Kleine baby maar wel 3 dagen voor uitgerekende datum bevallen.

Met de 20 weken echo was de schatting onder het gemiddelde, met de 30 en 32 weken echo boven het gemiddelde geschat.  Er werd gezet tussen de 3800/4000. Bevallen met 40+5 en gewicht was 3320, we waren verbaasd dat hij toch zo klein was, al vond ik het niet vreemd want had totaal geen buik voor iemand die 40+5 was..  verder was hij gewoon gezond en groeit nu als kool! 

Ja hier zeiden ze ook dat onze eerste minimaal 3500 zou wegen, maar hij was toch echt 3044.. Vond ik zelf niet zo erg haha. Tweede werd geschat op 3500 als ik mrt 38 weken zou bevallen, maar ik beviel 40+4 en toen woog hij 3860...

Hier ook een mini van 2620 gram terwijl ik een dag voor de uitgerekende datum ben bevallen. Tijdens de zwangerschap zagen ze al dat ze klein zou zijn. Verder waren alle controles gewoon goed, inclusief doorbloeding van de placenta.
Nu 1,5 jaar later is het nog steeds een heel fijn meisje en weegt ze denk ik nog geen 10 kilo. Ik heb ook een fijn postuur dus denk dat ze dat van mij heeft.
Inmiddels zwanger van de tweede. Moet nu helaas wel vanaf week 15 onder controle bij de gyn.. snap het zelf nog niet zo goed omdat bij onze dochter alles goed bleek tijdens de controles in de zwangerschap en ze na de geboorte geen inhaalslag gemaakt heeft qua gewicht maar daar hoor ik morgen meer over.

Hoi
Bij mij hebben ze helemaal niks gezegd over t gewicht tijdens mijn zwangerschap wel exstra echo's gehad omdat ze een Klein hoofd zou hebben maar had alleen een smal gezicht nu niks van te merken met die bolle wangen 

Hier werd al ingeschat dat ik een klein babytje zou krijgen. Bevallen met 32 weken en onze jongen was slechts 985 gram. Placenta was ook zeer klein met daarin meerdere infarcten en een trombose. Uit bloed onderzoek naderhand bij mij blijk ik factor V Leiden te hebben, een bloedstollingsziekte waarvan ik niet wist dat ik dat heb. Nu is onze kleine man niet gecorrigeerd 7 maanden en is 5350 gram en 61 cm. Behoudens een iets slechter gehoor verder niets overgehouden aan de vroeggeboorte!

Hier ook! Zoontje met 37 weken geboren, maar wel maar 2130 gram. Placenta bleek ook te klein te zijn. Placenta is daarna nog onderzocht, maar daar is niets afwijkends uitgekomen. 
Wij wisten overigens wel dat hij klein zou zijn. Vanaf 33weken regelmatig groeiecho’s gehad.
Omdat de placenta achtaf klein bleek denken ze dat hij de laatste weken het ‘aankomen’ gemist heeft en in die weken de voedingsstoffen alleen naar de belangrijkste organen gestuurd heeft. 

Ik was 5 dagen over tijd, ons meisje woog 2910 gram. Voor die tijd wel groeiecho's gehad omdat het buikje bij 2 metingen niet de lijn volgde. Geen enkele reden aan te wijzen. Doorbloeding van de placenta etc was goed. 
Ze is daarna gegroeid als kool op borstvoeding. Ze was met +/- 13 weken al zo'n 6,2kg (dus ruim verdubbeld).

Terug
Bovenaan