klein beetje spoed vraagje!

Hallo,

lastig zo'n fase van niet willen slapen.
Ik heb ook zo'n jongetje die altijd maar door ging en gaat. Hij is nu bijna 3 en lijkt eindelijk een beetje zijn rust te vinden. Toen hij 's middags niet meer in slaap viel, terwijl hij wel moe was, en de nachten slecht sliep, bracht ik hem weer 2 keer per dag naar bed. Hij sliep dan weliswaar maar 2 keer 45 minuten, maar hij sliep in ieder geval! Dit heeft hij volgehouden totdat hij bijna 2 jaar was. Daarna deed hij nog een kort slaapje 's middags. Nu slaapt hij in principe niet meer, wel ligt hij even op de bank, of in ons bed, om even een filmpje te kijken.
Succes er mee, want het is een heel erge lastige periode.

Groetjes danielle

Daniel heeft vandaag eigenlijk niet geslapen en kon om half 5 echt niet meer, dus vielen zn ogen dicht.
Lekkere tijd dacht ik bij mn eigen maar jah laat hem nu maar wel een uurtje slapen en dan vanavond i.p.v. 7 uur maar wat later naar bed.

Het rare is dus van het verhaald dat we helemaal niets veranderd hebben; geen ander bed, zelfde kamerinrichting, geen ander avond ritueel ofzo.
Ons avond ritueel gaat als volgt (do en ik hebben aardig wat gemeen ;-)

18.30 douchen samen met papa of mama en dan heel relax, wel spelen maar geen drukke spelletjes of wild doen
Hangt een beetje van de situatie af hoe lang we douchen maar zijn er voor 19.00 wel ondervandaan.
Dan naar boven, vitamine D druppeltjes, en daarna tandjes poetsen met altijd hetzelfde deuntje;

tandjes poetsen tandjes poetsen lekker fris, lekker fris, lekker tandjes poetsen, lekker tandjes poetsen, lekker schoon, lekker schoon

en daarna een hele dikke knuffel van ons, en gaan we een gebedje zingen, wat altijd hetzelfde gebedje is.
Daarna stoppen we hem onder, geeft papa hem een kus, doet de lamp uit, dan geef ik een kus en zeg bij deur; welterusten en gaan naar beneden.

Maar jah het zullen wel weer van die rare fratsen fases zijn, hoop in ieder geval dat het gauw over is.

Lief dat jullie reageren want zat er zo doorheen,
Liefs Marina

Hoi hoi,

Is hij dan misschien over zijn vermoeidheid heen? Myrthe sliep ineens maar 1u op een dag terwijl ze kapot was. Toen ben ik haar eerder naar bed gaan brengen en toen sliep ze wel 4u achter elkaar!!
Nu slaapt ze tussen de 2 en 4 uur overdag achter elkaar.

Ons bedritueel:

(om de dag) in bad
Dan pyama aan en slaapzak
tanden poetsen
Met papa en mama een verhaaltje lezen (soms 2)
dan mag Myrthe ligt uit doen
Hup in bedje
(Welterusten Myrthe, papa en mama zijn trots op jou je hebt..... zo goed gedaan vandaag. Morgen doen we...... nu lekker naar dromenland waar we samen alle dieren gaan bekijken. Slaap lekker papa en mama houden heel veel van je) muziekje aan en deur dicht onderwijl handkusje blazend.

Myrthe werd op een gegeven moment ook bang en dus overstuur in bed.
Sindsdien vertellen we dat we beneden zijn en haar kunnen horen. ASls er iets is mag ze ons altijd roepen, maar dat ze beter kan gaan slapen want daar wordt ze groot van.
Papa en mama gaan straks slapen en dan komen we ook naar dromenland en daar gaan we gezellig samen spelen.
En dat hielp!!!!

Sterkte ermee

Irene

Ps ook ik heb een lang hemd met vertellen haha

Soms hebben kinderen van die periodes. En dan waardeer je het weer extra als ze lekker slapen!!!
Maar het kan natuurlijk ook dat hij jouw onrust oppikt. Je zit zelf niet lekker in je vel, misschien ben je erg onrustig en voelt hij dat.
Ik zou je normale ritueel blijven volgen. Op gewone tijden op bed leggen. Zelf haal ik ze er weer uit als ze na een half uur nog niet slaapt.
Ik hoop dat Daniel snel weer goed slaapt.

Terug
Bovenaan