Kleuren?

Hoi,

Ik ben afgelopen dinsdag met mijn dochtertje (18.5 mnd) gaan kleien, en dat vond ze echt prachtig. Ze bleef bezig.

Bedankt dus voor de tip!

Dit weekend ga ik plakken e.d. proberen. Ben heel benieuwd

groetjes,
Kirsten

Klei van playdoh, uren is mijn jongste zoontje er mee bezig, hij is nu 3, maar deed al mee met kleinen voordat hij anderhalf was. We hebben vanalles, huisjes maken en autootjes maken. maar vooral zelf dingen maken zoals pannekoekjes ed en dan samen met mij nep opeten. Ja pret voor tien hoor. doen

anoukje is bijna 2 en helemaal gek op kleuren. als ze uit bed komt dan gaat het gelijk van : keure keure!! en als ik dan niet snel genoeg haar kleurtjes uit de kast pak dan word ze boos. wat vooral positief is aan deze creativiteit is dat ze heel snel doorhad hoe de kleuren heten en nu benoemd ze de kleuren van bijna alles wat ze ziet. maar ze werd op een gegeven moment zo gek op haar kleurtjes dat ze de hele dag niks anders meer vast had en ze die dingen het liefst overal mee naar toen nam ze wilde ze zefs meenemen naar bed.ik ben er maar mee gestopt om haar te laten kleuren want ze wilde niet meer met haar andere speelgoed spelen. nu ik al bijna en week de kleurtjes in de kast laat liggen ( wat heel moeilijk voor haar is geweest want ze krijste alles bij elkaar) speelt ze eindelijk weer met andere dingen.
groetjes!

Onze jongste zoon kreeg toen hij 2 was vingerverf. Dit  vond hij meteen prachtig. Een oud overhemd aan en kliederen maar. Wel opletten dat hij zijn handen niet aflikt. Lotiondoekjes bij de hand houden! Wat betreft kleien vind hij nu   (2 1/2 jaar) het kneden van playdoh leuk. Kleurpotloden en wasco gebruikt hij sinds hij 21 maanden is, voor die tijd vond hij dat maar niets. Nu benoemt hij ook wat hij gaat  kleuren. Hij krast dan nog wel maar ziet nu dus ook de onderdelen waaruit een kleurplaat bestaat. Op school hoorde ik dat viltstiften voor peuters niet geschikt is. Het is voor de motoriek belangrijk dat ze eerst goed met wasco en gewone kleurpotloden kunnen omgaan. Veel knutselplezier!

Terug
Bovenaan