Ik ben pas 10w3d zwanger, dus ik wacht nog even af wat ik nog allemaal krijg. Ik heb welgeteld 5 (!) vriendinnen die allemaal net hun laatste spruit hebben gekregen, of die een paar maanden voor mij zijn uitgerekend. Tussen hen bestaat al een levendige ruilhandel, dus ik wacht eerst maar 'ns even af wat ik allemaal krijg, voor ik ga bijkopen.
Ik heb begrepen dat de norm voor maatje 50/56 is: 3 setjes. Dat lijkt me ook wel genoeg; desnoods stuur ik manlief of zuslief op pad voor wat extra pakjes. Dat heeft mijn zus indertijd ook aan mij gevraagd: haar dochter had meteen al maatje 62, dus ik mocht fijn (door haar gesubsidieerd) 6 pakjes bijkopen, want anders waste ze zich een ongeluk (ze had maar 4 setjes).
Een tip voor de kraamvisite: je kunt op lijstje.nl een lijstje maken van wat je nog nodig hebt. Je visite kan dan online afstrepen wat ze hebben gekocht, zodat je geen onnodige spullen krijgt. Voor me meeste mensen is het handig om katoenen kleertjes met lange mouwen te vragen (want ook in de NL zomer vaak wel te gebruiken), vanaf mt. 62. Want groter, daar passen ze uiteindelijk toch wel een keer in! Kleiner natuurlijk niet.
Tot zover de ervaring van mijn zus! Kan niet wachten tot ik zelf ervaringsdeskundige ben :-D