klein beetje spoed vraagje!

Hoi meiden,

Hier zit ik met een probleem;
Daniel heeft gisteren en eergisteren overdag niet geslapen, hij is best moe, wrijft in zijn oogjes en gaapt in de box maar zodra ik hem in bed leg is meneer klaarwakker en klimt zijn bed uit.
Eergisteren heb ik hem vervolgens steeds in bed teruggelegd wat tot een driftbui leide, maar slapen ho maar.
Gisteren heb ik hem smiddags gewoonin bed gelegd omdat hij er zo moe uitzag; maar zodra hij in bed ligt komt hij er tig keer uit, tot drie keer toe geprobeerd hem terug te leggen maar hij raakte helemaal in paniek.

Het probleem is eigenlijk; hij heeft dus 2 dagen overdag niet geslapen maar komt daardoor (denk ik) snachts steeds ieder uur en is helemaal overstuur in zijn slaap.
Hij gilt en huilt alles bijelkaar.

Hoe krijg ik hem smiddags in zijn bedje aan het slapen, want ik weet het echt niet meer.

Liefs een van een hele moeie moeder,
x Marina

Lukt het niet om hem gewoon in de box te laten dat hij daar vanzelf in slaap val. Dan zou je eventueel de spulletjes even eruit kunnen halen wat hem teveel afleid.Zodat je hem in bed kan leggen of eventueel in zijn box kan laten liggen.
Ik vermoed dat het weer een fase is Shanice heeft het ook gehad maar die slaapt nou gelukkig weer goed. Nou ja pappa breng haar naar bed en die is strenge dan ik .
Ik denk dat ze ook aan het uit proberen zijn.
veel succes groetjes lisette

daar dacht ik eerst ook aan dus heb hem gisteren verder in de box gezet zo van; je bent overstuur nu kan je mama zien, heb hem zelfs nog lekker onder dekentje in de box gelegt; ben op de bank er bij gaan liggen, maar jah hij stuitert gewoon door.
Hij is behoorlijk ondernemend en druk en zit gewoon niet stil, hier rust je natuurlijk ook niet van uit.
Ik hoop eigenlijk dat hij gewoon naar bed gaat, dan kan ik ook een uurtje liggen....
haha als hij natuurlijk een uur slaapt.

Wel fijn om te horen dat je dochtertje dit ook heb gehad en wij dus niet de enige zijn.

Liefs Marina

als ik heel eerlijk ben, zit ik er gewoon effe doorheen, zit hier met afkickverschijnselen op de bank, ben harstikke moe doordat ik ook al 2 nachten niet goed heb geslapen en nu heb ik ook nog niet effe een momentje voor mezelf van een uurtje, doordat Daniel niet gaat slapen,
Baal er gewoon van,

Liefs Marina

Hey meid

Ik begrijp het helemaal. Heb je niet iemand in de buurt waar je even terug op kan vallen dat je even rust neem voor jezelf. Ik weet hoe moeilijk het is meid. Ik moet het ook altijd namelijk zelf doen.

hey sterkte groetjes lisette

Laura wilde ook een tijdje niet slapen overdag, dan ging ik twee uur na haar normale bedtijd met haar wandelen of fietsen, dan viel ze bijna in slaap onderweg en kon ik haar zo 'doorschuiven' het bed in, misschien een idee? Ik heb haar ook wel eens slapend in de wandelwagen in de hal laten staan, sliep ze zo een uur. Ik hoop dat hij gauw weer doorslaapt 's nachts!

Hey!

Ik herken het van onze oudste... Thomas wilde acuut na de geboorte van Nina niet meer slapen tussen de middag. ( was toen 18 maanden!!!) Is helaas ook zo'n mannetje dat heel weinig slaap nodig heeft. Wij hebben er geen strijd meer van gemaakt en hem gewoon zijn gang laten gaan. Wel hebben we tussen de middag een "rust-moment"ingelast. Samen rustig zitten op de bank en hopen dat ie nog even in slaap viel. Vaak gebeurde dat ook wel hoor. Sliep ie gewoon een tijdje op de bank, en dat doet ie nu nog soms. Is ie zo moe dat ie van moeheid op de bank in slaap valt!
En wie weet is het inderdaad gewoon een fase weer even!

Liefs, Marieke
PS: Ik heb er nu 3 en slaap alleen nog maar "tussendoor" lijkt het... Hoop ooit ook weer normaal te kunnen slapen, hahaha! Maar ik weet prcies hoe je je voelt!

heyhey

nathalia sliep ook altijd heel weinig.
(nu niet mee gerekend, want sinds we in t nieuwe huis wonen, slaapt ze 2 keer per dag, en de nacht door)
ook ik maakte er nooit een strijd van.
je kan in je bedje slapen, of niet.
als ze niet wilde slapen, nou ja meid, dan niet.
liet haar overdag niet huilen zeg maar.
ook wij hadden dan even een rustmomentje.
gewoon even samen op de bank knuffelen.
maar moet eerlijk zeggen, dat als ik dat nu weer zou doen, ze dat nog geen 2 sec vol hou, want dan wilt ze weer van de bank af.

maar daniel slaapt ook de nachten niet meer door, begrijp ik?
heb je een ander bedritueel?
of slaapt hij sinds kort in het grote bed?
doe je hem elke avond in badje, met lavendel (weltrustenbadje van etos)
uitleggen dat hij nu lekker moet gaan slapen, en dat hij mama morgen weer ziet?
voordat hij naar bed gaat, verhaaltje voorlezen?
iets te drinken mee naar bed geven?
hem een knufeltje uit laten zoeken, waar hij mee wilt slapen?
schilderijen, knuffels, speelgoed weltrusten zeggen voor t slapen gaan savonds?

poeh he, meer zou ik geloof i kniet weten hihi

ons avond ritueel ziet er zo uit en daar wijken we ook niet vanaf.
(uitzonderingen verjaardagen af en toe)

18.30 uur in bad met mama of papa.
gezellig, maar ook rustig. (we gillen dus niet ofzo)
19.00 uur uit bad, pyama aan
19.05 uur naar beneden, melk drinken
19.10 uur tandtjes poetsen
19.15 uur naar kamer.
gordijnen dicht, alle princessen een kusje, zwaaien, naar bed, mama/papa een kus.
mama/papa loopt weg, zegt voordat de deur dicht gaat "weltrusten schatje, tot morgen" en verlaat de kamer.

je snapt natuurlijk wel dat de tijden niet zo heel nouw genomen worden he hihihi maar ze ligt voor 19.15 uur in bed.

hoop dat je hier wat aan hebt.
sorry voor weer een lang verhaal :p
ik kan dat niet hoor, alles zo kort samenvatten hahaha

liefs, do

Terug
Bovenaan