Klein kindje?

Hoi hoi! Zojuist een liggingsecho gehad en alles zag er super uit, maar... het hoofdje was erg klein (lag bijna maand achter). Buikje was ook klein (2 weken achterstand op gemiddeld) dus zal wel klein kindje worden.... Maar toch, maak me zo'n zorgen nu... Snel maar afspraak maken voor extra groeiecho! Zal allemaal wel loslopen, maar toch....
Liefs
 
Hey Suzanne,

Welkom bij de 'klein maar fijn'-club. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Het liefst van alles wil je een fysiek heel gemiddeld kind, met een uitzonderlijk leuk karakter ;-)

De kans is klein dat ik door hier wat te typen over eigen ervaringen, je zorgen weg kan nemen. Ik kan je alleen vertellen dat ik (vanwege groeiachterstand van ons meisje) de laatste maanden heel veel mensen heb gesproken die ooit hetzelfde nieuws kregen. In alle gevallen bleek er helemaal niets aan de hand en volgde het kindje gewoon zijn of haar eigen curve. Zo te lezen is het kindje wel mooi in verhouding, toch?

Kreeg je het advies om een extra groeiecho te doen? En op welke termijn?

Blijf vertrouwen op je ukkie en op je eigen lijf. Het is vast allemaal helemaal goed.

Liefs,
Melian
 
Ha Suzanne,

Inderdaad... welkom bij de 'klein maar fijn-club'. Ik zit net als jij en Melian in hetzelfde schuitje.
Op de 20-weken echo bleek dat ons kindje erg klein was.
We zijn de hele medische malle molen ingegaan, met onderzoeken naar Down, skeletafwijkingen en andere chromosoomafwijkingen.
Gelukkig is daar niets uitgekomen en nu zijn de artsen er echt zo goed als zeker van dat de lengte van het kindje genetisch bepaald is. Ik ben nl. zelf ook erg klein (1,60 m) en ook nog eens te klein geboren.

Maar, ik kan me jouw schrik helemaal voorstellen. Bedenk dat, zoals Melian al zegt, er meestal niets aan de hand is.

Wij worden aan alle kanten erg goed in de gaten gehouden. We hebben extra groeiecho's bij ons eigen ziekenhuis en daarnaast in het kinderziekenhuis in Utrecht.

Gisteren moesten we weer naar ons eigen ziekenhuis en het kindje was erg mooi gegroeid. We zijn dus erg tevreden en weer helemaal gerustgesteld.

Meid, ik hoop dat je je zorgen een beetje kunt loslaten. Ga er maar vanuit dat je net als wij een 'eigenwijs' kindje hebt, dat zijn/haar eigen curve volgt.

Veel succes en houd ons op de hoogte!

Liefs, Marieke
 
Hoi

Maak je alsjeblieft niet druk, want ze zeiden de bij de eerste ook dat ik een klein kindje kreeg, maar uit eindelijk kwam er een 7 ponder uit. Hadden ze ook nooit verwacht. Dus maak je niet druk!

Groetjes Anoushka
 
Hey Melian,

Dank je wel voor je gedachten. Heb ook niet het gevoel dat er wat 'mis' is eigenlijk, maar eigenlijk wil je gewoon een gemiddeld kindje (met inderdaad heeel cool leuk gaaf karakter ;-) Vrijdag hebben we de groeiecho. VK wilde gewoon zekere voor het onzekere nemen en daar nogmaals met betere apparatuur meten. Kindje ligt al ingedaald dus kan ook dat koppie gewoon beetje 'vervormd' is door wat krappere ruimte. Keep you posted !
 
Zo fijn, jullie reacties! Heb net toch even een potje zitten janken van de spanning. 4 weken achterstand is toch behoorlijk... Maar bij 20 weken was alles nog ok, dus misschien komt t nog in orde en maakt ie nog n groeispurt door. Pfff wat een zorgen! X
 
Even een potje janken kan best opluchten! Laat maar lekker gaan.
En, probeer je echt niet te veel vast te houden aan die cijfertjes. Wij zitten met bepaalde delen (wat klinkt dat stom, lijkt wel een auto) ook echt een paar weken achter op schema, maar de artsen maken zich er echt geen zorgen om.
Hij/zij volgt keurig een eigen lijn!

Maar, ik hoop natuurlijk wel dat je vrijdag helemaal gerustgesteld wordt!

Succes meis! En, tot die tijd... lekker spuien op het forum. Daar zijn we voor!

Liefs, Marieke
 
Terug
Bovenaan