kleine in eigen kamer of op de slaapkamer?

Ik was de vorige keer bij de vk en die vroeg of we de kleine in dr eigen kamer gaan laten slapen of in onze eigen kamer. Ze raadde aan om t in onze kamer te doen, want wanneer de kleine meid dan een kik gaf kon je gelijk gaan voeden zonder dat eerst helemaal wakker werd en zou gaan huilen.. Nu woon ik op een flat en ligt de babykamer naast mijn eigen slaapkamer dus ben ik daar helemaal geen voorstander van, wat vinden jullie???

Wij doen onze kleine meid in haar eigen kamer. Wij houden er niet van kind op je slaapkamer. We hebben een babyfoon en denken dat we snel genoeg bij haar zullen zijn.

Liefs

ik kreeg die tip ook bij mn eerste kindje.
ze lag dus in haar wiegje naast mij.
mevrouw had dit heel snel door, dat ze na elke kik gelijk uit bedje werd gehaald.
na een maand of 2/3 wilde ze niet meer haar eigen bedje in! bij mama op bed op der arm was veel leuker!
mama gaf toe en nathalia heeft de eerste anderhalf jaar tussen ons in gelegen!!!!
no way dat die in haar eigen kamertje, in har eigen bedje wilde slapen!
na die anderhalf jaar gingen e gelukkig verhuizen en toen hebben we haar gelijk in haar eigen bedje in haar eigen kamertje gelegd en gelukkig pakte ze dit toen heel goed op. hadden we niet verhuisd, had ze waarschijnlijk nu nog naast ons gelegen!

bij aleiyah besloten we om het anders te doen!
vanaf dag 1 in haar eigen bedje, in haar eigen kamer! ik heb geen villa en ben binnen een paar tellen bij der als ze gilt.

en dat doen we nu met onze knul ook. gelijk zn eigen wiegje in. als er iets is, ligt hij in de kamer naast me dus ik ben snel genoeg bij hem.

je moet goed naar je gevoel luisteren. zie jij het niet zitten, moet je het gewoon niet doen.

mijn ervaring is dat het echt niks uit maakt als je kleintje een paar tellen langer huilt.
anders gezegd: tis alleen maar beter want voor je er zelf erg in hebt worden ze eenkennig en willen ze helemaal niet meer in hun eigen kamer slapen.

liefs, do

De kleine meid mag de eerste weken bij ons op de kamer. Wij hebben al een dochter, er zal veel veranderen voor haar, dus ben benieuwd hoe het allemaal zal gaan.
Oudste meid krijgt iig een nieuwe kamer&babykamer blijft babykamer.

Wij leggen hem de eerste weken ook bij ons op de kamer. En zodra wij zoiets hebben van nu gaat die naar zijn eigen kamer dan doen we dat! Het lijkt mij makkelijker vanwege de borstvoeding.

Gewoon doen wat jullie willen!

het kan fijn zijn om in de kraamweek de baby bij je in de buurt te hebben, zodat je op elkaar in kunt spelen.

Wijzelfd hebben onze 2 meiden een half jaar op de slaapkamer gehad, Wiegje stond naast mijn bed, als ze wakker werden snachts dan kon ik ze eruit pakken zonder uit bed te komen en meteen voeden. Onze meiden waren erg stil en begonnen wat te trappelen als ze wakker werden, dus als ze op hun eigen kamer gelegen hadden dan had het wel even geduurd voordat ik ze gehoord zou hebben. Deze ligt ook aan onze slaapkamer.
Maar ken ook genoeg mensen waarbij de baby een hoop geluidjes maakt in de slaap, waardoor ze zelf niet konden slapen.
Gewoon kijken wat je prettig vind.

Hier komt de baby in eerste instantie weer in een wiegje naast ons bed. Hebben we bij Finn ook gedaan. Wel na een paar weken al verkast naar zijn eigen kamer, want wat bleek, ik dacht veel te snel dat hij hongersignalen aangaf (ook vanuit adviezen uit de borstvoedingscursus en en kraamhulp), maar het kind is gewoon wat luidruchtig in zijn slaap :) (net als zijn moeder ;)
Toen hij op zijn eigen kamer lag kon ik goed onderscheid maken tussen hongersignalen en kleine slaapkreuntjes (die laatste hoorde ik domweg niet meer zo goed :)
Maar goed, iedere baby is anders, dus ook nu gaan we wel weer starten met het wiegje op onze kamer (en voor de kraamtijd ook wel zo gezellig en makkelijk)

ik zou zeggen, kijk gewoon hoe het komt. Een bedje is zo verplaatst!

Dit wordt mijn vierde en ze zijn alle 3 meteen naar hun eigen bedje gegaan. Ik vind dat ze meteen kunnen wennen aan hun eigen kamertje. Als ze 's middags een dutje doen liggen ze toch ook op hun eigen bedje?

En ik wordt echt wel wakker als ze gaan huilen, bij elk piepje wordt ik al wakker, dat zit in je genen. Ondanks ik een verdieping hoger slaap (zolder).

Maar je moet doen waar je jezelf het fijnst bij voelt.
Ik kan echt niet slapen met een kleine naast me, ik zou om de haverklap wakker worden...

Doe wat je wil zou ik zeggen, het is jouw kindje!

Terug
Bovenaan