Kleuter wil niet meer gaan slapen

Wie heeft de gouden tip? Onze kleuter van 5,5 jaar wil ineens niet meer gaan slapen s avonds. Monsters, enge dromen (terwijl hij dus nog geeneens slaapt). Monsterspray doen we al, enge dromen uit het raam. Het enige wat nu werkt is in zijn kamer blijven tot hij slaapt, maar dat lijkt mij toch niet nodig op deze leeftijd? Het lijkt wel of hij gewoon bang is om te gaan slapen ofzo. Iemand een gouden tip? Owja nachtlampje hebben we al aanstaan en ook de lamp op de overloop.
 
Mijn kleuter van bijna 5 vindt het niet fijn om alleen te zijn, dus blijven bij haar zitten (met onze e-reader) tot ze slaapt. Duurt misschien 5-10 minuten en vind het eigenlijk geen probleem.
 
Wie heeft de gouden tip? Onze kleuter van 5,5 jaar wil ineens niet meer gaan slapen s avonds. Monsters, enge dromen (terwijl hij dus nog geeneens slaapt). Monsterspray doen we al, enge dromen uit het raam. Het enige wat nu werkt is in zijn kamer blijven tot hij slaapt, maar dat lijkt mij toch niet nodig op deze leeftijd? Het lijkt wel of hij gewoon bang is om te gaan slapen ofzo. Iemand een gouden tip? Owja nachtlampje hebben we al aanstaan en ook de lamp op de overloop.
Kleuter van destijds 4 heeft een hoogslaper met een extra matras beneden. Hij mocht eerst zelf kiezen boven of onder te slapen, maar koos altijd onder. Op den duur was onder bestemd voor zijn zusje, ds hij moest wel echt ook boven gaan wennen. Bleek dat hij bang was dat het plafond op hem zou vallen, dus hebben ze het hemeltje van het babybed over de hoogslaper heen gehangen. Toen ging hij er zonder problemen slapen.

Misschien kan jouw zoon ook wat manieren bedenken om zijn kamer veiliger te laten voelen? Kastdeuren goed dicht, deur naar de gang wijder open, dromenvanger. Misschien is hij ook gebaat bij een luisterboek voor het slapengaan?
 
Terug
Bovenaan