Kleertjes

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Door de verloskundige is tegen ons gezegd dat er geen kleintje in mijn buik zit. Ik moest denken aan 4 kilo. Het kan natuurlijk iets minder zijn, maar iets meer kan ook. Uit maatje 50 zal ze dus (als de verloskundige gelijk heeft) snel gegroeid zijn of helemaal niet passen. Maatje 56 is dan toch meer als voldoende? Ik hoef toch niet gelijk naar de winkels te rennen om een gardarobe van maatje 62 aan te schaffen (ik heb wel wat dingetjes hoor in maatje 62). Ook al is het een 8 ponder of zelfds een 9  ponder, maatje 62 is toch wel erg groot om gelijk bij de geboorte aan te doen? Misschien een stomme vraag hoor, maar dit is mijn eerste kindje en nu het einde nadert ga je je vreemde dingen afvragen . Beetje onzeker!!!

Groetjes Petra

hoi
als ik jou was zou ik ook wat kleertjes maat 62 in huis halen
mijn eigen ervaring was: mijn 2e zei de verloskundige nou maat 50 niet zo lang maar maat 56 gaat wel even
nou mijn kleine man was 56 cm met op getrokken knieen en bijna 5 kilo die paste echt niet in maat 56
en dat is niet omdat ik nou zo groot ben ik ben 1.65 m

dus hou er maar wel rekening mee

suc6 en veel plezier met de bevalling en je kleintje straks

groetjes nijntje

Ik zou van 56 en 52 wat aanschaffen, maar vooral niet teveel. Indien nodig is het zo gekocht en je zult versteld staan van wat de kraamvisite allemaal meeneemt.

Hoi,

Ik denk niet dat het zo'n vaart zal lopen hoor. Wel even opletten, want sommige merken (bijv Noppies) valt heel klein. Mijn dochter heeft nu maatje 56 en past kleding maat 68 van Noppies bijv.
Mijn dochter is nu 6 weken en was met 4 weken 4,5 kilo en 55 cm. Ze past nu nog makkelijk in maatje 56.
Toch is het fijn om alvast -al is het 1 setje- in huis te hebben van een volgend maatje.

Succes!

Groetjes Anoek

Ons was ook voorspeld dat we geen kleine baby zouden krijgen, maar toch rond de 4 kilo. Ik had 1 pakje in maat 50, voor het geval ze te vroeg geboren zou worden en de rest in 56 en 62.
Mijn dochtertje was 56 cm en 4700 gram bij de geboorte en zij kon maat 56 een paar weken aan. Lag er inderdaad ook aan welk merk EN wat voor soort kleertjes! Van die boxpakjes uit 1 stuk waren lastig, omdat ze erg lange benen heeft.Broekjes met shirtjes zijn dan handiger. Ik zou wel ook wat in 62 halen.
Groetjes,

Nathalie, trotse mama van Maaike (28-09-2007)

Ik vind het ook maar lastig in te schatten wat voor kleertjes ik in huis moet halen en in welke maat. Wij zijn allebei vrij lang, dus misschien het kindje ook gelijk al wel en moeten we maatje 62 gebruiken. Maar ja, wellicht wordt het wat te vroeg geboren en heb ik nog maatje 50 nodig. En wat voor weer zal het zijn, hebben we net een hittegolf en heeft het nauwelijks wat aan of is het een zomer zoals vorig jaar dat het niet al te warm was. Nou ja, ik vind het maar lastig allemaal. Maar gelukkig lees ik hier dat ik niet de enige ben ;-)

Ik vind het ook wel leuk om écht iets voor jongens en écht iets voor meisjes te hebben, dat de eerste kleertjes niet alleen maar neutraal zijn. Maar ja, aangezien we nog niet weten of het een meisje of jongen wordt leidt dat ook weer tot extra aankopen (gelukkig vind ik  shoppen voor babykleertjes wel erg leuk).

Haai meiden,

onze dochter was bij de geboorte 3540 gram en 50 centimeter (standaard-baby-afmeting). Ze heeft de eerste 4 weken maatje 50 aangehad, sinds toen in 56.

Ze is nu 8 weken, e past broekjes 56 prima en omdat ze nogal een lange rug heeft, heeft ze van truitjes maat 62.

Ik had geen 62 in huis gehaald, maar 4 setjes 50 en 4 56. Een paar setjes aan 1 stuk en een paar met losse broekjes en truitjes.

Met de hittegolf in het achterhoofd: misschien zijn luierpakjes met lange mouwtjes handig. Als ze dan met de armpjes boven de dekentjes liggen, worden die niet zo koud!

Succes met shoppen. Enne...het is waar: je koopt snel te veel.

Groet, Ukkie26, mama van Lise (02-04-08)

Die inschattingen van verloskundigen zijn niet altijd goed. Je hoort echt heel vaak dat ze er flink naast zaten met de grootte en het gewicht. Bijna alle pasgeborenen passen echt nog een flink aantal weken in maat 56 en de meeste ook gewoon in maat 50. Pas tegen de 5 kilo wordt het spannend of ze nog wel in die maten passen.

Mijn dochter was bijna 4 kilo (3900 gram) en die pastte gewoon nog ruim een maand in maat 50.

Groetjes, Michele (21+5 van de 3e)

Terug
Bovenaan