Klein meisje in stuit

Hoi dames,

afgelopen donderdag bij de verloskundige geweest. Voor de tweede keer heeft de verloskundige gevoeld en dacht ze dat ons meisje goed lag. Helaas na de echo bleek ze nog steeds in een stuitligging te liggen. Gelukkig wel in een gunstige stuit zei ze nog. Mmmmm...hoe gunstig kan het zijn.

Nu aankomende vrijdag naar de gynecoloog om te overleggen om ons dametje te gaan draaien. Daar zie ik wel tegenop, maar misschien dat ze voor die tijd nog uit zichzelf draait. Duimen dus...

Liefs Silvia

Jeetje, das ook wat...
En inderdaad, hoe gunstig kan een stuit zijn? Misschien dat er bedoeld werd dat je meisje nog kan draaien?
Ik heb gehoord dat van die belletjes soms werken om de kindjes zelf te laten draaien. je moet het belletje dan onder je navel dragen. Ze schijnen er graag met het hoofd dichtbij te willen liggen. Of het echt werkt of een bakerpraatje is weet ik niet hoor, maar wie weet werkt het :)

Liefs

Wat vervelend meid! Hoop echt dat het nog draait. Dat laten draaien schijnt best mee te vallen. Het lijkt mij minder prettig om een stuitbevalling te krijgen.

Toi toi

Hey dat is even balen.... Maar een draaipoging is vaak succesvol al zijn de ervarngen wisselend.

Mocht je er voor openstaan, een osteopaat of een voetreflexmasseuze kan soms je kindje draaien, in dat geval is het misschien baat het niet, dan schaadt t ook niet?

Succes!

hoi

Ik breek even in vanuit het januari forum, ben zelf vandaag 31 wk zwanger van ons derde kindje.

Onze jongste lag ook in stuit. Met een gunstige stuit bedoelen ze dat je eventueel vaginaal kunt bevallen, het kindje ligt dan met de billen beneden en de benen naar boven gevouwen. Een draaipoging is vaak wel succesvol.
Ongunstig is het, zoals bij ons was, dat het kindje in kleermakerszit zit of met een been omhoog en een onder zijn billen. Dan kun je nooit vaginaal bevallen en een draaipoging zal ook op niets uitlopen.

Ik hoop dat je hier wat aan zult hebben.

Hoi allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Erg fijn.

Ik hoop inderdaad dat ze snel uit zichzelf draait en anders kijken we hoe het vrijdag in het ziekenhuis gaat verlopen.

Liefs Silvia

Terug
Bovenaan