Kleine buikomvang 29 weken

Ohh Jamie! Klopt dan is mijn kindje iets zwaarder. Ze gaf idd aan dat ze op hetzelfde tempo groeit als dat mijn zoontje deed. Alleen kan ik me niet herinneren dat de verloskundigr me zoiets verteld heeft.. zat toen ook bij een andere praktijk. Maarja, mn zoontje is gezond en wel geboren met 39 weken en woog als ik het goed heb... iets hoger dan 3,3 kilo.. O

Dat is een heel mooi gewicht hoor! Als je bij je vorige zwangerschap niet gewend bent dat ze spreken over groei en zo'n groeicurve, dan is het natuurlijk ook raar als je ineens hoort dat je op een bepaald punt onder het gemiddelde zit. Nu heb ik ook gehoord dat je buikomvang in de meeste gevallen niets zegt over de grootte van je kindje, dus dat is misschien ook fijn om te weten. Daarnaast ligt het er ook aan waar je kindje graag ligt, als ze graag richting je rug ligt, dan heeft ze een grotere buik ook niet nodig ;) Gelukkig ben ik een enorm nuchter persoon en denk ik: als er reden is om me zorgen te maken, dan zal de VK dat ook wel eerlijk zeggen. En het scheelt dat ik al een keer een kleiner kindje heb gekregen en nu dus een heel blij mannetje heb wat zich prima ontwikkelt. Dus hier ook wel relativering aan een praktijksituatie ;)

Hi bij mij was ie z'n buikje bij de groeiecho onder het gemiddelde en de beentjes ook en het hoofdje weer iets erboven. Nu 3 weken weer een echo en hij groeit precies goed op zijn curve. Het gemiddelde is maar een indicatie he. Weinig babies zijn precies gemiddeld. Als ie echt onder de onderste of boven de bovenste lijn ligt met groei of opeens afbuigt na een paar weken dan pas gaan ze zich er meer op focussen en kijken waardoor het komt etc. Het meisje van jou ligt toch gewoon prima binnen de curve. Ik zou me echt geen zorgen maken hierover ookal ben ik net zoals jou... ik wil dan ook eerst alles nog eens nachecken etc totdat ik het weer los kan laten :)

Terug
Bovenaan