Kleiner leeftijdsverschil tussen de kinderen

A

Anoniem

Guest
Hallo Allemaal,

Was wel benieuwd wie de kinderen ook wat dichter op elkaar heeft en hoe dat tot nu toe bevalt. Wij zijn bezig voor nr 3 en zou het gelijk raak zijn (waar ik  niet van uit ga trouwens) hebben we 3 kinderen ruim binnen de  5 jr ( dan 4jr, 2jr en 0 dus). Ben nieuwsgierig of meer moeder zijn die 3 kinderen binnen de  5 jaar hebben en of zij ook daarbij nog werken en of het qua zwaarte meevalt of niet.
Hoor graag reacties,
groetjes melanie

hoi,

ik ben moeder van twee kinderen en ik hoop binnen kort voor de derde.
we zijn druk bezig.
onze oudste is nu 2jr en 8 mnd en onze jongste is nu 18 mnd dus wij hopen dat wij ook binnen 5 jaar drie kinderen hebben bevalt me goed het is wel behoorlijk druk maar doordat er zo weinig leeftijds verschil is spelen ze ook beter met me kaar ze begrijpen elkaar beter vind ik. een ander kan er natuurlijk aders over denken.
wij wensen jullie veel succes met de drie kinderen en geniet er van want ze zijn zomaar weer groot. vind ik

groetjes en gefeli met jullie jongste

p

Hey Melanie,

Ook wij gaan v.a. deze maand voor onze derde, onze dochters zijn nu ruim 4 en 16 maanden. Wij hebben lang getwijfeld wel of niet voor een 3e te gaan, maar willen er nu toch echt voor gaan. Ik vind het juist een voordeel dat er weinig leeftijdsverschil tussen de kinderen zit. Als je straks bijv. in de pretparkfase bent belandt dan is het wel makkelijk dat de kids zo kort op elkaar zitten. Okay druk zal 't wel worden, maar dat zal het ook zijn als je er meer leeftijdsverschil tussen hebt zitten. En ik persoonlijk vond de overgang van 1 naar 2 kinderen minder groot als de tijd na de geboorte van onze oudste dochter. Dus ik ga er maar van uit dat nr 3 zich gewoon in het ritme aan gaat passen. Nou ik wens je veel klusplezier!

Alvast een fijn weekend!

sorry ik had je bericht verkeerd gelezen ik dacht dat je er al drie had maar dat moet nog dus bij deze hoop ik dat jullie gauw zwanger worden!

Hallo Meiden,

Leuk om jullie reacties lezen. Ik zie nu ook stees meer de voordelen dat de kids wat dichter op elkaar zitten(moet het eerst natuurlijk nog lukken om zwanger te raken van nr3).   En zowiezo met 2 kids heb je het al druk ongeacht het leeftijdsverschil lijkt mij. Wel grappig Espirit freak en spdijks onze kids zijn bijna praktisch even oud, onze jongste is ruim 17mnd. Ben wel erg benieuwd hoe lang het zal duren om zwanger te raken. Zijn jullie snel zwanger geraakt van nr 1 en 2?
Alvast een fijn weekend,
groetjes melanie

Hey,

Ik vind het ook moeilijk inschatten hoe druk het zal zijn met 3 kindjes en heel zelden is er ook nog wel de twijfel. We hebben vanavond de kerstboom opgezet en toen zaten m'n beide meiden bij mij op schoot en toen dacht ik wel even van goh hoe gaat dat als je er 3 hebt, dan kom je toch echt een been tekort. Ach het zal zich wel redden, eerst maar eens zien zwanger te raken. Bij de mijn oudste heeft het overigens 7 maanden geduurd voor ik zwanger was, maar toen waren we ook helemaal niet bezig met de eisprong e.d. We klusten gewoon en zagen wel wat er kwam. Toen onze oudste 1 was hadden we besloten om weer zwanger te raken, aangezien het de 1e keer toch een aantal maanden had geduurd en toen was het meteen raak! Helaas werd dit een miskraam, daarna 3 maanden gewacht, toen weer meteen weer zwanger en ook weer een miskraam. Daarna heb ik mijn ongi niet afgewacht en was ik weer meteen zwanger. Ben dus benieuwd hoe lang 't nu gaat duren.

Hoi, ik had 3 kindjes met 2,5 jaar. Daarna zat er iets meer tussen en toen de 4e kwam was de oudste 5,5 jaar. Nu heb ik net een miskraam gehad maar anders zou ik uitgerekend zijn van de 5e als de ouste 8 is.

de 3e vond ik zwaarder dan toen de 4e was geboren. Dat komt toch door de leeftijd. met 3 kleintjes kan je nergens heen( of met de auto). er kunnen er geen 3 in de kinderwagen en geen 3 op de fiets. een fietskar hadden we niet. Maar het is wel te doen. Je moet wat makkelijker denken. Niet iedere dag allemaal in bad. Anders leef je alleen voor de kinderen. denk aan jezelf. En geniet.

hoi melanie,

alles goed?
je had gevraagt of wij er lang over hadden gedaan,
nee niet echt met de eerste zijn we 7 mnd bezig geweest en de tweede was een beetje onverwachts ik was nog aan de pil dus ik had het eigenlijk niet verwacht we wouden wel een tweede maar nog niet zo snel we hadden liever nog een half jaar gewacht maar nu is hij er en ik ben er erg blij mee. er zit een leefdtijds verschil van 15 mnd tussen.
het is druk maar goed dat zou het denk ik ook zijn als het een half jaar later was.

hoe gaat het met iedereen?
ik ben nu 4 dagen overtijd.
dus wie weet.

groetjes p

Terug
Bovenaan