Ha Suzanne,
Inderdaad... welkom bij de 'klein maar fijn-club'. Ik zit net als jij en Melian in hetzelfde schuitje.
Op de 20-weken echo bleek dat ons kindje erg klein was.
We zijn de hele medische malle molen ingegaan, met onderzoeken naar Down, skeletafwijkingen en andere chromosoomafwijkingen.
Gelukkig is daar niets uitgekomen en nu zijn de artsen er echt zo goed als zeker van dat de lengte van het kindje genetisch bepaald is. Ik ben nl. zelf ook erg klein (1,60 m) en ook nog eens te klein geboren.
Maar, ik kan me jouw schrik helemaal voorstellen. Bedenk dat, zoals Melian al zegt, er meestal niets aan de hand is.
Wij worden aan alle kanten erg goed in de gaten gehouden. We hebben extra groeiecho's bij ons eigen ziekenhuis en daarnaast in het kinderziekenhuis in Utrecht.
Gisteren moesten we weer naar ons eigen ziekenhuis en het kindje was erg mooi gegroeid. We zijn dus erg tevreden en weer helemaal gerustgesteld.
Meid, ik hoop dat je je zorgen een beetje kunt loslaten. Ga er maar vanuit dat je net als wij een 'eigenwijs' kindje hebt, dat zijn/haar eigen curve volgt.
Veel succes en houd ons op de hoogte!
Liefs, Marieke