Klopt dit wel….

Nee, ik ben geen ochtendurine tester…..met tweede of derde urine test ik altijd veel beter.
Maar kan hcg binnen 1 dag tijd zo snel dalen? Dat je een hele lichte tot geen streep meer hebt?
 
Hcg kan bij een miskraam tot wel 80% per dag dalen, dus dat zou kunnen spelen. Maar de hoeveelheid urine in je blaas kan ook echt enorm varieren, met name als het nogal variabel is hoeveel je al gedronken hebt op een dag. Gisteren was bijvoorbeeld de eerste dag na een behoorlijk hete dag, dikke kans dat je 's nachts al veel gezweet had en het 's morgens ook nog behoorlijk warm had. Dan ben je al veel vocht kwijt en is je urine waarschijnlijk geconcentreerder geweest. Gisteren was het een stuk koeler, en daardoor heb je de afgelopen nacht waarschijnlijk minder vocht afgedreven door zweet. Al dat overtollige vocht kan nu dus goed in je blaas terecht zijn gekomen, waardoor het helemaal niet zo gek zou zijn als een wat grotere hoeveelheid hormoon (uitgaande van een vooralsnog gezonde zwangerschap), op een veel sterker toegenomen hoeveelheid vocht in de urine toch een lichter streepje geeft, omdat er dan in verhouding toch minder hormoon in zit. ;)

Maar eerlijk gezegd zou ik er zelf ook niet heel erg gerust op zijn dat dit de goede kant op gaat. Ik heb zelf ook ooit meegemaakt dat het streepje de eerste testdag veel duidelijker was dan de 2-3 dagen erna, waarna de testen wel weer gewoon opliepen. Die eerste dag was mijn urine ook duidelijk donkerder van kleur dan de dagen erna, dus waarschijnlijk was het bij mij toen ook een concentratie dingetje. ;)
 
@ElsieJoy, bedankt voor je uitleg.
Laten we hopen dat dat het is. Maar vrees zelf het ergste. Morgen maar de huisarts bellen.
 
Zojuist weer getest. Die van de KV is donkerder dan die van gisteren. Die van Action gaf een heel vaag streepje helemaal rechts. Heb een andere action test uit een andere verpakking gepakt, en die geeft ook een streep aan zoals die van gisteren.
Misschien moet ik me niet zo druk maken en ervan uit gaan dat het nu wel goed zal gaan.
 
Kunnen we weinig over zeggen vrees is, je moet echt je NOD afwachten want 50% van de vrouwen die een positieve test hebben voor NOD raken alsnog ongesteld. Zou niet teveel letten op de streepjes maar een oplopend streepje is wel geruststellender dan een aflopende streep (dit kun je alleen beoordelen als beide testen op verschillende dagen zijn gedaan maar wel in dezelfde omstandigheid
 
Terug
Bovenaan