kleinern schedelomtrek

Ik kom zojuist met mijn dochter van 4 maanden van het consultatiebureau vandaan. Ze hebben haar hoofdje opgemeten en in de grafiek was te zien dat de groei wat achter loopt. Tijdens het consult met de wijkverpleegkundige heb ik aangegeven dat mij is opgevallen dat haar fontanel erg klein is vergeleken met een kindje van ongeveer dezelfde leeftijd van een kennis. Zij heeft aangegeven dat ik over een maand terug mag komen naar het gezamelijk spreekuur om het schedel nog eens op te meten omdat ik 'bezorgd'ben. Tja en 'bezorgd' als ik ben zoek ik daar gelijk iets achter...maakt zij zich ook zorgen...?
Wie heeft hier ervaring mee en kan wat zorgen bij mij wegnemen?
 
ik kan je helaas geen goede adviezen geven, maar het lijkt me inderdaad erg vervelend dat je je hierover zorgen maakt!! hebben ze verder niets gezegd waar het eventueel op kan duiden? misschien is er wel helemaal niets aan de hand. Ik heb wel eens een verhaal gelezen van een baby waar de schedelomtrek juist te groot was, maar toen bleek dat ze bij de geboorte een meetfout hadden gemaakt....

sterkte

sandra

p.s. misschien kun je het consultatieburo nog eens bellen voor wat nadere uitleg ofzo?
 
ik ben altijd van mening als ze iets zien wat afwijkend is, hadden ze je gelijk doorgestuurd naar zh of ha, en laten ze je echt geen maand wachten. mijn beide dochters hadden en heeft altijd een klein hoofje gehad .
Mijn dochter van 8 maanden heeft nu een hoofdomtrek van 43 cm terwijl een 1.5 maand daarvoor 41 cmm en een maand daarvoor een 40cm was, dus dat groeit ook niet zo hard. maak je dus maar niet zo druk het komt vaker voor.
 
In 't begin kom je iedere maand op het cb en iedere maand meten ze die hoofdomtrek. Daar moet je je geen zorgen om maken. Mijn dochter heeft een groot hoofd en daar werden opmerkingen over gemaakt. Mijn man heeft ook een groot hoofd. Nou en. Als er echt wat is, dan sturen ze je wel door en meestal heeft 't cb altijd op en aanmerkingen zodra een kind ietsepiets van hun groeicurves afwijkt. Het gemiddelde kind bestaat niet, zeg ik dan.
 
mijn dochter ook 4 maand groeide ook te weinig, maar ze heeft gewoon bij haar slaap flinke inhammen dus als ze daar gaan meten dan is het gewoon wat minder het meten moet door een vast persoon gebeuren, want iedereen meet anders, toen ik ook voor de extran controle moest was het al weer goed dus succes, mischien heb je wat aan mijn verhaal gr. molly
 
Anja,
Ik ben het helemaal met je eens..ik denk dat als er iets "mis" is met je kindje je dat zelf wel kan zien..
De ene groeit hard en de andere doet er wat langer over..Ik heb zelf een heel klein kindje..nu 2 maanden en weegt 3900 gram...tis gewoon een klein poppetje en van het cb moet ik de flessen opvoeren naar 150cc terwijl ik er de ene keer 90 en de andere keer 120cc in krijg..Dus hoe kan je proppen als het kind gewoon voldaan is ;o))
Ik ga voor het enten en voor de rest gaat het tegenwoordig bij mij het ene oor in en het andere uit ;op
 
Inderdaad Debby,je kan beter zelf proberen wat voor jou kindje het beste/fijnste is,ik vind het alleen zo jammer dat ik als onervaren moeder erg onzeker wordt van de opmerkingen van het cb: ooooooooooooh,maar dat moet je niet zoooooo doen,ben ik gelijk weer een week van slag,dus net wat je zegt,ene oor in,andere oor uit!
 
Terug
Bovenaan