Kleertjes, welke maten, hoelang kunnen ze het aan?

Hoi!

Ik heb een leuke site ontdekt net, kleertjes.com
Niet van die 'doorsnee', gewoon lekker stoer :)

Maar ik vraag me af, ik hoor steeds dat we niet te veel in de kleintste maat moeten kopen want daar zitten ze maar een paar dagen/weken in...

Maar hoe gaat die staffel dan gemiddeld?

Hoelang kunnen ze die kleertjes aan?

Maat 50-56, 62-68, 74-80...

Tis onze eerste, dus alles is nieuw.. ook dit :)

Alvast bedankt! Liefss..

Hai Nens,

Daar heb je een goede vraag......

Volgens mij is dat nooit te bepalen van te vore. Want we hebben nou eenmaal te maken met verschillende grote's.
Ik zelf heb ook maatjes 50 in huis gehaald 3 stuks. Maar of ze er uberhoupt in passen is nog maar de vraag?

Maar ja het is ook mijn eerste dus wil je wel het nodige hebben voor je eerste kindje!

Verder heb ik natuurlijk ook 56 en 62 gehaald dus van alles wat dus maar.

Zo is dat met luiers dus ook.
Je hebt natuurlijk de NO: 1 nieuwborn tot 6 kilo tja......geen idee dus heb gewoon in actie week twee soorten mee genomen 3 van N0:1 en 3 van N0: 2 gehaald.....blijft gokken.

Nou s6 er mee meis

Het is natuurlijk ook heel leuk om kleertjes te kopen, maar ik zou niet te veel in huis halen. Ten eerste kunnen de kindjes de kleinste maatjes vaak maar erg kort aan, ten tweede krijg je waarschijnlijk kleertjes als kraamcadeautje.
Ik had geloof ik 3 pakjes maat 50/56, maar die kon mijn zoontje na de eerste week al niet meer aan. En nu is hij 16 maanden en draagt nog een pakje (losse broek en vestje), wat hij vorig jaar heeft gekregen. Het ligt heel erg aan je kindje en ook aan het merk.
Wat ik zelf wel fijn vind is dat de kleding van H & M meestal in de droger mag.
Tja en met luiers.....Mijn zoontje heeft heel kort in maatje 2 gepast, daarna een paar maanden in nr 3 en heel lang in 4. Je moet dat gewoon per keer bekijken en inderdaad kopen in de aanbieding, dat scheelt heel veel.
Patricia  29+2  

Tja ik zou wel opletten met de seizoenen. Bij maat 74 bijvoorbeeld zit je over het algemeen al wel 6 maanden verder. Dus bijvoorbeeld in mijn geval; ik moet eind oktober bevallen, valt maat 74 in de zomer.
Maar dit is natuurlijk allemaal gemiddeld.
Het eerste jaar gaat je baby tot en met maat 80 voor zover ik het begrepen heb. Maar voor mij is het mijn eerste kindje dus misschien is het beter als er iemand reageerd die het uit de praktijk weet.

Ik weet dat we niet veel zelf moeten aanschaffen, omdat we veel krijgen.
Maar ik ben voor het eerst moeder nu, dus als ik wat schattigs zie... dan kan ik het soms echt niet laten liggen...

Ik geniet zo, ben niet koop verslaafd hoor, haha, maar om met mijn kindje bezig te zijn.

Ik haal geen bakken met kleding in huis, maar een rompertje, of een broekje.. soms mag da! :)

je kunt een heel klein beetje inschatten hoe lang je kleintje zal zijn bij de geboorte door te kijken naar jullie eigen geboorte lengte en hoe lang je zelf nu bent.
mijn zoontje was in ieder geval al 52 cm bij de geboorte, dus maatje 50 ging eigenlijk meteen al niet.

mijn ervaring is dat 62 en 68 lang meegingen, maar 74 weer niet.

verder kun je t-shirtjes combineren met shirtjes met lange mouwen: dan gaan ze ook in andere seizoenen mee en het is nu hip, zeker voor jongetjes.
ook kunnen t-shirtjes die eigenlijk wat klein worden zo toch nog een paar weekjes gedragen worden.

Wij konden in het begin veel lenen van een vriending en dat was erg praktisch. Niet alles was onze smaak, maar zeker voor de reserve was het echt handig (soms lag echt alles in de wasmand).

En dat van tot 80 in het eerste jaar klopte bij ons ook.

greet

hallo (bijna) moeders

Onze zoon is inmiddels alweer 11 maanden. laat ik jullie vast voorbereiden: "je koopt je wezeloos aan kleertjes" ten eerste omdat hij het nodig heeft en ten tweede omdat het zo leuk en verleidelijk is om je kind leuk te kleden!

Het ligt echt aan de lengte en andere rondingen van je kindje, onze zoon is erg lang. Ook verschillende de maten in de winkels onderling sterk van elkaar. hier moet je even achter komen. (h&m valt groter, hema oke, mexx valt breed, esprit is valt lang e.d) vooral met broekjes kopen neem ik vaak een broekje mee die hij goed past. dan weet je gelijk hoe hij valt.

een leuke site voor jezelf en als kraamkadootje... www.simplycolors.nl
goede kwaleit en zeer origineel!

ooh lastig he, ik wil ook zo graag kopen, kopen, kopen. Bijna alle kleertjes in de winkels vind ik leuk. Maar die van Mexx-baby helemaal geweldig. Maar ik heb mezelf voorgenomen om nu nog bijna niks te kopen. Ik heb wat goedkope dingetjes gekocht bij de hema in maatje 50 en 56. En rompertjes natuurlijk.
Ik heb namleijk ook al begrepen dat veel baby's gelijk vanaf dag 1 al geen maatje 50 aankunnen. En daarbij weet je helemaal niet wat je babytje staat qua kleertjes bijvoorbeeld. Een donker kindje of een heel licht kindje trek je vaak weer iets heel anders aan.
Zo gaf mijn nichtje bijvoorbeeld aan dat creme heel lelijk stond bij haar baby en wit juist heel mooi.
Ik houd me dus maar in, maar reken maar dat als de baby er straks is en ik vben weer op de been dat ik ga shoppen!
Mijn nichtje koopt veel in de aanbeiding bij kleertjes.com inderdaad een leuke site en vaak leuke kortingen.
groeten Elke

Terug
Bovenaan