Hoi Sabine!
Wij zijn inderdaad afgelopen woensdag met Marijn naar de kinderarts geweest en zij was tevreden over de groei!!! Gelukkig maar. Zijn hoofdomtrek was weer met 1 cm toegenomen en is nu 42,5 cm. Ze heeft alle metingen heel secuur in een curve gezet en hij volgt nu de -2 lijn. 0 is gemiddeld en dan heb je een "bandbreedte" van +1 en +2 en -1 en -2. Alles binnen deze bandbreedte is "normaal".
Marijn is met een "gemiddelde" hoofdomtrek geboren (op de 0-lijn) en is toen afgezakt naar de -2 lijn. Als je dat in een curve zet, is dat een horizontale lijn; er is dan nauwelijks groei. Inmiddels zit ie op die -2 lijn en groeit ie daarop netjes mee. Hij heeft zich dus als het ware hersteld!!
ter controle moeten we eind juli nog terug, maar mijn zorgen zijn min of meer verdwenen.
Ik hoop dat jij ook positief nieuws krijgt deze week...spannend hoor!!!
Je vroeg nog waar ik dat had gelezen van die ogen. Maar dat weet ik niet meer zo precies. Ik heb zoveel sites en forums langs zien komen tijdens het googlen! Het had niet zo zeer met de ogen zelf te maken, maar meer hoe de ogen in de oogkassen stonden. Dat de ogen erg diep weg liggen bijvoorbeeld, of juist uitpuilend.
Nou, Sabine...ik zal voor je duimen deze week. Laat je het weer weten???
Groetjes, Patricia