Kleine fles 's nachts

Mijn zoontje is vandaag 9 weken en hij zit al een tijdje op 5 voedingen van 180/6. sinds twee weken geven we hem 's nachts de fopspeen wanneer hij begint te mopperen. en dan slaapt hij weer rustig verder tot half 8, kwart voor 8. 'S avonds geven we hem rond de klok van 11 zijn laatste voeding.

ons meisje van 9 weken drinkt ongeveer 56 flessen van max 140

ongeveer zoiets (dat wijkt echt elke dag af hoor)
1 uur
4 uur
7 uur
11 uur
15 uur
19 uur

het mooiste zou dus zijn nog een op 23 uur en dan die in de nacht weg maar ja we kunnen niet alles hebben he....

maken jullie je kindje wakker dan?

Voor de eerste keer heeft Daan het zonder nachtfles gedaan!!! Huiltje om 1.45u maar een aai over zijn bol en een kus was voldoende om weer verder te slapen!!! Vanavond de fles van 23u maar ophogen naar 180/6 en kijken hoe het vannacht gaat!!

Puck: Geef jij twee voedingen 's nachts?? Wij maken Daan om 22.30u wakker. Ook op advies van het CB!

Ons schema is:
7 - 11 - 15 - 19 - 22.30 en dan hopelijk niet meer 's nachts!

Hai allemaal,

Ben hier ook behoorlijk aan het zoeken naar hoe het aan te pakken met de flesvoeding.
Bij Sam ga ik borstvoeding en hoefde ik daar allemaal niet zo over na te denken, bij Britt ben ik na twee weken overgestapt op flesvoeding en nu lijkt het wel een grote puzzel.

Ze is nu ruim 6 weken en een echte veelvraat.
Ze krijgt al sinds ruim een week 6 voedingen van 150/5.
23:00 laatste fles en dan 's nachts komt ze rond 4/5 uur. vervolgens krijgt ze dan om de 4 uur voeding met een klein beetje geschuif om weer op 23:00 uit te komen.
Sinds een paar dagen komt ze rond 5:30/6:00 en dat zorgt ervoor dat ik de 6 voedingen er op een dag echt in moet proppen.
Dus nu aan het kijken of ze overkan op 5 voedingen van 180/6.
Ben benieuwd hoe dat gaat want ze is met 6 weken nog best jong voor 5 voedingen, maar qua gewicht zou ze het makkelijk mogen.
Ze woog bij de geboorte 4155 en vorige week dinsdag al 4930, dus ga er vanuit dat ze een week later wel goed over de 5 kilo zal zitten.

Hoorde altijd dat flesvoeding zo makkelijk was want dan weet je altijd wat je kind binnen krijgt.
Op zich helemaal mee eens hoor!, maar vind het ook wel ingewikkeld om te bepalen wat dan echt voldoende is en wanneer geef je te veel??

@Edith, je zou kunnen proberen gewoon 1 fles eraf te halen en 5 flessen overdag te geven van 150/5. Je hoeft niet per se op te hogen als je een fles minder wilt gaan doen. Hier zijn we ook naar een fles minder gegaan zonder op te hogen. Ik denk dat ze echt nog wel 6 flessen nodig heeft trouwens. Maar waarom in de nacht niet een kleiner flesje (afhankelijk van de tijd) en dan gewoon om 7 uur beginnen met je dag (normale fles). Je krijgt dan een ritme van 7-11-15-19-23 en eventueel een (klein) nachtfles(je). Je zal merken dat dat beter werkt als proppen denk ik.

Zo doe ik dat ook Esk.. 's Nachts een klein flesje, hoe later hij komt, hoe kleiner de fles want om 7u is de eerste volledige voeding weer!! Ik doe alleen om 22.30u want anders zit hij al te diep in zijn slaap....

goeie tips dames...

vanavond maar eens proberen,, wakker shakken hahaha

ben benieuwd... want een week of 2 geleden was het een extra fles dan want ze kwam alsnog 2 x s nachts
ze drinkt ook wel veel minder dan jullie 120/4 (=140cc)

Maar we zullen zien... duim voor ons ;-)

@esk
Ben het helemaal met je eens dat het twijfelachtig is of ze al over kan op 5 voedingen.
5 voedingen van 150/5 red ze ook niet, dit kwam eergister zo uit, maar vervolgens kwam ze die nacht twee keer (wat uitzonderlijk was, nou ja wat is uitzonderlijk op 6 weken oud?)
Vandaag kwam ik weer op 5 voedingen uit, maar heb nu wel 180/6 gegeven en heb wel het gevoel dat ze hier goed op reageert.
Nu eerst de nacht nog even afwachten en morgen weer verder kijken.

Terug
Bovenaan