kleren wassen en andere baby spullen

Jullie kunnen mij vast helpen.
Bij de ene winkel/site raden ze aan om het bedje zo op te maken:
- Matrasbeschermer
- Matras
- Molton bedzeiltje of onderlegger
- Moltonhoeslaken of onderlegger
- Hoeslaken

Maar wat kan ik nou beter doen? Molton bedzeiltje (met zo'n pastic laag) of een "gewone" molton onderlegger? Of moet het alle twee?
Klinkt erg ingewikkeld allemaal.....

Alvast bedankt!

zover ik weet mag je geen waterdicht bedzeiltje.

ik had bij iris dit:

matras beschermer op de lattenbodem. dan matras met molton en hoeslaken onder het hoofdje van het kindje een hydrofielluier. (voor evt. spugen)
dan een lakentje op het kind met dekentje.
maar de kraamverzorgster controleert het bed je ook nog voor het baby tje er in gaat. teminste heeft ze hier gedaan.
groeten petra

Wat begint iedereen vroeg met alles! Ik ga pas kleertjes wassen in mijn verlof, vroeg genoeg! Anders ligt het weer weken te verstoffen. Ik ga na mijn vakantie met 31 weken de commode kopen en inrichten. Die komt helaas even in de huiskamer, want de kids moeten zolang op 1 kamer slapen en als de oudste slaapt moet de jongste wel verschoond kunnen worden en kleertjes hebben. Heb heel erg veel zin om die ene commode in te ruimen, wil zo graag met die kleertjes in de weer! Heb super veel door kleren van vrienden, uniseks kleren van mijn dochter, nu al gekregen kleren (best veel!!)  en zelf gekochte dingen. Heerlijk om ze soms uit de doos te halen en bij weg te zwijmelen.
Ik mocht ook geen bedzeiltje gebruiken, vind het ook erg gek dat dat nog steeds door winkels wordt aangeraden! Qua opmaken heb ik geen flauw idee meer, lang leve de kraamverzorgster!

wendy
27 weken zwanger en 4 dagen (hehe, het schiet nu op!)

hey snoopy,
ik wist het ook allemaal niet (1ste keer :S)
tegen mij zeiden ze als volgt ;
.matrasbeschermer
.matras
.molton onderlaken
.bedzeiltje (stoffen)
.hoeslaken
.duodekentje in overtrek
.hydrofiel-luier voor het hoofdje.

Omdat tegenwoordig bijna iedereen pampers oid gebruikt is de kans dat je baby de boel onderplast zeer klein. met stoffen luiers zou het een ander verhaal zijn.

Verder ben ik thuis al helemaal klaar. alles is schoon en gewassen. Alleen het bedje maak ik op het laatst op. We hebben 2 katten en we zijn ze aan het leren dat ze niet in het ledikantje mogen...heb ze al 2 keer onder het hemeltje weg kunnen halen :D
lang leve de balonnen....

groetjes Saskia
26,2 weken zwanger

volgens de kraamzorg die op intake is geweest en de verloskundige moet alles met 30 weken klaar zijn.

alles heb ik in huis. de spullen staan op hun plek boven. alleen de box moet straks nog op worden gezet. doe ik denk ik met 37 weken. alles is gewassen en wat gestreken moet gestreken.

groeten petra

Ik ga van het weekend alles op zijn plaats zetten en de babykamer inrichten. Dan zijn de laatste dingetjes klaar boven. Ik ben nu bijna 33 weken, dus het schiet al lekker op.

Voor de rest heb ik alles al in huis, maar het moet nog even te plek. Het is maar een heel klein kamertje dus dat is zomaar klaar.
Ook hebben wij een hele leuke muursticker besteld die ook nog opgeplakt  moet worden. Maar dat mag vriendlief even doen, heb ik namelijk niet heel veel geduld voor. hahaha.

Succes nog even iedereen met de laatste loodjes.  

Hoi dames,

Laat jullie toch niet zo gek maken.....
Als je kindje te vroeg wordt geboren dan komt het voorlopig echt nog niet naar huis.....
Het bedje opmaken hoeft ook nog helemaal niet.
Ja het ziet er leuk uit..... en maakt het kamertje af..... MAAR de kraamhulp moet alles er toch weer afhalen en het bedje opnieuw op maken.......

Trouwens de kamer hoeft HELEMAAL NIET met 30 weken klaar te zijn. Met de intake komen ze ook geen kamer cotrolleren of deze al tip top in orde is. ( Teminste hier in Limburg niet )
Ze komen meer bespreken en tips geven, ze kunnen wel advies geven en aangeven wat wettelijk verplicht is voor de kraamhulp, de ARBO regels moet je natuurlijk wel in acht nemen.
( Dit is o.a. het bed op hoogte brengen en voor een goede hoogte van de commode zorgen)

Ik heb een zoontje van 14 maanden en zoveel is er in die tijd echt niet veranderd.
Nogmaals ga niet stressen, maar geniet zolang dat nog goed gaat.

Groetjes

Hee hoi,

dank je wel bekker voor je reactie! Was al bang dat ik de enigste was die er niet zo'n haast mee maakt..... kan ook nog weinig doen want eerst moet de badkamer nog af, dit is bijna klaar, met een beetje mazzel nog 1 of 2 week. Daarna willen we echter nog de babykamer verven dus dat is ook zo weer een week. Maar goed ben dan 33/34 week zwanger dus komt allemaal goed! Kleertjes was ik echt niet eerder dan vanf 36 weken ofzo, heb het idee dat het daarna alleen maar weer stoffig wordt...en wat ik de eerste weken nodig heb is met een paar wassen wel klaar.
en idd mocht dit kindje echt eerder komen dan kan er heel snel heel veel gebeuren!

Heb er al wel zin in dus kan me wel voorstellen dat er al een hoop al mee bezig zijn!

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan