Klein kindje?

Zo fijn die harten onder de spreekwoordelijke riem! We moeten ons misschien inderdaad wat minder druk maken over cijfers maar meer afgaan op ons gevoel! Onze kleine lieverds zijn gewoon allemaal uniek en geen kleine voorspelbare machientjes. Dikke liefs voor ons allemaal!! En ik houd jullie op de hoogte.
 
Ik hoop dat je zorgen een beetje afgenomen zijn... Als er echt reden voor zorg was hadden ze meteen wel actie ondernomen toch? Mijn meisje zit op de 75% lijn, btje aan de kleine kant dus, terwijl het buikje juist weer boven de 100% lijn ligt. Was bij mijn zoon ook en alles is volkomen normaal bij hem.

Het komt vast en zeker goed!!
 
Ach meis, heb je toch zitten malen gisteren?

Grappig hè? Hoe je hoofd op hetzelfde moment bevolkt kan zijn door stemmetjes van relativering en van stress? Het is ieder uur afwachten welk stemmetje de overhand heeft (of zeg ik nu iets heel schizofreens? :))

Dat de 20-wekenecho goed was, is zo'n goed teken. En het is niet voor niets dat ze de termijnecho al zo vroeg doen. Na een aantal weken kiest ieder kind zijn eigen tempo en is het steeds lastig om te vergelijken. Die zwangerschapsduur in weken die tijdens de meting op het schermpje verschijnt is niet meer dan een indicatie... een gemiddelde. Even ter vergelijk:

Ons kindje had met 32w5d een hoofdje en een buikje dat rond het 20e percentiel lag. De ledematen lagen onder het 3e percentiel (grootte conform 27w3d). Toch hoeven wij niet terug te komen, omdat alles er goed uit ziet en de conclusie luidde: "alle pijpbeenderen goed gegroeid, geen aanwijzingen voor een skeletdysplasie".

Natuurlijk ben je pas echt gerustgesteld als het moppie er straks blakend en wel is. Wat ons steeds gevraagd werd door artsen en verloskundige was of het kindje lekker beweegt. Is je diepste gevoel er één van paniek of van vertrouwen? Volgens mij zegt dat evenveel als (zo niet meer dan) een paar cijfertjes op een papiertje.

Heel veel succes vrijdag. Blijf in de tussentijd lekker van je afschrijven als dat nodig is. Dan blijven wij je volstoppen met positieve berichten en enorme harten onder je riem. Kop op!

Dikke knuffel,
Melian
 
Lieve Melian, je kunt tranen trekkend lief schrijven. Doet me heel veel! Op dit moment viert het engeltje met relativeringsvermogen hoogtij. Kindje is super beweegelijk en ik heb ook altijd een goed gevoel gehad bij deze zwangerschap. Laten we inderdaad maar van dit gevoel uit gaan en ondertussen heerlijk genieten van het zonnetje (in onze buik) en het idee dat dit mijn laatste werkdag is!!! Hele dikke liefs terug!! x
 
Hé Suzanne,

Ontzettend veel succes zometeen! Ik denk aan je en stuur je een hoop geluk en positiviteit!
Het komt echt goed hoor.

En... daarna ontzettend genieten van je eerste verlofdag in het zonnetje. Dat heb je verdiend na deze week.

Veel liefs, Marieke
 
Pffffeeeeeewwww alles is ok!

Meneer/mevrouw heeft gemiddeld postuur met lange benen, maar gewoon een kleine hoedenmaat! Inderdaad zorgen 'om niks' gelukkig.

Dank je wel meiden voor jullie harten onder de spreekwoordelijke riem, doet super goed! Hele dikke lieve knuffel voor jullie allemaal!!!!

xxxx van Suus & baby
 
Terug
Bovenaan