Kleertjes, welke maten, hoelang kunnen ze het aan?

Hoe kan nou iets lelijk staan bij een kindje?

Ieder zijn ding natuurlijk, maar das echt iets waar ik me niet druk om maak...
Ik zelf ben qua mode ook tegendraads... vind het zo'n onzin... :)

Liefsss...

hoi

Ik heb een dochter van 5 maanden en schrik niet maar ze heeft nu al kleren van maat 74\80.Alls ik dit aan mensen vertel geloven ze mij vaak niet.Ze was ook 54cm bij haar geboorte.Dus kleine kleertjes konden meteen de kast in.ze had al heel snel kleren aan boven de 60.
Dus een tip koop niet teveel want voor je het weet groeien ze eruit of ze kunnen het niet eens aan.

veel shop plezier bauwina en janine

lastig hoor, mijn dochter is maar een kleintje, ze heeft bijna 3 maanden met maatje 50-56 gedaan en nu is ze 15 maanden en zit ze in 74 soms 80 van shirts. Het verschilt zo erg, het ligt toch al aan of je een 6 ponder krijgt zoals ik of een 10 ponder zoals sommigen anderen.

ik heb me toen ook iets teveel laten gaan met als gevolg dat ik zomerkleertjes had in mt 62 (juni kindje) maar dat paste ze pas in november, nou scheelt dat een rokje ook met een mailliot kan maar toch.

Hoi,

Ik had ook het advies gekregen om vooral niet te veel in de kleine maatjes te kopen.
"Jullie zijn beide lang, dus zal het kindje ook wel lang zijn". Ik had dus bijna
niets in huis van maatje 50/56.
Thijs is nu 4 weken en 2 dagen en past nog steeds in maatje 50.
Ik vond het zelf jammer dat ik alleen wat rompertjes had bij zijn geboorte in maatje 50/56, en ik kon ook niet eventjes naar de stad om leuke kleertjes in zijn maatje te kopen. Ook de kleertjes die we cadeau kregen waren maatje 62 / 68 / 74.

Eigenlijk kan je er weinig van zeggen, de één past wel een tijdje in kleine maatjes en de andere slaat maatje 50 misschien wel over.

groetjes jama

ons jongetje is ook lang en niet breed,
maat 62 kon hij dus snel aan en dat blijft ook lang goed gaan (tot 3 maanden ofzo)
en soms valt een pakje niet zo goed, inderdaad.
van die boxpakken, ramp ramp ramp, hij past wel gewoon een los broekje met een shirtje.
en je koopt je gek en je krijgt veel, maar een baby spuugt en

plast lustig, dus helemaal niet erg als je wat reserve hebt
Miep36

quote: jama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('19-09-2006 21:10:47'));

Hoi,

Ik had ook het advies gekregen om vooral niet te veel in de kleine maatjes te kopen.
"Jullie zijn beide lang, dus zal het kindje ook wel lang zijn". Ik had dus bijna
niets in huis van maatje 50/56.
Thijs is nu 4 weken en 2 dagen en past nog steeds in maatje 50.
Ik vond het zelf jammer dat ik alleen wat rompertjes had bij zijn geboorte in maatje 50/56, en ik kon ook niet eventjes naar de stad om leuke kleertjes in zijn maatje te kopen. Ook de kleertjes die we cadeau kregen waren maatje 62 / 68 / 74.

Eigenlijk kan je er weinig van zeggen, de één past wel een tijdje in kleine maatjes en de andere slaat maatje 50 misschien wel over.

Hoi ik heb deze tip dus ook van iemand gehad. Dus wou ik ook al weet ik niet zeker of het past? Toch wat goedkopere pakjes gekocht van maat 50/56.........als ze inderdaad te klein zijn jammer dan. Dan misschien voor de tweede? En anders voor kado......
Ik zelf was een kleintje (47cm) maar wel een proppie van 5,5 pond.
You never no..........................

s6 iedereen met het aanschaffen

Hoi dames,

Inmiddels zwanger van nummer drie, dus heb al enige voorraad wat kleertjes betreft opgebouwd.

Mijn ervaring:
Bij mijn eerste heeft iedereen me gewaarschuwd: koop maar mt. 62, want die kleinere maatjes passen ze toch niet in. En helaas, ik had niet zo'n heel klein (52 cm) maar wel een heel tenger jongetje, dus mijn mams is een dag na de geboorte los geweest om snel wat kleertjes te kopen want hij verzoop in maatje 62.

Bij mijn tweede dacht ik: daar trap ik dus niet weer in, dus een paar extra setjes 50/56 gekocht. En wat blijkt: meneer is zo groot dat hij dat maar een paar dagen heeft aangehad.

Oftewel: d'r valt geen peil op te trekken. Koop niet te veel, maar koop wel iets (leen evt. bij vrienden en kennissen). En licht evt. de kraamvisitie in bij welke maatjes je belang hebt.

Ik ben pas 10w3d zwanger, dus ik wacht nog even af wat ik nog allemaal krijg. Ik heb welgeteld 5 (!) vriendinnen die allemaal net hun laatste spruit hebben gekregen, of die een paar maanden voor mij zijn uitgerekend. Tussen hen bestaat al een levendige ruilhandel, dus ik wacht eerst maar 'ns even af wat ik allemaal krijg, voor ik ga bijkopen.

Ik heb begrepen dat de norm voor maatje 50/56 is: 3 setjes. Dat lijkt me ook wel genoeg; desnoods stuur ik manlief of zuslief op pad voor wat extra pakjes. Dat heeft mijn zus indertijd ook aan mij gevraagd: haar dochter had meteen al maatje 62, dus ik mocht fijn (door haar gesubsidieerd) 6 pakjes bijkopen, want anders waste ze zich een ongeluk (ze had maar 4 setjes).

Een tip voor de kraamvisite: je kunt op lijstje.nl een lijstje maken van wat je nog nodig hebt. Je visite kan dan online afstrepen wat ze hebben gekocht, zodat je geen onnodige spullen krijgt. Voor me meeste mensen is het handig om katoenen kleertjes met lange mouwen te vragen (want ook in de NL zomer vaak wel te gebruiken), vanaf mt. 62. Want groter, daar passen ze uiteindelijk toch wel een keer in! Kleiner natuurlijk niet.

Tot zover de ervaring van mijn zus! Kan niet wachten tot ik zelf ervaringsdeskundige ben :-D

Terug
Bovenaan