maar heb begrepen dat je wel Neutral kunt gebruiken.
Ik hoor inderdaad ook dat iedereen alle kleertjes, dus ook nieuw eerst gaat wassen.
Waarom hoor ik echter nooit, ik kan me voorstellen dat je dat frisser vindt, in de winkel zit wel iedereen eraan. En ook in de winkel komt het rechtstreeks uit dozen, aan nieuwe kleding zit ook altijd een aparte geur. Misschien een of andere stof om het goed te houden in de verpakking??? Kan me voorstellen dat een gevoelig baby huidje daarop kan reageren.

Maar ik ben benieuwd, ik typ wat er in me op komt, maar heb geen idee....
Misschien een forumlid die al moeder is???

Hallo,

Baby kleertjes moet je inderdaad eerst wassen vooral als ze nieuw zijn, er kunnen namelijk nog verfresten in zitten waar het gevoelige baby huidje op reageert.

Was de kleertjes het liefst met een wasmiddel zonder toegevoegde parfum (b.v. Neutral) of als je je huidige wasmiddel wil blijven gebruiken doe dan wat schoonmaakazijn in het wasverzachterbakje want dat neutraliseert de parfum en maakt de kleertjes ook wat zachter. Het word inderdaad ook afgeraden om wasverzachter te gebruiken de eerste paar maanden.

Groetjes Diana, mama van Eva 1 jaar en zw. van nummer 2.

Nieuwe kleren worden vaak behandeld met een goedje waardoor ze er zo netjes uit blijven zien in  de winkel (ook na 20x in en uitvouwen door kijkers) EN er kunnen idd verfresten inzitten.
Dat plus de geur is toch vaak een reden om de boel te wassen en dan lekker fris in de kast te leggen.

Zelf heb ik de vorige keren gewoon ons eigen wasmiddel gebruikt, wasverzachter gebruiken we hoe dan ook al niet. Hier nooit reactie op gezien van de kinderen. Deze keer zal ik dat weer doen. Mocht er wel reactie zijn gaat het vanaf dat moment met neutral (overigens was ik ook de kleertjes die van zolder komen en voor de 2e dan wel 3e keer gedragen gaan worden voor het de commode weer in gaat.... het ligt daar toch ook wel even en ach tis ook zo maar klaar).

groetjes,
Marije

Hallo,
Bij mijn eerste zwangerschap had ik er nog niet echt bij stil gestaan van tevoren, maar toen de kraamhulp kwam zei ze inderdaad dat je het niet mocht wassen met wasverzachter.
Ik denk nu dat ik de nieuwe kleertjes maar ga wassen, ook wel zo fris!
En dus zonder wasverzachter en dan gewoon met mijn waspoeder van nu, want dat ging de eerste keer ook goed!
Verder nog een tip; mocht je nieuwe spullen kopen (bedje, matrasje e.d.) heb ik gelezen dat je die van tevoren ook al een paar weken in de kamer kan zetten (dus uit de doos), zodat de vieze stoffen eruit gaan.
Klinkt ook wel logisch eigenlijk!
Nou bedankt voor de reacties!

Groetjes Loes, mama van Stijn (16 maanden) en zwanger van een tweeling!

Ik heb dus Neutral in huis gehaald en zag dat ze daar ook wasverzachter van hadden, kan het dan ook kwaad om dus Neutral wasverzachter te gebruiken? Is het beter om gewoon te wassen met Neutral en dus geen (Neutral) wasverzachter te gebruiken?

De meubeltjes worden hier 12 september gebracht, dan lekker schoonmaken even lekker laten luchten (gaan 14e naar Barcelona voor 6 dagen) en dan de week daarop aan het wassen en alles in de kast hangen, kan niet wachten!
Ik ga trouwens Zwitzal geurzakjes in de kast leggen zodat de kamer al lekker naar de baby ruikt hihi en dan is misschien die muffe lucht van de nieuwe meubeltjes eerder de kamer uit!

Liefs Daantje

Baby kleertjes was je zonder wasverzachter. Je hoeft er echt niet apart neutral wasmiddel voor te halen hoor. Je kunt best met je eigen wasmiddel wassen.
Ook moet je alles strijken zodat de bacterien dood gaan.
Een kleintje heeft nog geen afweer en bacterien gaan pas door als je op 65 graden wast en dat doe je vast niet met de kleertjes.
Hydrofiele doeken laat je aan de lucht drogen (niet in de droger) zo nemen ze beter vocht op.

Ik heb bij mijn eerste ook de hele boel gewassen met Neutral waspoeder EN Neutral wasverzachter, ging prima.  Het  voordeel is ook dat je met Neutral geen  waspoedergeurtje aan de kleertjes geeft en met bijv de geurzakje van Zwitsal er die echte babygeur aan kan geven. Heerlijk !  

Terug
Bovenaan