Kletsen over gelijk weer proberen na een mk?

Of je er direct voor wil gaan is voor iedereen anders. Zelf zou ik dat niet als respectloos zien tegenover een vruchtje of las je al verder in de zwangerschap was tegenover dat kindje.

Ik vond het idee van het gebruiken van voorbehoedsmiddelen niet passen bij mijn gevoel. Wij wilden graag nog een kindje en dat doel was niet bereikt door het verlies van ons kidnje (vorig jaar eind april bevallen na bijna 18 wkeen zwangerschap). Als we zin hadden gingen we gewoon lekker vrijen, en las ik zwanger zou worden tja dan zou een spannende tijd aanbreken. Ik heb me telkens voorgehouden, de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan, al was dat voor mij dan niet zo (had op dat moment twee kids en 3 miskramen gehad). geen oorzaak betekent gewoon domme pech, maar wel net zoveel kans als een ieder van mijn leeftijd dat het wel goed zou gaan.

Ondertussen is begin april ons knulletje geboren. Ik ben twee keer ongesteld geweest en toen was het raak. En dat moet je jezelf wel voorhouden, misschien ben je niet direct zwanger. Een teleurstelling kan na een miskraam misschien nog iets harder aankomen.

Dames probeer positief te blijven. Zwanger worden is mogelijk, sommige hebben al een kind en weten dat een kind krijgen gewoon mogelijk is. Blijf positief. En ga ervoor wanneer je er zin in hebt.

Miep

Hoi meiden,

Bedankt voor alle lieve reacties. Ik kan me heel goed voorstellen dat veel van jullie even willen wachten met opnieuw proberen om zwanger te worden. Voor mezelf weet ik gewoon heel zeker dat ik niet wil wachten. Ondanks dat blijft het natuurlijk gewoon een hele spannende tijd. De miskraam is nu bijna twee weken geleden het gaat redelijk met me. Ik heb enorm veel gehuild en ik ben natuurlijk nog steeds verdrietig en teleurgesteld maar ik kijk ook echt al weer uit naar het opnieuw proberen. Een paar dagen na de miskraam stopte het bloedverlies en een zwangerschapstest was binnen een week negatief, dus ik heb goede hoop dat mijn cyclus binnen een paar weken weer normaal zal zijn. Deze eerste weken hebben we besloten om geen voorbehoedsmiddelen te gebruiken, dat zou ook heel tegenstrijdig voelen, maar ik heb nu natuurlijk ook geen idee wanneer mijn eisprong is. Ik ga er dan ook vanuit dat ik binnen 2 maanden een menstruatie zal krijgen (liever niet natuurlijk)...

Wat zijn jullie ervaringen met het op gang komen van je cyclus?

Groetjes van Winnie

Hallo,

ik ben nieuw hier en wil graag ook ideen verzamelen.
Zelf heb ik in juni een miskraam gehad van mijn tweede zwangerschap. Ik heb een zoon van 9 jaar. Daarna besloot ik even rust te geven aan mijn lichaam. In augustus zijn wij weer opnieuw begonnen met zwanger raken nu ben ik 4 dagen overtijd maar ik heb wel dagelijks verlies van kleine bruine flekjes. Normal gesproken heb ik regelmatig al 9 jaar een cylus van 28 dgn. Vanochtend heb ik een test gedaan en het was negatief. Maar echt ongesteld ben ik nog steeds niet en het is voor mij erg onduidelijk of ik nu zwanger ben of niet.
Heeft er iemand ook zo iets meegemaakt en hoe is het verlopen?
Ik zelf ben van plan nog paar dagen te wachten en als er dan nog steeds geen bloeding is alsnog een test te gaan doen.

gr,
Afiye

Hai,

Afgelopen zaterdag heb ik helaas na een zwangerschap van 5 wkn en 2 dgn een miskraam gehad. Ik heb er veel verdriet van gehad en kan het nog steeds niet helemaal bevatten. Toch willen we er graag meteen weer voor gaan.

Alleen heb ik vandaag de huisarts gebeld en die raadde aan om eerst een menstruatie af te wachten.

Groetjes Hester

Hoihoi,

Daar ben ik weer.
Vanmorgen heb ik de vk gebeld en die vertelde dat je op je eigen gevoel af moet gaan. Als je er aan toe bent kun je er meteen weer voor gaan, ligt er wel aan na hoeveel weken/maanden je een miskraam hebt gehad. Als je verder bent dan is het beter om eerst een menstruatie af te wachten.

Maar ik was 5 wkn dus niet zo heel ver, wij gaan er weer voor.

Groetjes

Terug
Bovenaan