Kleine wasjes, grote wasjes...

<p>Goedemorgen dames,</p><p> </p><p>Mijn dochter (10 mnd) heeft sinds een paar dagen  diarree en niet zo'n beetje ook...</p><p>Gemiddeld 5 a 6 X per dag dat alles onder zit. Voor haar natuurlijk vervelend maar voor mij ook. </p><p>Ze heeft déze ochtend al twee keer nieuwe kleren aangekregen en wanneer ze een scheetje laat is het weer raak. Mijn wasmachine maakt overuren en haar huid raakt geïrriteerd, wat uiteraard begrijpelijk is. </p><p>Ze is pasgeleden erg ziek geweest. Dubbele oorontsteking, keelontsteking en bijna 41 graden koorts. Hier heeft zij een antibioticakuur voor gekregen.. zou dat de aanleiding kunnen zijn?</p><p>Is er een manier om het te verminderen, bij mij zelf helpt een banaantje eten altijd wel.. weet niet of dat bij die kleintjes ook zo is... Ze drinkt wel goed, en speelt ook gewoon dus echt heel ziek voelt ze zichzelf niet. </p><p>Ben benieuwd of er iemand tips heeft. </p><p>Lees het graag.</p>

Ik zou even overleggen met de huisarts. Gewoon voor de zekerheid! Heel veel beterschap voor jullie dochter! 

Wij hebben hier van de week exact hetzelfde mogen meemaken. Er heerst blijkbaar in Nederland een verschrikkelijk besmettelijke buikgriep. Iedereen had hem al gehad behalve onze dochter van 9 maanden. 

Liefst iedere twee uur verschonen, ook al zit er geen poep in. Dikke laag vettige crème op de billen smeren, liefst met zink erin. Dit zorgt er voor dat het zuur uit de ontlasting minder kans krijgt in te bijten. Mocht het wel enorm rood worden en open raken; schoonmaken met water ipv doekjes en aan de lucht laten drogen voordat je smeert/de luier weer aan doet.
Verder veel laten drinken en in de gaten houden of ze voldoende plas luiers heeft. Uitdroging ligt snel op de loer bij kleintjes. 
en ook niet geheel onbelangrijk: heel heel heel goed je handen blijven wassen na het verschonen want anders steek je jezelf/anderen aan. 

succes! 

Banaantje hielp hier redelijk en daarnaast vooral geen belastende dingen op de maag. Makkelijk verteerbaar eten irriteert het minste. 

hoi
Hier een tip voor minder wasjes als je de achter kant van de luier het randje naar binnen slaat dan is de kans dat het boven de luier uitkomt kleiner 
En even langs de huisarts kans op uitdroging is bij een baby nog al groot 

Luierbroekjes zijn hier echt een uitkomst. Als de billen erg geiriteerd zijn en het pijn doet bij het verschonen, billen schoonmaken met lauwwarm water en hydrofiele washandjes. Zachtjes droogdeppen daarna. Beterschap!

Van antibiotica kan je zeker diarree krijgen! Banaantjes kunnen nooit kwaad dus lekker geven.
Laat haar maar goed drinken en als ze wel zieker wordt zou ik zeker bellen..
De billenzalf van dr Leenarts werkt heel goed ?

Terug
Bovenaan