Kleine baby maar wel 3 dagen voor uitgerekende datum bevallen.

<p>Ik vroeg me iets af, in juli 2018 ben ik bevallen van mijn dochtertje. & met alle echo's hadden ze gezegt dat ze sowieso boven de 3500 gram zal komen qua gewicht. </p><p>Nu werd ze dus geboren en schokken we allemaal er van dat ze klein was. (Haar gewicht was maar 2440 gram) en ben drie dagen voor de uitgerekende datum bevallen.</p><p>Ze zeiden dus dat de placenta te klein was.</p>Ik vroeg me dus af of het ook al is gebeurt is bij een van jullie? En wat de reden was.

Hier hetzelfde....
Met de echos geschat op 3100 gram. Met de geboorte was ze slechts 2700 gram. Er zat een knoop in de navelstreng, ze denken dat het daarmee te maken had maar zeker weten doen ze het niet.

Hoor inderdaad wel vaker dat ze ernaast zitten! Mijn zoontje werd geschat op 3 kilo en dus een stuitbevalling werd zeker aangeraden. Uiteindelijk via (Bewuste) keizersnede gehaald en hij bleek bijna 3800 te wegen. 

Ik liep 2 weken overtijd en was bang dat m'n zoontje dan misschien wel groot zou zijn. Maar nee hoor bleef de gynaecoloog tot op de dag van de bevalling volhouden. Hij is max 3500 gram. Bleek hij 4145 gram te wegen.....

Bij ons was ze veel zwaarder dan verwacht. Meerdere echo's gehad (stuk of 6 extra) omdat ze klein zou zijn ( maximaal 2800 gram) bij de bevalling was ze 3500 gram, dus gewoon normaal gewicht. Geen reden bekend

Hier eind juni een meisje geboren met 2422 gram en 46 cm met 38 weken.
Oorzaak onbekend, placenta was goed. Er was wel een vermoeden van beginnende zwangerschapsvergiftiging waardoor ik ben ingeleid.
Er was wat angst dat ze achterstand qua groei zou krijgen . Maar ze zit iets onder de middelste lijn en qua gewicht net iets erboven. Inmiddels een flinke dame van 9,070 kg en 70,5 cm

Ze zitten er zo vaak naast, mijn dochter zou te klein zijn en was 4365 gram bij geboorte!!! Ze is geboren op de uitgerekende datum. Dus daar was ook niks van waar. Ik hoor zoveel van zulk soort verhalen. Je moet je er vooral niet druk om maken!! Dan is je kindje maar wat te klein of te zwaar, niks aan te doen.. komt vanzelf goed!

Hier hetzelfde. Met de 20 weken echo werd gedacht dat hij op 4-4,5 kilo zou uitkomen, met de 30 weken echo op 3 kilo. Uiteindelijk met 2770 gram geboren. Heel veel extra echo’s en controles gehad maar alles was goed. Ik denk dat ze het bij de 20 weken echo niet goed gemeten hebben, hij lag niet goed voor de echo (werd 2x overgedaan haha). Ik baalde er ontzettend van, denk er zelfs over na om met een tweede geen 20-weken echo te doen. Al die extra onzekerheid.. 

Terug
Bovenaan