Klinisch kraambed

ik heb in het kraamhotel gelegen (ben daar ook bevallen)
niet klinisch dus, maar inprinciepe heb je wel t zelfde nodig.

Ziekenhuis
Dit zit er in je ziekenhuistas:
• een makkelijk t-shirt/pyama voor de bevalling
• toiletspullen (na de bevalling moet je douchen)
• schoon ondergoed (voedingsbeha/grote onderbroeken)
• pyjama/ochtendjas/warme sokken
• schone kleren om in naar huis te gaan (let op: een joggingpak is het handigst)
• telefoonlijstje om vrienden en familie te bellen
• fototoestel/videocamera
Voor de baby:
• rompertjes maat 50/56
• makkelijke kleertjes(boxpakjes)
• een mutsje
• een jasje
• een dekentje
• maxi cosi voor vervoer naar huis

persoonlijk had ik meerdere rompertjes/kleertjes ingepakt. ik bleef daar immers 5 dagen en aangezien in mn man niet met was wilde opzadelen had ik van alles 6 stuks ingepakt.
ze hadden daar ook wel kleertjes maar ik wilde nathalia gewoon haar eigen kleertjes aan doen.

buiten dit alles had ik DEXTRO ingepakt. (druivensuiker) deze tip kreeg ik toen ik moest bevallen. 1 dextro innemen als je ween krijgt en je kan er volledig tegen aan. mn vriend is de volgende dag (beviel om 11 uur savonds) naar de winkel gegaan om eten en drinken voor mij te halen. (witte boterhammen met filet hahahaha) dat ziekenhuis eten is niet te vreten dus haalde mn vriend alle eten voor me. (ik had een koelkastje in mn kamer) ook de beschuit met muisjes haalde hij.

voeding voor de kleine: als je bv wilt geven hoef je natuurlijk niks te halen (op goede voedingsbh's en compressen na dan) flesvoeding: neem je eigen voeding mee. dit zodat je niet hoeft over te stappen als je thuis bent en zo voorkom je krampjes bij je kleintje. (overstappen van voeding kan tot krampjes lijden)
neem ook boekjes ofzo voor jezelf mee, zodat je je niet verveelt. (mijn vriend was veel weg om alles te regelen zoals geboorte kaartjes ophalen en op de bus doen, kind aangeven, boodschappen halen enz)

vergeet ook niet van te voren je kind te laten erkennen door je man. wij wisten dit niet. daarom kreeg mijn dochtertje bij het aangeven eerst mijn achternaam, en toen ik thuis kwam moest ik mee naar het gemeentehuis om mn vriend als vader te laten erkennen. (dit hoeft geloof ik niet als jullie getrouwd zijn)

nou, ik geloof dat ik zo wel alles heb opgeschreven hahaha. mocht je nog vragen hebben, hoor ik het wel.

groetjes, do
mama van nathalia, 23 maanden en 18.5 weken zwanger van ons 2e wondertje

Terug
Bovenaan