Kleertjes

Ik ga zelf niet teveel kleertjes aanschaffen. Ik heb al wel een stapeltje rompertjes, maar die komen toch onder de kleertjes, :) Denk dat ik wat startsetjes ga halen in de laatste weken voor de geboorte, als de verloskundige iets kan zeggen over hoe groot de baby ongeveer wordt.
Bij een 8-ponder zou ik niet teveel meer investeren in maatje 50, :)
Een vriendin van mij kreeg een zoon van 9 pond, die heeft uberhaupt nooit maat 50 aangehad, maat 56 geloof ik maar heel eventjes, zat al gauw in 62... Hij is een half jaar jonger dan mijn stiefzoon, maar is een stuk groter, ook nu nog, (5 jaar). Zit altijd zeker 1 maat boven m'n stiefzoon, maar vaak ook al 2
Daarbij merk ik ook wel dat verschillende mensen verschillend denken over wanneer iets past: mijn schoonzusje krijgt altijd de kleren van m'n stiefzoon voor haar zoontje, die anderhalf jaar jonger is, en die heeft ie dan vrijwel direct aan. Heeft de mouwen dan altijd over z'n handen hangen, terwijl ik zorg dat de mouwen precies tot aan de handen komen, :)
Dus, ik zou vooral niet teveel kopen, probeer op het moment zelf even uit wat handig is, (en of idd bovenmaat en ondermaat ook met elkaar kloppen), dan kun je kort na de geboorte altijd wat bijkopen/ bij laten kopen door manlief, je moeder, een vriendin, enz, :)

Hier die 8 en 9 ponder op de wereld gezet. Die van 8 pond had in theorie misschien net een weekje in maat 50 gepast, maar aangezien de grote broer al 9 pond was hadden we dit maar niet eens in huis gehaald als maatje.
Ze zijn hier allebei in maat 56 begonnen en waren daar nog relatief vroeg uit. Ik had beide keren ook vast 3/4 pakjes in maat 62 liggen (bij de jongste wisten we het geslacht voor de geboorte, dus hoefde niet persé neutraal, maar heb toen 2 pakjes op kleur erbij gekocht en verder dus wat ik nog van de oudste had liggen natuurlijk).

In 56 hadden we een paar pakjes, niet teveel.... bijkopen is zo gebeurd, mocht het wel een reusje zijn dan is het ook zo zonde als er dan bergen kleren liggen die ze nooit zullen dragen.

groetjes,
Marije

Onze dean was 4160 gram en 52 cm maar heeft nog gewoon 2 weken lang maat 50 aangehad (wel prenetal merk die vind ik groter vallen als merk kleding) en daarna nog een paar weken 56 en weer een paar weken en was het 62 , 68 heeft ie bijna overgeslagen..

Ik had 4 pakjes maat 50, 6 pakjes maar 56 en 8 pakjes in 62 de eerste 3 maanden had ik niets nodig   :p ik vind het leuk als het ook past in het begin en niet veel te groot is (vind ik geen gezicht)

Hai,

Vooral geen pakjes uit 1 stuk kopen want vaak past dat niet. (zitten de tenen klem ed) Verder de kleine maatjes inderdaad niet in de kleine merken kopen zoals noppies, babybarb ed. Maarree maatje 62 is wel erg groot hoor ook voor een fikse baby. Het klinkt zwaar maar dan nog zijn ze ieniemienie. Ik zou niet teveel in mt 50 kopen maar 56 lijkt me geen probleem. Helemaal niet als je eigen merk Prenatal of Hema koopt want die vallen GROOT! Mijn ervaring is tevens dat er zo kleertjes bij gekocht zijn. Je stuurt manlief oid erop af of je besteld zelf online bv bij kleertjes.com

gr.Ing

Hoi,

Je verloskundige kan er ook naast zitten wat betreft de grootte van je baby. Bij mij werd verteld dat ik zeker een 9 ponder en misschien zelfs een 10 ponder verwachtte. Die nacht ben ik bevallen van een (net geen) 7 ponder. Ik zou gewoon van alles wat in huis halen. Van de kleine kleertjes heb je toch niet zo heel erg veel nodig en de grotere maten kan je kindje later nog aan.

Succes ermee!

groetjes Paula

Ik zou maat 56 halen en wat van 62,ik had ook een dikke achtponder maar toch kon hij een maand in maat 56 dus tja moeilijk is dat he!

Liefs, nice

Schatten blijft moeilijk dat is helemaal waar. Mijn zoontje was 54cm en 9 pond precies. Die paste nog net in 56 en drie dagen later lag hij in 62. Vier weken na zijn geboorte was hij 62 cm. Mijn ervaring is dat de maat de bovengrens in cm's is. Dus bij 56cm ga je over naar maat 62 etc. Vooral in het begin is het lekker als het niet te strak zit. Ook makkelijk met aan- en uitkleden!

Hoi meiden,

Dank jullie wel voor jullie reacties. Hmmmmmmmm............................ik weet nog steeds niet goed wat ik in huis moet halen, maar ik heb genoeg in huis van maatje 50 en 56, dus ik denk dat ik maar naar de Prenatal ga voor wat pakjes in maat 62 erbij.

Groetjes Petra

Terug
Bovenaan