Klinisch kraambed

Zijn er meer mensen die hier mee te maken hebben?

Ik krijg vanwege een medische indicatie een klinisch kraambed, en maak me nu al druk.
Wat moet ik allemaal meenemen, zowel voor mij als voor mijn kleine kereltje. Ook qua kleertjes vind ik het moeilijk, tja welke maat en lange of korte mouw etc. (Ik ben in april uitgerekend) Ik moet toch voor een week spulletjes meenemen. Ook qua verzorgingsproducten, voor mezelf weet ik het wel, luiers zullen ze daar wel hebben maar verder?

Alvast bedankt.

ik zou het ook even bij hun informeren... meestal hebben ze wel een uitgebreide folder oid ter info... in april zou ik zelf voor de lange mouwtjes gaan... zalfjes en zeep hebben ze vast wel, maar ook dat is makkelijk om ff te informeren....

succes ermee!!

Hoi,

Neem voor je zelf lekkere onderbroeken mee (size omafuik) want die kraamverbanden zijn echt groot
dus dan is het fijn dat je lekkere grote onderbroeken hebt.
Nachtponnen, t-shirten en joggingbroeken voor jezelf ( om even de eerste dagen door te komen, voor als je langer moet blijven dan 2 dagen kan je altijd nog een wijdere spijkerbroek meenemen zodat je er toch lekker vlot bijloopt.
Een een goeie strakke bh, is ook wel erg lekker vooral als je stuwing krijgt.
Voor je kindje gewoon kleertjes meenemen die jezelf ook thuis zou aantrekken als je thuis zou zijn.
Maar is het zeker dat je dagen moet blijven dan???
Ik ben gewoon 2 keer klinisch bevallen, de eerste keer mocht ik de volgende dag naar huis en de tweede keer 2,5 uur na de bevalling ( nadat ik geplast had)
Wat ik zelf ook had meengenomen maar dat kwam omdat mijn eerste kindje slecht reageerde op melkpoeder van Nutricia ( ik gaf gelijk de fles)
was dus Friso melkpoeder voor nummer 2 na de geboorte omdat ik graag Friso wilde geven en ze in het ziekenhuis standaard Nutricia geven.

Hi,

Volgens mij hebben ze wel meer dan alleen luiers! Ook alle andere verzorgingsproducten zijn er aanwezig! Zelfs de flesjes en melk (als je geen borstvoeding wilt of kunt geven) zijn aanwezig.

Mijn eerste kwam met een keizersnede ter wereld. Wij hadden alleen 1 pakje bij ons en wat rompertjes. Mijn man ging naar huis en heeft toen voor elke dag een ander setje mee genomen.

Je kan voor de zekerheid een pakje in twee of drie maten mee nemen. Maar ik zou zeker niet te veel meenemen! Zeker als je weet dat je een aantal dagen moet blijven, neem ik aan dat je man af en toe naar huis gaat? Of laat opa en oma (of ander bezoek) iets leuks mee brengen.

Gr. Tamara.

Alvast bedankt voor de reacties, ik moet vanwege een medische indicatie zowiezo de hele kraamtijd blijven, normaal gesproken had dat niet gehoeven en had ik na een dag (als alles goed is naar huis gemogen) maar omdat ik ook een grotere kans heb op een depressie na de bevalling willen ze het zekere voor het onzekere nemen.
De papa van mijn kindje is niet aanwezig, en ik wil wel echt de kleertjes aan doen die ik super vind in het begin en ben dan bang dat oma het verkeerde meeneemt.

Naast alle praktische dingen voor je kindje en jezelf kun je ook denken aan iets van leesvoer voor jezelf. De dagen in een ziekenhuis kunnen erg lang zijn en van de hele dag TV wordt je echt galisch. Verder zou ik ook een lekkere douchegel enzo meenemen, om jezelf te verwennen na je zware klus van de bevalling.

Vergeet vooral je telefoon niet, zodat je lekker kunt bellen als je daar zin in hebt.

Als je even googled kom je prima lijstjes tegen voor wat er normaal in je ziekenhuistas moet.

Hoi Floor,

Ik heb zelf net een deels klinisch kraambed achter de rug met de kerstdagen. Wij hadden er niet op gerekend en dus ook niet alles bij ons. Wat handig is zijn lekkere kleren voor jezelf, eventueel wat drinken wat je lekker vind de thee, koffie en appelsap heb je snel gezien.
Voor ons zoontje hadden we twee maten rompertjes bij ons en een pakje in maat 50-56. Het was nog wat groot maar dat maakt helemaal niks uit. Ook een mutsje en sokjes zijn handig.
Voor jezelf alles wat je nodig hebt voor je verzorging voor de baby is alles in het ziekenhuis. Kraamverband is ook voor jou in het ziekenhuis aanwezig. Als je je bezoek beschuit met muisjes wilt geven is het leuk om dit mee te nemen of laten nemen. Slippers zijn ook prettig de ziekenhuisvloeren zijn niet altijd even schoon.

Succes!

Groetjes Jessy

Terug
Bovenaan