kletsen!!!

hoi hoi iedereen,

ik heb een vraagje  in hoeverre  moet een klein manneke van bijna 2 eigenlijk kunnen praten?
mijn manneke probeert op het moment wel veel na te praten maar dan zegt hij het 1 keer en dan hoor je het niet meer.
maar als je hem een telefoon geeft dan heb je hele gesprekken met hem kan rustig wezen dat je een kwartier met aan het kletsen bent hihi(alla mama misschien???) het is dan wel onverstaanbaar maar toch hele verhalen komen er dan uit!!

ik kreeg namelijk van het cb te horen dat hij te weinig zei!!!

veel liefs van drina
 
ik kan mijn dochter van 2 jaar heel goed verstaan maar andere niet zo. ze verstaan er dan wel wat uit maar vaak bedoelt ze iets anders.
op cb voeden ze dat goed
 
Hoi Drina,
Mijn zoon is nu 3 jaar. En hij is heel vlot met praten. Al voor zijn 2e verjaardag praatte hij 3-woord zinnen en was hij heel goed verstaanbaar.
De gemiddelde leeftijd hiervoor is 2,5 jaar. En er wordt gezegd dat jongens langzamer zijn in hun ontwikkeling met praten dan meisjes.
Ik denk dat je niet druk moet maken. Hij praat na en "kletst" lekker door de teleffoon. Dus het komt vanzelf wel.
Ik ken ook een kindje dat tot haar 3e bijna geen woord zei. En opeens begon ze te praten, maar wel meteen helemaal goed. Zij wilde gewoon meteen foutloos praten en wachtte dus tot ze het kon.

Ieder kind ontwikkelt zich anders. En ieder kind is ergens beter/sneller in dan in het andere.
groetjes Chantal
 
Hoi,



Mijn mannetje van bijna 2 kletst de hele dag door, en ook vrij goed
verstaanbaar. Op een gegeven moment vind hij dingen interessant en zegt
hij die woorden -tig keer achter elkaar om te oefenen. Volgens mij gaan
ze praten wanneer ze eraan toe zijn, en hoe meer reacties ze krijgen
hoe leuker het wordt. Hier worden alle boekjes naverteld in eigen
woorden, en alles wat er gebeurt thuis en bij oma. Niet alles spreekt
hij goed uit, moeilijke klanken worden bijna altijd een "k", maar het
is wel heeel grappig. En ik snap best wat siepelsappelsap en zijn
koefjesdraaier zijn ( daarentegen struikelt hij nog steeds over
"banaan", en da's toch simpeler).

Bij ons is het ook met 19 maanden ineens begonnen, en sindsdien gaat hij steeds harder vooruit. Het komt vanzelf een keer..

 
hoi drina
mijn dochter bijna twee praat goed (vindt ik) verstaan baar ze maakt geen echte zinnen maar kan heel goed duidelijk maken wat ze wil, thuis is het net een papagaai alles wat haar intresseert zegt ze na en wordt onthouden en hoor je een poosje later weer terug als het haar uitkomt. is ze bij andereen dan houd ze zich stil of alleen het oude vertrouwde waarvan zei zeker weet dat vreemde het begrijpen Koekie happie,drinken woef   etc. Terwijl ze wel meer kan praten maar ja daar wordt op gereageerd.
thuis heeft ze het nooit over een koekje als ze geen drinken krijgt bij een ander kan je het proberen en lukt het meestal.
Ze kiest duidelijk haar eigen weg daarin wat erg grappig is als je d'r dus goed kent.
ik krijg dus meestal te horen zegt ze nog steeds niets meer als dat? Jawel hoor maar waarom moeilijk doen als het simpel kan!
groetjes sjors31
 
hai hai,
dank jullie wel voor jullie reacties het is inderdaad wel zo dat ieder kind zijn eigen tempo heeft dat besef ik mij eigen gelukkig al te goed.
maar dat commentaar op het cb bracht mij toch effe flink aan het twijfelen.
het gaat inmiddels wel de goeie kant op.
zijn tijd komt ook wel vast en zeker hihi
in ieder geval alsnog dank jullie wel

groetjes drina
 
quote: drina schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('14-03-2006 22:19:55'));

hoi hoi iedereen,

ik heb een vraagje  in hoeverre  moet een klein manneke van bijna 2 eigenlijk kunnen praten?
mijn manneke probeert op het moment wel veel na te praten maar dan zegt hij het 1 keer en dan hoor je het niet meer.
maar als je hem een telefoon geeft dan heb je hele gesprekken met hem kan rustig wezen dat je een kwartier met aan het kletsen bent hihi(alla mama misschien???) het is dan wel onverstaanbaar maar toch hele verhalen komen er dan uit!!

ik kreeg namelijk van het cb te horen dat hij te weinig zei!!!

veel liefs van drina


Beste Drina !
onze dochter word morgen 2 jaar (hiep hiep hoera)
en kletst de oren van je hoofd. Geen gebrabbel, nee echte zinnen, en hele liedjes komen uit dat mondje van haar. Van "schaapje schaapje" tot "op een klein stationnetje". of "mama heeft geen jas aan". nee meisje dat klopt. " mama krijgt het koud". haha. Dit is we uitzonderlijk hoor. Kinderen van vriendinnen van mij die ook ongeveer 2 jaar zijn die praten ook nog niet zo goed. Onze dochter is er ook erg vlot bij en daar zijn we natuurlijk  erg trots op.
Voor je het weet kletst jou jongen ook de oren van je hoofd. Luister maar niet naar het c.b. Hun zien je kindje maar heel even. Misschien praate hij op dat moment ook net even minder dan thuis. Het is op dat moment een moment op name, (Als je begrijpt wat ik bedoel).
Groeten van Miena !





 
Terug
Bovenaan