kleintje zo veel ziek, zit er zelf aardig doorheen...

Nou we hebben even een voorlopige  update over onze kleine man...

Gisteren om 14.00 bij heb CB aangekomen kregen we te horen dat hij te ziek was voor zijn prikjes en dat hij door moest naar de Huisarts. Gelukkig heeft de arts van het CB voor mij gebeld zodat we meteen terecht konden. Ook heeft ze laten weten dat ik niet afgescheept wilde worden met een doosje zetpillen en de opmerking: gaat wel over joh, kleintjes zijn nou eenmaal vaak ziek... (echt super van het CB!!)

Bij de huisarts aangekomen bleek dat onze eigen arts vakantie had en kreeg dus een vervangend arts in opleiding. Nadat hij onderzocht was kwam zij ook tot de conclusie dat zijn oortjes weer rood waren en dat dit kwam door een virus... (antibiotica helpt alleen bij bacteriele infecties en omdat hij al 2 kuren heeft gehad lijkt het dan toch op een virale infectie) Na veel aandringen mocht ik door naar het ZH naar de kinderarts.

Daar aangekomen is hij voor de 3e x onderzocht door de kinderarts ditmaal. Zij zei ook dat hij een infectie had aan zijn keel,neus,oren en ogen. (alle holtes)
Opzich heel vervelend maar niets om je echt zorgen over te maken. Wel was ze wat allerter op het feit dat hij al sinds vanochtend niet meer dronk en dus ook niet meer plaste.... Er is bij hem bloed afgenomen (oh wat zielig is dat!) en vandaag krijgen we de uitslag....

inmiddels heeft hij (vanochtend pas!) een beetje gedronken en dit is er tot op heden in gebleven. Dit neemt niet weg dat hij nog steeds ziek is en dat zijn oortjes natuurlijk ook nog steeds zeer doen. Dit moet ik onderdrukken met paracetamol totdat zijn eigen lichaam  het virus aanpakt (en dus tot de oorpijn etc weg is) dit verhaal loopt nu al 6 weken... (8 weken schijnt normaal te zijn voor dit soort gevallen)

De kinderarts was heel aardig en begreep onze situatie volkomen, ik voel me nu ook niet afgescheept ondanks dat ik geen medicijnen heb gekregen voor hem. Als zij zeggen dat een virus door zijn eigen lichaam bevochten moet worden dan geloof ik dat. Ook zij bevestigde dat een antibioticakuur (Amoxcicilline) in 90% van de gevallen bij kindjes onder 1 jaar niets uithaald omdat zij meestal geen bacteriele infecties krijgen (dit wil niet zeggen dat ze het niet KUNNEN krijgen) in ons geval was het duidelijk dat het geen bacteriele infectie was zei ze, anders hadden de kuren zijn werk wel gedaan...

Nou, we wachten af op de bloeduitslag en hopen dat ons zieke en zielige manneke snel weer opknapt. Volgende week moet ik zowieso met hem terug naar de kinderarts omdat zijn gewicht niet voldoende was toegenomen. Ik zal dat een bezoek aan de KNO arts voorleggen. Maar uit eigen ervaring weet ik dat amandeltjes knippen en buisjes in de oren zetten niet wordt gedaan bij hele jonge kindjes....

Super bedankt voor jullie adviezen en medeleven (doet een mens goed!)
Ik houd jullie op de hoogte van de bloeduitslag en het verloop

groetjes Snoopy

@moosje:

hoi hoi,
nee reageerde niet op jouw berichtje, maar op het eerste berichtje van Snoopy waarin zij schreef:
dat de HA/CB zei : hij zal wel een virusje hebben van het KDV en als hij nu veel ziek is heef hij later een goede weerstand...

Dat vind ik belachelijk. En als ze zoveel antibiotica kuren krijgen is dat helemaal niet zo goed voor je weerstand. Vind ik zo'n opmerking van een arts, zo van; niet teveel zeuren, gewoon weer een kuur erachteraan en het gaat wel over... als ze nou eens gewoon uitzoeken waarom het kindje steeds zo ziek is!

Dat bedoelde ik er dus mee te zeggen!
Groetjes van Renata.

mmmm...lees nu dat het kindje van Snoopy geen AB kuren had gekregen, heb ik inderdaad een paar dingen door elkaar gehaald... ach ja avonddienst gehad en dan ben je moe en vat je het maar voor de helft...

sorry...
sla mijn stukjes maar over met lezen..

groetjes Renata

whoeaah!

lees nu net snoopy's laatste berichtje en haar kindje had dus toch wel degelijk AB gehad...

haha waar ben ik meebezig...
wordt echt tijd dat ik mijn bed in ga....

hopelijk zijn jullie kindjes snel weer gezond, groetjes van een moeie mama

Hoi Snoopy,

Ik lees nu pas het hele verhaal over jouw zieke zoontje en ik heb verder geen aanvullende adviezen of tips (jullie worden nu gelukkig goed geholpen), maar ik wil je alleen maar heel veel sterkte wensen en heel veel beterschap voor jullie kleine manneke. Hopelijk dat hij heel snel beter wordt!!

Groetjes Rosanne
(mama van Quentin (4) en Yanna 10 mnd)

Hoi Snoopy,

wat akelig allemaal!
Ik sluit me graag aan bij één van de vorige brievenschrijfsters en kan je aanbevelen advies in te winnen bij een natuurarts (bijv.

www.natuurarts.nl

).
Weerstand komt vanuit de darmen. Mijn zoon is via een keizersnede geboren en heb ik bovendien geen borstvoeding mogen geven. Daardoor mist ook hij een stuk weerstand. Daarom heb ik hem probiotica en omega vetzuren (speciaal voor babies / kleine kinderen) gegeven. Op die manier kun je van binnen uit de weerstand opbouwen. Kijk eens in de telefoongids van je woonplaats. Er zal vast een homeopaat bij jou in de buurt te vinden zijn.

Hopelijk gaat het snel beter met je wondertje! En kom ook jij weer aan je rust toe.

Heel veel sterkte, Marijon

Terug
Bovenaan