kleine voorkeur?

Tuurlijk wil je het liefste een kindje wat gezond is..maar ik wil ook wel heel graag een meisje hoor na 2 jongens..bij de 2 jongens was ik er van overtuigd dat het een meisje is en nu heb ik (nog) geen idee...

Groetjes
 
Heel herkenbaar.

Ik denk zelf dat als mensen zeggen dat het hun niks uitmaakt dat ze toch een beetje liegen.

Bij mijn eertse zwangerschap ging ik er voor 100% vanuit dat het een jongen zou worden, echt ik kon het niet anders invullen, dat wij met 20 weken kregen te horen dat het een meisje werd schrok ik daar wel even van.
Wat moest ik met eem meid, dat was mijn eertse gedachte, ik heb er ook echt aan moeten wennen, maar moet zeggen ik ben ziels gelukkig met haar.
Nu de tweede op komst, het maakt mij nu niet zoveel uit, maar stiekem hoop ik nu op weer een meid!!
Een jongen lijkt mij ook super, alleen toen ik mijn neefje ging verschonen vond ik dat toch wel erg lastig allemaal, ik was bang dat ik zijn balletjes uit hun zakje duwde, maar ja, als het een ingen gaat worden dan zal dat ook wel weer gauw wennen.
 
hahahah Moosie, je duwt de balletjes er echt niet zo snel uit hoor!!

Ik heb nu 2 jongens, precies wat ik wenste. Wij willen misschien ooit nog een derde kindje, als ons dat gegunt word en dan hoop ik ook op een meisje. En ja natuurlijk zou ik net zo blij zijn met nog een kereltje, want ik heb al 2 van die geweldige boefjes, dus een derde zou ook leuk zijn. Maar voor mezelf zou ik een meisje leuk vinden en dan lijkt het compleet.....

 
ik had niet direct een voorkeur, maar vanaf het begin van mijn zwangerschap had ik het idee dat het een meisje zou zijn.(het gevoel was echt nergens op gebaseert) We hadden al een meisjesnaam die we allebei mooi vonden. Ook jongensnamen hadden we , maar daar konden we nog niet uit kiezen. Na de vlokkentest werd duidelijk dat we inderdaad een dochter verwachten. Ben er helemaal blij mee.
 
hoi
ik had bij de eerste niet een voorkeur wel heel sterk het gevoel dat we een jongen zouden krijgen Bij de 2de zwangerschap had ik weer dat gevoel en daardoor hoopte ik ook een beetje op weer een zoon
2keer over werd mijn gevoel bewezen 2 jongens ik vindt het nog steeds geweldig mama te zijn van gewoon 2 jongens!
Nu ben ik 19 weken zwanger van nr 3 en nu heb ik heel sterk het gevoel dat het een meisje is! maar weet niet of ik dat denk omdat dat zo is of gewoon omdat ik dat stiekem wel een beetje hoop hahaha Volgende week heb ik de 20 weken echo en dan zullen we er hopelijk (voor de eerste keer) tijdens de zwangerschap al achterkomen
 
Hahaha... nou ik denk dat iedereen in de basis zoiets heeft van: als het maar gezond is en goed groeit, etc. Maar ik moet je eerlijk bekennen dat ik mezelf altijd heel erg als een meisjesmoeder heb gezien. Ik kan daar honderd dingen bij bedenken die ik leuk vind (van rode jurkjes met witte stippen en paardenstaartjes tot met poppen spelen en samen appeltaart bakken). Bij jongetjes vond ik het moeilijker om me daar mee te identificeren. En bij mijn man werkt het andersom: die snapt dat hij met een ventje kan voetballen, maar wat doe je nu met een meisje?

Anyway, wij krijgen een jongetje en daar zijn we heel erg blij mee. Ik had na de 20 weken echo wel wat tijd nodig om daar een beeld bij te krijgen (en afstand te nemen van dat het geen rood en roze werd) , maar ik ben inmiddels al helemaal in de baby-blauw stemming. Dus komt goed!

Bij mij was het dus echt een kwestie van waar associeer ik makkelijk dingen bij en waarbij minder. Maar van een echte voorkeur is nooit sprake geweest, simpelweg omdat dat niet zo belangrijk is als een gezond kindje. Ik dacht overigens, ondanks mijn lichte voorkeur voor een meisje, wel dat het een jongetje zou worden. Dus mijn voorgevoel klopte!

In the end zou ik het heel erg leuk vinden als beide je een keer gegund wordt: een jongetje en een meisje (of meer!)

 
Vannochtend de 20 weken echo gehad en alles zag er helemaal goed uit. En het is weer een meisje, nummer 3 dus. Ik ben helemaal blij!!! Wij gaan nog lekker even verder met prinsessenjurkjes, rokjes, en staartjes en vlechtjes!
 
Vandaag echo gehad bij 14 weken en zoals het er nu uitziet krijgen we een jongen. Ik vond het toch een beetje jammer maar aan de andere kant lijkt het mij oo wel weer heel erg leuk. Enne suno ik zal wel over mijn "angst" heenkomen.
 
Terug
Bovenaan