kleren wassen en andere baby spullen

wanneer gaan jullie de spulletjes wassen.
ik ga er denk ik rond week 30 mee beginnen.
wil dan ook de meubels op de plaats hebben staan en dan lekker alles nog eens bekijken en wassen voor de baby.

en dan met 37 weken wil ik de maxicosi en badje halen ligt nog bij mijn schoonouders.
en dan de box opzetten. heb er echt zin in.

groeten petra

Hallo petra,

Geen idee wanneer ik daarmee ga beginnen.
We zitten nu nog in een verbouwing en over 3 weken kan ik pas de babykamer gaan inrichten. Ik heb de grote meubels al in huis en verder nog bijna niks.
Ik wilde wachten dat ik de spullen ook meteen in de kasten kan leggen.

Als de babylamer klaar is ben ik rond de 6 maanden. Dat is de tijd dat je echt een kamer moet hebben omdat de kleine levensvatbaar is en dus geboren zou kunnen worden.
Ik heb alleen echt geen idee wat ik allemaal moet gaan kopen. Sommige dit hier op de forum zitten hebben zich er al helemaal in verdiept en weten precies wat ze moeten kopen. De meeste dingen zeggen mij nog helemaal niks. Komt nog wel.

Ik denk dat ik alles ga wassen zodra ik zwangerschapsverlof heb. Zo'n 6 weken van te voren (rond 12 juni). De box wilde wij opzetten als ik 35 weken zwanger ben, dus ook rond die tijd.
Misschien dat ik 1 of 2 pakjes al eerder ga wassen, voor het geval dat de kleine echt heel vroeg wil komen. Maar ik ga ervan uit dat ik nog alle tijd heb.

Groetjes Jeanine

als het vroeger geboren wordt dan 37 weken moet het zowieso in het ziekenhuis blijven.
met 37 weken moet je bed op klossen staan voor de verloskundige dat weet ik wel nog.

ik heb alles ver in huis. behalve zomer kleertjes met korte mouwtjes.
daar vind ik nog niks van eigelijk.

groeten petra

Kan me ook zo verheugen op het uitpakken van de dozen, inrichten van de lades, kleertjes wassen en bedje opmaken, hmmmm....

Toen Stijn geboren werd was ik 33 weken zwanger en had alles (behalve de gordijnen) af. Alleen nog niet gewassen, maar dat doen vrienden/moeders met liefde voor je ;-). Vond het wel jammer want ik had me er zo op verheugd.

Voordat je de baby dan mee naar huis krijgt is er voldoende tijd om alles in orde te maken maar dan is het zo hectisch en gevoelig dat het niet echt leuk is.

Moet me nu inhouden om niet al mijn "vluchtkoffer" te pakken want dat had ik toen niet en lag zonder spullen ineens in het ziekenhuis, dat gebeurd me niet meer. Vanaf 30 weken staat ie klaar hoor! En ik denk dat het kamertje tegen die tijd ook ingericht kan worden...

Veel plezier met (neutral)wassen en strijken en opvouwen!!!

Dit weekend worden de laatste meubels op hun plek gezet en ga ik binnenkort een begin maken met het wassen van de kleertjes. Ik wil juist dat alles rond 30 weken klaar is, incl. geboortekaartjes enz.

Als ik me dan in de laatste weken meer moe voel of er complicatiets optreden, weet ik dat alles gewoon klaar is. En dat lijkt me een heerlijk idee. Ik heb er nu ook nog de energie voor, dus ik ga gewoon beginnen.

@Toulouse: ik heb net ook de vluchtkofferlijst weer compleet gemaakt en die ga ik aankomende week klaarzetten. Bij Lotte heb ik bijv. met 22 weken een bloeding gehad waardoor ik ineens naar het ziekenhuis moest en 5 dagen voor haar geboorte ineens pre-eclampsie. Ik wil zeker weten dat alles klaar is!

Groetjes, Marisa

Mijn handen kriebelen echt om de babykamer in te gaan richten. Helaas moet ik nog even wachten tot begin mei want dan worden de meubeltjes geleverd.

Ik ben nu al begonnen met het wassen van de kleertjes. Ik heb zo onwijs veel kleertjes dat ik na 8 wassen nog steeds niet klaar ben! Het is dus maar goed dat ik hiermee al tijdig ben begonnen, kan ik alles lekker op het gemakje opvouwen en op maat  selecteren.

Gisteren is het kraampakket van  de zorgverzekeraar afgeleverd, dat was het laatste op het uitzetlijstje wat ik nog in huis moest hebben.

Hee hoi,

duurt hier nog wel even ben ik bang... we zijn net begonnen met het verbouwen van de badkamer en dat duurt nog wel even. Als er nog genoeg tijd over is willen we de babykamer ook nog verven en pas daarna ga ik de kast etc op orde maken.

Groetjes ALberdien

Hoi,

Ik heb alles al gewassen en gestreken. Dit weekend gaat mijn vriend de laatste dingen ophangen in het kamertje en dan zijn we klaar......best vroeg, maar ik ben nu nog fit en het geeft me een fijn gevoel "er klaar voor" te zijn.

liefs van Gea

Terug
Bovenaan