Kloppend oor

Hoi dames,

Ik ben nu 21+4 weken zwanger van een meisje, mijn eerste. Ik heb sinds 2 weken last van een kloppend oor, alleen rechts. Het is echt stront vervelend. Geen pijn. Alleen irritant.
Ik heb t een en ander opgezocht op google en google zegt dat het een symptoom van zwangerschapsvergiftiging kan zijn.... Ik had met de 20 weken echo wel een wat hogere bloeddruk maar ik ging er van uit dat dat een goede reden had: ik was net hersteld van corona en had ongeveer een maand in bed gelegen en was/ben nog benauwd. Ook gebruik ik hierdoor weer neusspray (kinderversie) want ik ben al zo benauwd dus heb echt spray nodig om te kunnen ademen.... Maar, ook neusspray kan voor een hoge bloeddruk zorgen.... Volgens google heb je met een hoge bloeddruk grotere kans op een zwangerschapsvergiftiging en nu ben ik licht in paniek..... Heeft iemand ervaring met een kloppend oor? Kan iemand me gerust stellen of moet ik direct de gynaecoloog bellen?

Alvast dank!

Hey.
Geen ervaring maar ik zou je adviseren gewoon ff te bellen. Beter een keer teveel bellen dan te weinig. Al is t alleen maar om je gerust te stellen. Stress en bloeddruk is ook geen goede combi haha
Sterkte!

Ik heb een vergiftiging gehad en dat voelde ik echt wel. Maar als je je zorgen maakt dan zou ik even de verloskundige bellen. 
Klinkt het als een soort helicoptergeluid in je oor? Ik heb na een verkoudheid een dubbele oorontsteking gehad (buiten mijn zwangerschap om) en nog maanden last gehad van meertonige tinnitus en helicoptergeluiden in mijn oor. Vooral als ik lag. Dit is vanzelf hersteld. Al gebruikte ik ook neusspray om het open te houden. 
Is de neusspray in overleg met de dokter gegaan? Het mag namelijk niet tijdens zwangerschap. 

Kweet niet of je het geruststeld.. ik had ook een kloppend oor en soms ook zuizende oren. Heel irritant inderdaad. Kan ook door hormonen komen. Ik had geen zwangerschapsvergiftiging.. wel een iets verhoogde bloeddruk. 
Helaas heb ik het nog steeds als ik ongesteld moet worden. 

Ik heb het ook gehad tijdens mijn eerste zwangerschap. Ik heb er eigenlijk nooit iets achter gezocht, nu een gezonde dochter. Misschien kan ie het tijdens je volgende bezoek bij de verloskundige even vragen. 

Ik weet dat neusspray niet langer mag dan 7 dagen maar mn moeder (Neonatoloog) zei dat als ik geen lucht kreeg, de baby ook n probleem zou hebben.... Ik ben weer aan het afbouwen en het is dus de kinderversie :)
Ik voel me verder niet slecht, het is geen helikopter geluid in mn oor. Het lijkt wel een hele harde hartslag....

Tijdens beide zwangerschappen soms een of twee ‘dichte’ oren gehad, weet niet of je dat bedoelt? Hoorde er voor mij gewoon bij..

Ik ben nu 28 weken zwanger en heb al weken meerdere uren per dag last van een kloppend/suizend oor. Heel vervelend inderdaad. Mijn bloeddruk is vrij laag dus dan kan dat ook wel voorkomen blijkbaar. Maak me verder niet ongerust want heb geen andere vage klachten.

Terug
Bovenaan