Kletsen over gelijk weer proberen na een mk?

Hoi,

Ik heb vorige week na 6 weken en 2 dagen helaas een miskraam gehad. Hoewel ik heel erg verdrietig ben, hebben we besloten om er gewoon gelijk weer voor te gaan en niet eerst een maand af te wachten. Ik zit vol dubbele gevoelens. Verdriet over de miskraam, spanning van het opnieuw proberen, onzekerheid of mijn lichaam weer op gang komt en de angst voor een nieuwe zwangerschap. Bang dat het niet meer lukt en bang dat het wel lukt en weer mis zou kunnen gaan.

Ik heb overigens al een heel lief ventje van ruim 13 maanden.

Zijn er meiden die ongeveer in dezelfde situatie zitten en met mij willen kletsen over de komende spannende en moeilijke weken?

Liefs,
Winnie

Hoi Winnie,

Graag wil ik je heel veel sterkte wensen om dit verlies te verwerken, goed van je dat je er over wil praten!   Dat is wel heel belangrijk, of het nu hier is of real-life, je krijgt er meer kracht door. Het nadeel van hier vind ik wel dat je vaak ook heel veel info krijgt die niet op jou van toepassing hoeft te zijn maar waardoor je wel onzeker wordt.

Zelf ben ik ong. 2 maanden geleden gecuretteerd nadat op de echo bleek dat ons/onze kind/kindjes niet meer leefde(n), het bleek een siamese tweeling.
Dat het een duidelijke reden heeft waarom het is misgegaan heeft ons wel kracht gegeven maar de onzekerheid over of het wel weer gaat lukken is heel groot, ik voel vanalles maar er komt maar geen normale menstruatie of een positieve zwangerschapstest.

Meid, doe het rustig aan en laat je gevoelens spreken, of je er wel of niet gelijk weer voor gaat hangt af van je gevoel, luister daarna en handel daarna.
Mijn gevoel zegt dat ik dolgraag weer zwanger wil worden en dat ik daar niet mee wil wachten, helaas zegt mijn gevoel ook dat het niet snel wil gaan lukken en dat er iets fout zit in mijn buik na de curettage.

Groetjes Roos

He, Winnie,
Ik heb gisteren een miskraam gehad na bijna 8 weken.
Wil ook echt nog wel weer gaan voor een derde kindje, maar wil echt eerst dit een plekje geven.
Ik ga overigens niets gebruiken hoor tussendoor, en we zien het wel.
Als het komt dan komt het, daar ben ik zeker van.
Deze miskraam heeft de nodige inpact op ons gezin, want we zijn er allemaal een beetje van slag door.
Onze oudste dochter is bijna 7 en snapt het al best, ze is er ook verdrietig door, en tekent steeds baby's voor me..
Heel lief, en we praten er samen over als ze dat wilt.
Ik wil dat eerst even laten bezinken denk ik, om vervolgens weer een poging te wagen.
En dan zien we wel weer hoe het gaat.
Ik vind het nogal niet wat hoor.
Ik begrijp jou ook, maar dit is hoe ik het nu zie.
We gaan lekker eerst in huis verbouwen, en kijken wel wanneer het weer onze tijd is.
Liefs R

Hoi Winnietje,

Ik  weet precies wat je bedoelt!
Ook ik heb 2 weken geleden een miskraam gehad, was in ronde 3 zwanger geworden, veel sneller dan gedacht. Nog niet echt bewust gepland, maar wel super gewenst!
Helaas ging het na 8 weken mis.
Toen kwamen er zoveel emoties tegelijk...maar vooral veel verdriet.
Ik denk nu sinds een week weer aan hoe het nu verder moet. Voor mijn gevoel zou ik liever gisteren dan vandaag opnieuw zwanger zijn. Maar met mijn verstand weet ik dat dat misschien niet de beste oplossing is.
Ik denk persoonlijk dat je het verdriet eerst een beetje moet verwerken, ik heb heel sterk het gevoel  dat ik anders zwanger wordt alleen om dit kindje te vervangen, en het verdriet er later alsnog wel uitkomt.
Als je het eerst goed verwerkt, kun je dalijk weer met volle teugen genieten van een nieuwe zwangerschap, zonder (of met minder) angst dat het opnieuw fout gaat. Dat is de tweede reden waarom wij even wachten. Ik ben nu doodsbang dat het straks weer mis zou gaan. ik wil eerst weer wat vertouwen terug in mijn lichaam, en zien dat de cyclus weer gewoon op gang komt en alles zich herstelt vanbinnen.

Mijn vriend heeft nog veel sterker dan ik het geoel dat hij nu even rust wil. Hij denkt, en ik vrees dat hij gelijk heeft, dat we het niet aankunnen als ik nu gelijk weer zwanger wordt en het dan weer fout zou gaan. Daar moet je natuurlijk niet vanuit gaan (positief denken!!!) maar je moet wel realistisch zijn  vind ik. Het kan dus altijd nog een keer gebeuren.

Al met al hebben wij dus besloten om 3 cyclussen af te wachten, gewoon 3 keer ongesteld worden dus (en ondertussen aan de condooms) En dan willen we het weer proberen. Nu stort ik me even op andere dingen (werk, sport enz.) Lukt nog niet zo goed, maar ik hoop dat dat dalijk steeds beter gaat.

Dit is mijn persoonlijke verhaal, als jullie er meteen voor gaan begrijp ik dat heel goed! Je moet gewoon naar je eigen gevoel luisteren. Dit kan niemand voor jullie beslissen, je kunt alles wat hier gezegt wordt in overweging nemen, maar je moet doen wat je denkt dat voor jullie het beste werkt!

Veel liefs, en heel veel sterkte!

Eva

Hallo Winnie,

Wat erg dat je vorig week een miskraam hebt gehad.

Ik heb een dikke 2 weken geleden een miskraam gehad. Was toen 4 weken en 4 dagen zwanger.

Wij zijn ook al weer aan het klussen. Ook ik ben bang dat het mis kan
gaan maar wil wel graag weer zwanger worden. Maar die dubbele gevoelen
van jou her ken ik ook. Je bent verdrietig en onzeker maar tegelijk ook
vol spanning of je zwanger zal worden deze maand of niet.

Ik weet natuurlijk niet wanneer mijn NOD is maar ik reken van af de eerste bloeding van mijn miskraam. Dan is mijn NOD 8 sept.

Op dit moment heb ik het idee dat ik niet zwanger ben geworden deze
maand, z'n gevoel heb ik. Hier wordt ik emotioneel en saggie van. Zo
heb ik mij nog niet eerder gevoeld en ik baal hier wel van.

Wij hebben een geweldig zoontje van 2 jaar en 2 maanden. Ik hoop dat er binnen kort een broertje of zusje voor hem er bij komt.

Groetjes Marije

Hi Winnietje

Sterkte met het verwerken van de miskraam. Ik voel met je mee, heb zelf 5 weken geleden een miskraam gehad na 11 weken zwangerschap. Ik was zwanger geworden middels een 2e IUI poging en na 2 jaar proberen waren we helemaal in de wolken maar helaas. We mogen na de 1e menstruatie direct weer verder gaan met IUI, maar we hebben deze maand niets gebruikt, zondag is mijn NOD (ik voel mijn eisprong altijd goed dus dan is t bepalen van de NOD gemakkelijk) hoewel ik verwacht niet weer zwanger te zijn hoop ik er stiekem toch een beetje op.

Ik vond de miskraam heel heftig maar ik wil het ook niet al te zwaar maken, nu 5 weken verder kan ik er wel weer tegen om zwangere dames tegen te komen op straat, de eerste weken branden dan steeds de tranen in mn ogen.

Volg je eigen gevoel in alles dat is toch het beste!

Oudje

Ik heb zelf in januari een miskraam gehad.  Na de curretage voelde ik me er niet goed bij om meteen weer te proberen. Het leek een soort van respectloos naar dat kleine vruchtje toe...
Het duurde ruim 9 weken voordat ik weer voor het eerst ongesteld was en de maand daarna was het meteen raak. Die tijd was voor mij genoeg om het allemaal geestelijk te verwerken en het een plaatsje te geven. Alsof mijn lichaam dat aanvoelde en expres even wachtte met het opstarten van de hormoonhuishouding.

Als ik jouw verhaal lees, denk ik persoonlijk dat er nog teveel in je om gaat om meteen weer in het diepe te duiken. Hoe nuchter je ook bent, ik geloof dat als je zoiets hebt meegemaakt, je ook tijd moet nemen om het écht te verwerken. Het is niet niks!

Ik hoop dat jij ook vanzelf zult merken wanneer je er weer aan toe bent om er weer voor te gaan!
Sterkte!

hee meissie

ik wilde toch ook nog ff reageren....ik heb ook een MK gehad in juni na 5 weken...wij hebben toen besloten om ook ff rustig aan te doen een maand en mijn lichaam beetje rust te gunnen. twas goed als het komt en niet was ook best. we hebben toen om de goede dagen heen geklust zeg maar....en wat bleek...juist omdat we er totaal niet mee bezig waren omdat we hadden besloten 1 maandje rustig aante doen ben ik zwanger....niet verwacht maar ontzettend blij natuurlijk. ben nu alweer 11 weken en gaat prima, kloppend hartje enz. dus mischien hart onder de riem....

als jullie er aan toe zijn en je lichaam ook, dan is het prima toch? kijk maar naar ons....

veel succes

liefs sweety

Terug
Bovenaan