kleertjes..

Hoi Rene,

De reden dat ik maar 3 pakjes heb gekocht is omdat ik bij onze dochters zoveel kreeg van de kraamvisite, dat ze niet eens alles aan hebben gehad. Bij onze oudste had ik ook best veel zelf gekocht, maar heb heel veel niet gebruikt en later weer weggegeven als ik zelf op kraamvisite ging.
Vond dit erg jammer, vandaar dat ik nu niet zoveel heb gekocht. (zul je zien dat ik nu bijna niks ga krijgen,  moet m'n man maar op pad om bij te kopen)

Liefs Annemarie

Hallo,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou met name maatje 56 kopen, want mijn dochter was 51 cm bij de geboorte (lang voor een meisje) en kon nog prima maar 56 aan. Verder kun je je afvragen of familie/vrienden/kennissen/collega's dezelfde smaak hebben wat kleertjes betreft. Het zou zonde zijn als zij veel moeite doen om iets uit te zoeken en je vind het niet mooi en het dus alleen maar in de kast hangt. Wij hebben dan ook besloten om op het geboortje kaartje als kado tip een envelopje te zetten. Op die manier kunn je zelf. Willen mensen perse wat kopen, dan kun je je vooraf al verdiepen in speelgoed enz. en aangeven wat jullie nog graag zouden willen hebben voor de kleine.
Hopelijk heb je iets aan mijn tips en veel plezier met winkelen!

Saskia

Dat vind ik helemaal niet leuk als ik op kraamvisite ga om dan geld mee te nemen eerlijk gezegd. Ook al krijg je wel eens pakjes die niet je smaak zijn.... Ik tip mensen wel eens op een bepaalde winkel als ze iets voor mijn dochtertje willen kopen. En zeg dan met nadruk dat ik niet van roezels en kraagjes hou

Hoi!

Onze babykamer is nu zo goed als klaar en de kleertjes liggen keurig gewassen in de kast, maar.. er gaat geen moment van de dag voorbij dat ik denk dat ik veel en veel te weinig heb! Het hoort er volgens mij gewoon bij en zal wel onderdeel zijn van de nesteldrang.. haha!

Ik heb 6 50/56 rompers (trouwens, ik weet niet wat het gaat worden, en één romper kan echt alleen maar voor een meid..) en er is een leuke aanbieding hier in de buurt die ik ook nog maar ga halen.. 6 stuks voor 8 euro ofzo. Nou ja, daar kun je de wasmachine niet een extra rondje voor laten draaien.. dacht ik zo (tja, excuses bedenken is nooit zo moeilijk..)!

En wat betreft kleertjes.. iedereen zegt, koop niet zoveel want je krijgt nog genoeg. Ik kan me er niets bij voorstellen, geef zelf liever een boek of speelgoed als kraamcadeau, maar goed.. voor deze keer heb ik geluisterd en ik heb nu zo'n 5 pakjes liggen in de kleinste maat.
Verder heb ik tweedehands wat boxpakjes overgenomen die voor zowel jongen als meisje kunnen in maat 74, een spijkerjas in nog een maatje groter en liggen er een paar pakjes klaar in maat 68. En wat te weinig is, is snel gekocht, denk ik dan maar!!

Geniet nog maar lekker van je zwangerschap!

Groetjes, Harma 35w3d

Ik geloof dat er in het boek van prenatal en van het babypark een checklist zit. Anders moet je eens even googlen op zwanger +checklist. HIer heb ik wel het eea mee kunnen vinden.

Ik heb zelf veel te veel gekocht want mijn zus heeft een webwinkel met.... je raadt het al outlet babykleertjes.Ze had net de wintercollectie binnengekregen, dus ik ben gelijk maar even gaan shoppen. Heel slecht eigenlijk......

Op babybrabbel.nl staat een checklist en bij mijn 1e kregen we van de kraamzorg (bij het info pakket) ook een lijst. Succes met inkopen doen!
Patricia

Ook ik had bij de zwangerschap van onze oudste niet al te veel kleren
 gekocht, 2 setjes mt 56
Mijn moeder had een 3 tal setjes gemaakt.
Iedereen zei tegen mij dat ik genoeg kreeg.
Wat denk je.....iedereen kwam met grote maten, ''want je hebt al vast veel
kleine kleertjes gekregen'' niet dus.......

Kregen we ook nog eens een kleintje (ongeveer 48 cm) dus die van ons heeft
sommige truitjes (mt56) dus ook bijna 3 mnd aangehad. Ach dat is
het voordeel van kleine kindjes denk ik dan maar.

Nu bij de 2e zwangerschap heb ik wel meer setjes gekocht, in kleinere
maten, maar nog steeds niet zoveel. De kleren van onze oudste kan ik
bijna allemaal niet gebruiken (ze is van jan 2004 deze aug 2006)
maar mocht het nodig zijn liggen er nog truitjes   (niet al te dik) van onze
dochter. Ik zit nu alleen met het feit dat ik niet echt weet wat ik kopen moet.
lange mouw/korte mouw of lange/korte broek.

Ik zie het wel

gr diana

Terug
Bovenaan