kleintje zo veel ziek, zit er zelf aardig doorheen...

A

Anoniem

Guest
hoi hoi,

Onze kleine man van 11 maanden is zoveel ziek, persoonlijk vindt ik het wel erg veel!
Bijna iedere week is hij wel zwak/ziek of misselijk en heeft regelmatig koorts...

Vanaf vrijdag zijn we weer continue kots aan het ruimen en lijkt hij alleen maar zieker te worden..alles wat hij eet of drinkt kom er na een poosje weer uit.
Daarvoor waren we ook al weken aan het tobben met zijn oortjes (loopoor die niet ophield, oorontsteking ect.)

Vanaf zijn geboorte is hij bijna continue verkouden en snotterig. Op het moment dat ik denk "ja, het gaat de goede kant op en hij is beter" dan duurt dat niet langer dan een paar dagen en dat krijgt ie weer koorts o.i.d

Ik heb een abonnement bij wijze van spreken bij de huisarts maar die veegt het telkens van tafel met: "hij zal wel een virusje hebben van het KDV en als hij nu veel ziek is heef hij later een goede weerstand... en het welbekende "geef maar een zetpilletje' nou... in zijn korte leventje zit ik nu al aan het 3e doosje!

Zijn jullie kleintjes ook zo vaak ziek?

Ik ben echt niet het type overbezorgde moeder maar nu zit ik op het punt dat ik denk... PLEASE KAN IEMAND NAAR MIJN KLEINTJE KIJKEN!!.... en toch krijg ik dan weer een afscheepverhaaltje....virusje ofzo...
Ik haal inmiddels  de  ergste gedachten in mijn hoofd wat het zou kunnen zijn  en dat is natuurlijk helemaal geen goed uitgangspunt...

vanmiddag naar het CB en nu ga ik eens met de vuist op tafel!

Zucht

Sorry, ik kan je niet helpen maar wens jullie veel sterkte en beterschap.

groetjes Kim

hoi
als ik jou was zou ik toch maar eens aan de bel gaan trekken en je eigen niet af laten schepen,ik vind het niet normaal hoor dat je kindje zoveel ziek is.Gewoon effe door een kinderarts testen laten doen of zo,is voor je kindje ook niet leuk he.succes ermee grw endy

Hoi meissie,
Ik weet precies wat je bedoelt en leef met je mee. Onze kleine jongen is ook enorm vaak ziek, snotterig, koortsig. Als ik op het KDV ben let ik op de kleintjes en er is altijd wel iemand ziek. Ze pikken het ook enorm snel van elkaar en hopla, weer ziek, slecht slapen (en mama nog slechter).
Op zich hetzelfde verhaal, het is een virusje, hier een kuurtje daar een zetpilletje. Ik probeer gewoon zo vaak mogelijk met hem naar buiten te gaan, dat hij lekker verse lucht kan happen en hopen op het beste. En je moet het zo zien, hoe vaker hij nu inderdaad ziek is, hoe sterker zijn weerstand voor later gaat worden. Toch, het is makkerlijker gezegd dan gedaan, ik weet het.
Mocht jij je echt zorgen maken, laat ze een aantal tests doen, laat je niet afschepen!!!
In ieder geval veel succes.
Arina

Hoi,

Mijn situatie is niet helemaal hetzelfde, maar toch herkenbaar. Mijn dochter heeft vanaf haar geboorte heel veel gehuild en weinig geslapen. Tijdens de eerste vier maanden sliep ze maar drie keer tien minuten per dag. De rest van de dag huilde ze bijna nonstop. Ook mijn gevoel zei dat er iets niet klopte, maar ik werd ook altijd afgescheept. Ja, baby's huilen en het gaat wel weer over... Wat heb ik daar nu aan? En ik vind het niet normaal dat een baby zoveel huilt.  
Om een heeeeel lang verhaal kort te maken: omdat wij ook nergens serieus werden genomen, zijn we het alternatieve circuit ingestapt. We zijn met haar naar een soort homeopaat geweest die ontdekte dat zij veel bacterieen bij zich droeg. Waaronder eentje in haar oren, waar ze nu een oorinfectie door heeft. Die bacterie heeft ze al haar hele leven bij zich... Ze krijgt nu homeopatische medicijnen en ik probeer er voorzichtig vertrouwen in te krijgen dat dit nu gaat helpen.
Het ligt dus helemaal niet aan jou dat je gevoel zegt dat er iets niet klopt. Inmiddels weet ik na maaaaaanden dat je moedergevoel gelijk heeft!!! Maar probeer er maar eens achter te komen wat er nu precies aan de hand is... Wie weet helpt zoeken in een andere richting jou ook! Ik weet heeeel goed hoe machteloos je je voelt!
Heel veel sterkte!
Dory

Hallo,

Waarom vraag je geen verwijzing voor de kinderarts, kno arts. mijn zoontje nu bijna elf maanden is geregeld ziek, blijkt nu dat zijn neusamandelen alle ziekte's veroorzaken. zelf zijn longonstekingen en alle andere klachten. heeft nu medicijnen gekregen en het gaat veel beter.
er was nog geen moment geweest zonder snot en ziek. nu al 6 antibiotca kuren achter de rug.
Voor jou denk ik ook hoog tijd voor verwijzing naar kinderarts. de hebben toch meer ervaring met die kleintjes.en mogelijk kunnen ze een oorzaak vinden.

succes met alles

groetjes Monique

Hoi,

Ik zou inderdaad ook naar de HA gaan en niet eerder weggaan totdat je een verwijzing voor de KNO arts hebt gekregen, zo vaak verkouden en koorts etc is vlgs mij echt niet normaal. Dan moet er toch iets aan de hand zijn.

En wat een lekkere dooddoener van de arts en het CB:
als hij nu vaak ziek is heeft hij later een goede weerstand....
Ik vind het een belachelijke opmerking, als je zoveel antibiotica kuren krijgt is dat helemaal niet goed voor je weerstand.

Hoop dat je snel een verwijzing krijgt en laat je niet afschepen! Bel anders zelf eens naar het ziekenhuis/kinderarts voor een afspraak.

Sterkte en hopelijk kom je er snel achter waardoor hij zoveel ziek is.

Groetjes Renata.

Hoi Rommeldebom,
Vind je mijn opmerking belachelijk dan? , deze 6 antibioticakuren zijn voorgeschreven door mijn huisarts voorda in een periode van 9 maanden  nu is hij in oktober opgenomen met een longontsteking en aan de zuurstof heeft gelegen in het ziekenhuis.  door deze opname staat hij nu onder behandeling van een kinderarts en hierdoor ben ik terecht genomen bij de kno arts. nu word ik pas serieus genomen.

Dus waarschijnlijk verwart je mijn antibiotica kuren met iets anders?

Monique

Terug
Bovenaan