Klein meisje wil niet slapen overdag

<p>Hallo mama's!</p><p>Ik heb 'n dochtertje wat overdag totaal niet wil slapen. En als ze al slaapt is 't niet meer dan 'n halfuurtje.. En dit 2 keer op 'n dag, dat is toch veel te weinig?! Ik heb al van alles geprobeerd.. Na elke voeding in haar bedje met de 10 minuten methode, laten huilen, de wandelwagen, de maxicosi, de box, op de arm, 't wil allemaal niet. Elke keer huilt ze weer op schrikt van alles en ik zie haar gewoon knokken tegen der slaap dat is 't ergste van alles. En als ik haar even door laat huilen maakt ze zich zo druk dat ze helemaal gaat zweten of er bijna niet meer uitkomt. Dus ga ik dan maar met haar wandelen (als 't weer mee zit) dan slaapt ze maar zodra ik de drempel van de deur aan raak is ze wakker. Of ik ga 'n stukje rijden dan slaapt ze ook, haal ik de maxicosi uit de auto is ze wakker. S'nachts slaapt ze gelukkig heel goed. Gaat dit vanzelf over, iemand ervaring mee of tips?! Liefs!</p>
 
Hoi hoi,
hoe oud is je dochter? 
Wij hebben dit okk gehad overdag heel kort slapen nu sinds ze 5,5 maand is gaat ze langer en vaster slapen. 
 
 
Hi Happy s!
Ze is morgen 12 weken. Ok, ging dat ook samen met huilen enz?! Heb net maar weer 'n uurtje rond gereden haha! Ok, nou dan vestig ik m'n hoop maar op dat ze gewoon wat ouder moet worden.. Groetjes!
 
Ja, en soms nog wel sneller.. Als ik zie dat ze gaapt of in der oogjes wrijft probeer ik 't al meteen! Maar op 1 of andere manier pakt ze die slaap niet..
 
Vervelend zeg! Een uurtje slapen per dag is natuurlijk wel weinig en je houdt geen tijd voor jezelf over ook ?
Methode van laten huilen is bedoeld voor kindjes van 6 maanden of ouder, dus goed dat je daarmee gestopt bent. Het voelt zo verschrikkelijk als ze zich zo overstuur huilt hè :( ik vind dat zo'n stom advies van het CB ☹️
Kan ze zelf een beetje in slaap vallen? Snachts dan..
 
 
 
Hoi,
Weet je heel zeker dat het geen honger kan zijn? Sommige kindjes geven niet goed aan dat ze honger hebben maar slapen daardoor wel heel moeilijk. Hadden wij ook. Leek echt geen honger maar wat extra melk deed wonderen!
 
Wij hebben de methode van Stephanie Lampe gehanteerd. In haar boek legt ze alles uit over slaap en ze geeft dagritmes. Ik heb het boek in 1 middag uitgelezen en we hebben er zoveel aan gehad! Na een paar dagen ging ons zoontje merkbaar beter en langer slapen! Een aanrader. 
 
Terug
Bovenaan