Kletskous op het CB

Zo, vandaag was Lydia aan de beurt! Ze was eerst wel even boos dat we niet doorreden naar NOENA (KDV Luna) want dat zit daar vlakbij. Er was een stagaire bij, dus die sloeg samen met de verpleegkundige steil achterover van de lijst met 137 woordjes die mevrouw nu spreekt... Ze had al heel wat anderhalfjarigen gezien in haar lange loopbaan als vp, maar dit had ze nog nooit meegemaakt. Ze hebben een lijst met vakjes, en alles wat grijs is hoeft ze nog niet te kunnen, nou, je raadt het al: er waren meer grijze vlakjes wel dan niet  aangekruist (en die lijst loopt dus tot 4 jaar he!) Zo maakt ze dus al vrij lange zinnen, vertelt ze gebeurtenissen van een tijd terug, noemt ze zichzelf Lydia, kan ze nagenoeg alle lichaamsdelen bij zichzelf en een ander (zelfs een knuffel) benoemen. Blokjes stapelen kon ze prima, net als gehurkt iets pakken, een bal gooien en schoppen en puzzelen.

En wat betreft mijn 'conflict'   met de arts, heb ik toen wel wat over verteld, ik ga met 2 jaar gewoon weer naar de vp toe, en laat een checkup bij de huisarts doen (longen, hartje, wervelkolom, heupen etc). Heb de arts wel gezien maar genegeerd. Ze zwaaide naar Lydia en zei: tja, jij komt niet meer bij mij...

O ja, de cijfertjes: 82 cm en 10,765 kilo, keurig een fractie onder het gemiddelde.

En kiek mij nou eens liggen: heb gisteren een dekbed en kussen gekregen, en daar blijf ik keurig onder liggen! Gezellig in bed samen met aap, aap, Mol, namingo, Smoef, Boeba en een wafwaf...

En ik heb ook nog heel veel mooie zomerkleertjes van Villa Happ en de Hennes gekregen(goed excuss: maat 86 wordt wat krapjes dus ja, dan moet je wat he...: bovendien als we naar Malta gaan moet mevrouw er wel netjes zomers bijlopen): mama is gek van rood wit en blauw en van Lieveheersbeestjes (zelfs een parasolletje) dus wij zitten goed deze zomer! Ik ook: en als ik iets mooi vind dan zeg ik nu MOOI!!!!!!!!!!!!!!!!!, zoals de handdoek met mijn naam erop geborduurd die ik gisteren kreeg bij de IKEA. Ik moest er wel 2 uur op wachten maar dat heb ik heel lief gedaan. Ze vroegen vanochtend of ik makkelijk te corrigeren was, dat was wel zo zei mama. Ze is soms wel een beetje streng, ik mag niet eens mijn toetje in het rondte smijten, dan pakt ze het af, maar dat werkt wel goed bij mij, want ik ben eigenlijk superlief verder.
En omdat ik al zo groot ben  ben ik op kamers gegaan: mama heeft een speeltentje in de kamer gezet dat ik als kraamcadeautje had gekregen, en dat ligt nu vol met kussens, grote knuffels en boekjes, en daar zit ik graag in: dan zeg ik DOEI! en nog een keer KIEBOE en dan trek ik me  even lekker terug. Veel leuker dan een box en zelfs nog leuker dan de ballenbak!

Maar goed, ik ga ff verder slapen en mama moet nodig aan de scriptie...
Groetjes, Rianne en Lydia

ZOOO Lydia, dat doe je goed zeg! Ik kan ook al wel aardig kletsen, veel tweewoordzinnen maar niet zoveel als jij hoor, dus kom me maar een keer wat woordjes leren!
Enne, heeft je mama goed hoor om nieuwe kleertejs te kopen, wij dames moeten er tenslotte wel tiptop bijlopen! Je dekbed ziet er trouwens heerlijk uit, ik moet het voorlopig nog doen met een 'nepper' (deken in de dekbedovertrek), mama denkt zeker dat ik dat niet doorheb! Maar vooralsnog slaap ik er lekker onder!

Dikke knuf (en ik geloof tot zaterdag?!)
Puck dv Marcia

Pff opschepper!!
Haha maar dat mag ook wel als je zo'n knap kind hebt.
En ze is weer lekker verwend. Leuk hoor!
Maareh... ik dacht dat je aan je scriptie ging.. zie ik net weer een berichtje verschijnen !

Liefs Kirsten

Ps: Knappe meid heb je hoor!!

Goed hoor van haar, fijn dat ze weer door de check up heen is.
Qua taal loopt ze wel voor maar verder denk ik dat alle kindjes toch wel torens kunnen bouwen, gehurkt dingen pakken, puzzelen ed? Bij ons op het cb kijken ze daar iig niet van op.

dat torentje moest nu idd, de  rest pas later had ze het over, maar dat boeit me verder niet zo heel erg, op motorisch gebied doet ze het gewoon lekker en ze heeft nu al meer talenten daarin dan papa en mama samen, dus daar maak ik me niet druk over
Ik vond de eisen soms ook erg raar en licht maar soms ook weer zwaar hoor, een vriendinnetje kreeg als commentaar dat ze een echt duplokind was en dat was niet goed... ze moesten maar echte blokjes voor haar kopen...

Wat is er nou weer mis met duplo...vind eigenlijk best knap als kinderen duplo goed kunnen plaatsen zeg maar want een blokje staat altijd goed, duplo moet je gericht op de "pinnen" drukken. Ach  ja cb zal overal wel anders zijn, soms tot blijdschap soms tot ergernis.

zo denk ik er idd ook over, Lydia vindt duplo nog niet geweldig, megabloks wel en gewone blokjes ook, maar die vriendin kreeg echt commentaar dat alleen duplo niet goed voor haar motoriek was. Ze kunnen hier ook flink zeuren idd...

Wat goed zeg dat diel kleine meid al zoveel kan.
Ik moet eerlijk Zeggen dat ik Mila ook verbasend vlot vindt met veel dingen.
Als ik kinderen van haar leeftijd op mijn werk zie en dan vergelijk,ligt ze ook op alles voor.
Ze is nu net 17 maanden en weet ook alle lichaamsdelen en ook bij knuffels.
Verder weet ze ook allerlei kledingstukken.
Ze weet echt heel veel woorden en praat ook twee woorden achter elkaar.
Ze weet ook veel te benoemen,als we er bijvoorbeeld langskomen.
Verder kan ze ook kleine zinnetjes nazeggen(gebrekkig,maar duidelijk) en dan de manier waarop,zo bijdehand.
Ze komt over alsof ze ouder is.
Jou kleine meid kan nog meer zo te lezen,maar ik herken het hier wel een beetje.
Wij moeten over een paar weken naar het cb voor de 18 mnd pk,ben benieuwd.
Ach,ik vindt het wel hartstikke gezellig dat ze zo kletst enzo.
Wat een lieve foto van Lydia zeg,echt een schatje!
groetjes piewie.

Terug
Bovenaan